Kan snart undvære min søvn mere :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2011

sismofutten

Angelspot skriver:

Personligt er jeg ikke den største tilhænger af Græd dig i søvn metoden, da det jo typisk er barnets måde at udtrykke sig på. Hvis du ved at der grundlæggende ikke er noget galt fysisk, så må der være andre ting der forhindrer en nattesøvn.Men jeg har ikke lyst til at lade et lille barn græde sig selv i søvn. Det kan jo være nødvendigt hvis det er så træt, men sker det ofte, ja så må der være noget der ikke er som det skal være.

Du siger hun spiser flere flasker om natten, så det kan jo muligvis betyde at hun måske ikke får tilstrækkelig mættende kost om dagen. Det var værd at undersøge med din SP.

En anden ting ville være at få hende tjekket igennem ved en læge, for at udelukke øre problemer eller andre trælse ting.

Har du prøvet at lade et lille dæmpet lys være tændt?

Jeg har ikke selv nogen erfaring, men har hørt at et barn under 1 år ikke kan manipulere endnu, dvs jeg ikke kan forstå hvis det er sådan at hun 'prøver dig af'.

Det kunne handle om tryghed. Har hun vante rammer? Kan det være varmen eller de lyse aftener og morgener? Tjek alle disse ting og så håber jeg virkelig at du får sovet på et tidspunkt, for det er jo til at blive sindssyg uden søvn!!

Så enig :-)

Har du evt. læst bogen "Sov igennem uden gråd" - ved godt du ikke har meget overskud lige pt., men tro mig, det er det værd :-)

Pøj pøj med det, håber snart at I får noget nattero :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

Loa

Lou87 skriver:

VED udemærket hva du mener.. jeg stod udenfor døren med tåre i øjnene og kæresten måtte tage over.. Ku slet ikk holde det ud
Men når man så tilbage var det bedste vi ku gøre, både for hende men også os. Hun fik mere søvn og var mere glad.. og vi fik jo også mere alenetid sammen som også er vigtig.

Ja det med barnevognen virker også lidt mærkeligt
Godnat og sov godt metoden er lidt den samme ja.. Af det jeg har forstået. Så gør du det at du ligger hende og så skal du sige med din normale stemme, godnat skat, sov godt og så gå ud af rummet.
Når hun så græder igen, (og forsætter... evt tag tid og tjek om hun blir ved i over to min.. ved godt det føles længe) så går du ind evt gir hende sutten hvis hun har smidt den og putter dynen om hende.. siger godnat du skal sove/sov godt og går!
Sådan gør du gang på gang.. ingen snak, ingen smil eller anden form for kontakt. Bare hold minen og sig godnat igen når du går.

Puh  Tror også vi bliver nød til at prøve den metode af. Jeg er bare sååå dårlig til når hun græder

Anmeld

23. maj 2011

Loa

Mette. skriver:

Jeg kender alt til dine frustrationer. Min datter er 13 måneder og har periodevist sovet igennem, men hovedsageligt været som din datter og er det også nu.

Det vi har gjort er vi har nægtet hende flasken om natten, hvor hun så har grædt nogle dage, men så har fundet ud af det ikke hjalp og derfor stoppet. Selvfølgelig sad vi ved hende indtil hun sov igen, så hun græd jo ikke bare sig selv i søvn igen. Ligeledes har jeg holdt en hånd blidt på hendes mave /bryst, for at hun skulle finde ud af hun skulle blive liggende i sengen og ikke op midt om natten. Det er vigtigt du fortæller hende hun skal sove og man ikke skal spise om natten, så hun ved hvorfor du gør som du gør.

Det med hun vågner hver time lige nu, har hun lige været syg evt? Vi har nemlig lige haft en tur på over en uge hvor hun vågnede konstant for at spise, men så stoppede hun igen, efter hun havde fået tanket op efter sygdommen. Ellers tror jeg du bliver nød til at være lidt hård også simpelthen nægte mad, så hun lærer man spiser om dagen og ikke natten.

Min egen datter er lille og spiser generelt ikke meget, hun får en flaske kl. 4, fordi hendes mave rumler så højt, hun kan simpelthen ikke holde den kørende længere, selvom vi tilbyder hende alt det mad hun vil have i løbet af dagen. Så måske hun også bare stadig har brug for mad om natten, men som minimum kunne du prøve at nægte hende 2 ud ad tre flasker, også se hvordan det går.

Det er ved at være noget tid siden hun var syg. Det var i påsken hun havde både mellemørebetændelse og øjenbetændelse. Så det burde ikke stadig være det der spøger....

Tænker bare, du tror ikke det bliver værre/sværre at give hende den ene falske om natten? For tænker om hun så får det indtryk af hun på et eller andet tidspunkt i løbet af natten alligevel får den flaske, så hun måske tror hun får noget ud af at græde.....?

Anmeld

23. maj 2011

Lou87

Loa skriver:

Puh  Tror også vi bliver nød til at prøve den metode af. Jeg er bare sååå dårlig til når hun græder

Hehe nej det er IKKE nemt og være i mor i sådan en situation
Tro mig - kæresten måtte også tage over her.. Jeg ku slet ikk ha det! Puhhaaaa

Anmeld

23. maj 2011

Loa

Angelspot skriver:

Personligt er jeg ikke den største tilhænger af Græd dig i søvn metoden, da det jo typisk er barnets måde at udtrykke sig på. Hvis du ved at der grundlæggende ikke er noget galt fysisk, så må der være andre ting der forhindrer en nattesøvn.Men jeg har ikke lyst til at lade et lille barn græde sig selv i søvn. Det kan jo være nødvendigt hvis det er så træt, men sker det ofte, ja så må der være noget der ikke er som det skal være.

Du siger hun spiser flere flasker om natten, så det kan jo muligvis betyde at hun måske ikke får tilstrækkelig mættende kost om dagen. Det var værd at undersøge med din SP.

En anden ting ville være at få hende tjekket igennem ved en læge, for at udelukke øre problemer eller andre trælse ting.

Har du prøvet at lade et lille dæmpet lys være tændt?

Jeg har ikke selv nogen erfaring, men har hørt at et barn under 1 år ikke kan manipulere endnu, dvs jeg ikke kan forstå hvis det er sådan at hun 'prøver dig af'.

Det kunne handle om tryghed. Har hun vante rammer? Kan det være varmen eller de lyse aftener og morgener? Tjek alle disse ting og så håber jeg virkelig at du får sovet på et tidspunkt, for det er jo til at blive sindssyg uden søvn!!

Vi har været til lægen mange gange her på det sidste, netop for at være sikre på at der ikke er noget. Men hun har haft meget med, at være lidt rød i ørene og lidt rød i halsen, men ikke nok til de ville gøre noget. Så kan ikke lade være og tænke om det nu er det ene eller andet hun græder over. Suk altså....

Det med lampen har jeg ikke prøvet. Er det sådan en generel ting, at børn sover bedre når der er lidt lys?

Hun har vante rammer (syntes jeg)..... Hun er en meget varm lille pige, og sover kun i body og aldrig med dyne. Den bliver simpelthen ikke liggende på hende. Men vi har det meget varmt i soveværelset, fordi solen står ind på hele dagen og varmer det op. Så vi har snakket om. om hun skal ind på eget værelse fra idag af.  Der er mere køligt da det ligger på den anden side af huset, hvor solen ikke står ind på. Måske det hjælper....

Men ja, er godt nok ved at være udtømt for energi efterhånden....

Anmeld

23. maj 2011

Loa

sismofutten skriver:

Har du evt. læst bogen "Sov igennem uden gråd" - ved godt du ikke har meget overskud lige pt., men tro mig, det er det værd :-)

Nej den har jeg ikke læst....

Ved du hvad den går ud på?

Anmeld

23. maj 2011

sismofutten

Loa skriver:

Nej den har jeg ikke læst....

Ved du hvad den går ud på?

Her kan du læse lidt om den..
Jeg kan kun anbefale den, for er selv i mod at lade dem græde sig selv i søvn..

Anmeld

23. maj 2011

karina pigen

sismofutten skriver:

og den bog har jeg til salg. helt ny

Anmeld

23. maj 2011

Mor til prinsessen :-)

Loa skriver:

Jeg ved godt der er maaange emner omkring dette, men orker simpelthen ikke at læse dem igennem.... Så træt er jeg....

Isabella har aldrig sovet igennem, men nu er det blevet værre og værre. Hun er nu 10 måneder, og vågner nu ca. en gang i timen, og falder kun i søvn ved hun får sin flaske. Giver vi hende bare sutten, bliver hun sur og græder/skriger..... Vi er oppe på 2-3 flasker om natten nu, og jeg holder snart ikke til det mere.

Kan det virkelig passe, eneste løsning er at lade hende græde sig i søvn??

hejsa
Jeg kom til at tænke på faste rutiner..... det kunne hjælpe hende til at finde ud af nu skal vi sove.... også om natten prøve at lade være med at give hende en flaske, Hvis hun har brug for den så skal den gives, men så sluk lyset og ikke aktiver hende så hun på længere sigt lærer hvornår det er dag og nat.

det med at græde sig i søvn... ja den er svær... nogle gange gider min datter ikke falde i søvn på mig, eller sofaen så vil hun bare ind i sin seng også falder hun i søvn efter hun har været lidt sur i et par minutter. har også prøvet at hun skreg lige meget om hun var hos mig eller ej, så jeg lod hende græde i 10 min også tog jeg hende op... og det hjalp. Dog vil jeg lige sige der er MEGET forskel på hendes gråd, kan høre hvornår det er træt, morkrammetid, eller giv mig lige 2 min selv!.

Kan også være det kunne hjælpe at tænde lyset, lade hende sove om natten i barnevognen, at synes skal puttes anderledes, hun har en sovebamse som kun skal soves med osv... :-)

Anmeld

23. maj 2011

Mor til prinsessen :-)

Loa skriver:

Vi har været til lægen mange gange her på det sidste, netop for at være sikre på at der ikke er noget. Men hun har haft meget med, at være lidt rød i ørene og lidt rød i halsen, men ikke nok til de ville gøre noget. Så kan ikke lade være og tænke om det nu er det ene eller andet hun græder over. Suk altså....

Det med lampen har jeg ikke prøvet. Er det sådan en generel ting, at børn sover bedre når der er lidt lys?

Hun har vante rammer (syntes jeg)..... Hun er en meget varm lille pige, og sover kun i body og aldrig med dyne. Den bliver simpelthen ikke liggende på hende. Men vi har det meget varmt i soveværelset, fordi solen står ind på hele dagen og varmer det op. Så vi har snakket om. om hun skal ind på eget værelse fra idag af.  Der er mere køligt da det ligger på den anden side af huset, hvor solen ikke står ind på. Måske det hjælper....

Men ja, er godt nok ved at være udtømt for energi efterhånden....

hov læste lige at hun sover hos jer... Elvira har sovet inde hos sig selv siden hun var 2 månder.... fandt ud af hun sov igennem, når hun sov alene,.... Vi vækkede hende ikke... så måske er det derfor? og det kan hjælpe hun sover for sig selv.,..... (det var svært for mig at hun ikke puttede ved siden af mig, men i sidste ende så er det det værd. Der har dog været nogle gange hun skulle putte imellem mig og manden fordi hun har haft brug for tryghed, også skal der også være plads til det)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.