Angelspot skriver:
Personligt er jeg ikke den største tilhænger af Græd dig i søvn metoden, da det jo typisk er barnets måde at udtrykke sig på. Hvis du ved at der grundlæggende ikke er noget galt fysisk, så må der være andre ting der forhindrer en nattesøvn.Men jeg har ikke lyst til at lade et lille barn græde sig selv i søvn. Det kan jo være nødvendigt hvis det er så træt, men sker det ofte, ja så må der være noget der ikke er som det skal være.
Du siger hun spiser flere flasker om natten, så det kan jo muligvis betyde at hun måske ikke får tilstrækkelig mættende kost om dagen. Det var værd at undersøge med din SP.
En anden ting ville være at få hende tjekket igennem ved en læge, for at udelukke øre problemer eller andre trælse ting.
Har du prøvet at lade et lille dæmpet lys være tændt?
Jeg har ikke selv nogen erfaring, men har hørt at et barn under 1 år ikke kan manipulere endnu, dvs jeg ikke kan forstå hvis det er sådan at hun 'prøver dig af'.
Det kunne handle om tryghed. Har hun vante rammer? Kan det være varmen eller de lyse aftener og morgener? Tjek alle disse ting og så håber jeg virkelig at du får sovet på et tidspunkt, for det er jo til at blive sindssyg uden søvn!! 
Vi har været til lægen mange gange her på det sidste, netop for at være sikre på at der ikke er noget. Men hun har haft meget med, at være lidt rød i ørene og lidt rød i halsen, men ikke nok til de ville gøre noget. Så kan ikke lade være og tænke om det nu er det ene eller andet hun græder over. Suk altså....
Det med lampen har jeg ikke prøvet. Er det sådan en generel ting, at børn sover bedre når der er lidt lys?
Hun har vante rammer (syntes jeg)..... Hun er en meget varm lille pige, og sover kun i body og aldrig med dyne. Den bliver simpelthen ikke liggende på hende. Men vi har det meget varmt i soveværelset, fordi solen står ind på hele dagen og varmer det op. Så vi har snakket om. om hun skal ind på eget værelse fra idag af. Der er mere køligt da det ligger på den anden side af huset, hvor solen ikke står ind på. Måske det hjælper.... 
Men ja, er godt nok ved at være udtømt for energi efterhånden....