Kan snart undvære min søvn mere :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.187 visninger
23 svar
0 synes godt om
23. maj 2011

Loa

Jeg ved godt der er maaange emner omkring dette, men orker simpelthen ikke at læse dem igennem.... Så træt er jeg....

Isabella har aldrig sovet igennem, men nu er det blevet værre og værre. Hun er nu 10 måneder, og vågner nu ca. en gang i timen, og falder kun i søvn ved hun får sin flaske. Giver vi hende bare sutten, bliver hun sur og græder/skriger..... Vi er oppe på 2-3 flasker om natten nu, og jeg holder snart ikke til det mere.

Kan det virkelig passe, eneste løsning er at lade hende græde sig i søvn??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

Lou87

Nu siger du jo hun aldrig har sovet igennem..
Så har du aldrig prøvet og lade hende "tude" ?? (som jeg kalder det, da de jo blot er overtrætte, men gør stadig ondt i ens mors hjerte)

Det tog mig 2-3 aftenener at hun måtte tude nok første aften i et kvarter og de andre aftenener 5-10 min, for at hun så efter der ikk gjorde det mere.. Dette var ca i 4 mdrs alderen.
Hun har ellers sovet igennem fra hun var 1 mdr gammel, men begyndte så på det der med ikk og ville sove og skreg indtil vi kom ind og ville så bare lave ballade osv. Men hjalp det vi gjorde der og har ikk haft de problemer siden.. Self nogle få aftener, men ellers ikke..

Ellers prøv og snak med din SP om det, måske hun har nogle gode råd. Ingen mor kan fungere sådan - det er synd for jer begge at i er så trætte.

Anmeld

23. maj 2011

LBK

Loa skriver:

Jeg ved godt der er maaange emner omkring dette, men orker simpelthen ikke at læse dem igennem.... Så træt er jeg....

Isabella har aldrig sovet igennem, men nu er det blevet værre og værre. Hun er nu 10 måneder, og vågner nu ca. en gang i timen, og falder kun i søvn ved hun får sin flaske. Giver vi hende bare sutten, bliver hun sur og græder/skriger..... Vi er oppe på 2-3 flasker om natten nu, og jeg holder snart ikke til det mere.

Kan det virkelig passe, eneste løsning er at lade hende græde sig i søvn??

Må jeg spørge hvad hun får at spise??? 

Anmeld

23. maj 2011

Loa

L_K skriver:

Må jeg spørge hvad hun får at spise??? 

I løbet af dagen?

Havregrød til morgenmad, og så det de får i vuggestuen i løbet af dagen, og så det samme som os, til aften.

De siger hun spiser meget dernede. Så jeg tvivler på hun græder af sult.... (Men jeg er selvfølgelig ikke 100% sikker)

Anmeld

23. maj 2011

Loa

Lou87 skriver:

Nu siger du jo hun aldrig har sovet igennem..
Så har du aldrig prøvet og lade hende "tude" ?? (som jeg kalder det, da de jo blot er overtrætte, men gør stadig ondt i ens mors hjerte)

Det tog mig 2-3 aftenener at hun måtte tude nok første aften i et kvarter og de andre aftenener 5-10 min, for at hun så efter der ikk gjorde det mere.. Dette var ca i 4 mdrs alderen.
Hun har ellers sovet igennem fra hun var 1 mdr gammel, men begyndte så på det der med ikk og ville sove og skreg indtil vi kom ind og ville så bare lave ballade osv. Men hjalp det vi gjorde der og har ikk haft de problemer siden.. Self nogle få aftener, men ellers ikke..

Ellers prøv og snak med din SP om det, måske hun har nogle gode råd. Ingen mor kan fungere sådan - det er synd for jer begge at i er så trætte.

Nej har aldrig bare ladet hende græde, for har altid gået med tanken, hvad nu hvis, der var et eller andet i vejen, og jeg så bare lod hende græde

Min SP sagde bare jeg skulle prøve at putte hende i barnevognen om natten (hvilket jeg syntes virker lidt omstændigt) og ellers sagde hun vi skulle prøve "godnat og sov godt" hvilket vel er samme princip som at lade dem græde?

Anmeld

23. maj 2011

Loa

Og det er først nu jeg ser jeg ikke engang har skrevet rigtigt i overskriften...... Så træt er jeg

Anmeld

23. maj 2011

Lou87

Loa skriver:

Nej har aldrig bare ladet hende græde, for har altid gået med tanken, hvad nu hvis, der var et eller andet i vejen, og jeg så bare lod hende græde

Min SP sagde bare jeg skulle prøve at putte hende i barnevognen om natten (hvilket jeg syntes virker lidt omstændigt) og ellers sagde hun vi skulle prøve "godnat og sov godt" hvilket vel er samme princip som at lade dem græde?

VED udemærket hva du mener.. jeg stod udenfor døren med tåre i øjnene og kæresten måtte tage over.. Ku slet ikk holde det ud
Men når man så tilbage var det bedste vi ku gøre, både for hende men også os. Hun fik mere søvn og var mere glad.. og vi fik jo også mere alenetid sammen som også er vigtig.

Ja det med barnevognen virker også lidt mærkeligt
Godnat og sov godt metoden er lidt den samme ja.. Af det jeg har forstået. Så gør du det at du ligger hende og så skal du sige med din normale stemme, godnat skat, sov godt og så gå ud af rummet.
Når hun så græder igen, (og forsætter... evt tag tid og tjek om hun blir ved i over to min.. ved godt det føles længe) så går du ind evt gir hende sutten hvis hun har smidt den og putter dynen om hende.. siger godnat du skal sove/sov godt og går!
Sådan gør du gang på gang.. ingen snak, ingen smil eller anden form for kontakt. Bare hold minen og sig godnat igen når du går.

Anmeld

23. maj 2011

Mette.

Loa skriver:

Og det er først nu jeg ser jeg ikke engang har skrevet rigtigt i overskriften...... Så træt er jeg

Jeg kender alt til dine frustrationer. Min datter er 13 måneder og har periodevist sovet igennem, men hovedsageligt været som din datter og er det også nu.

Det vi har gjort er vi har nægtet hende flasken om natten, hvor hun så har grædt nogle dage, men så har fundet ud af det ikke hjalp og derfor stoppet. Selvfølgelig sad vi ved hende indtil hun sov igen, så hun græd jo ikke bare sig selv i søvn igen. Ligeledes har jeg holdt en hånd blidt på hendes mave /bryst, for at hun skulle finde ud af hun skulle blive liggende i sengen og ikke op midt om natten. Det er vigtigt du fortæller hende hun skal sove og man ikke skal spise om natten, så hun ved hvorfor du gør som du gør.

Det med hun vågner hver time lige nu, har hun lige været syg evt? Vi har nemlig lige haft en tur på over en uge hvor hun vågnede konstant for at spise, men så stoppede hun igen, efter hun havde fået tanket op efter sygdommen. Ellers tror jeg du bliver nød til at være lidt hård også simpelthen nægte mad, så hun lærer man spiser om dagen og ikke natten.

Min egen datter er lille og spiser generelt ikke meget, hun får en flaske kl. 4, fordi hendes mave rumler så højt, hun kan simpelthen ikke holde den kørende længere, selvom vi tilbyder hende alt det mad hun vil have i løbet af dagen. Så måske hun også bare stadig har brug for mad om natten, men som minimum kunne du prøve at nægte hende 2 ud ad tre flasker, også se hvordan det går.

Anmeld

23. maj 2011

Angelspot

Personligt er jeg ikke den største tilhænger af Græd dig i søvn metoden, da det jo typisk er barnets måde at udtrykke sig på. Hvis du ved at der grundlæggende ikke er noget galt fysisk, så må der være andre ting der forhindrer en nattesøvn.Men jeg har ikke lyst til at lade et lille barn græde sig selv i søvn. Det kan jo være nødvendigt hvis det er så træt, men sker det ofte, ja så må der være noget der ikke er som det skal være.

Du siger hun spiser flere flasker om natten, så det kan jo muligvis betyde at hun måske ikke får tilstrækkelig mættende kost om dagen. Det var værd at undersøge med din SP.

En anden ting ville være at få hende tjekket igennem ved en læge, for at udelukke øre problemer eller andre trælse ting.

Har du prøvet at lade et lille dæmpet lys være tændt?

Jeg har ikke selv nogen erfaring, men har hørt at et barn under 1 år ikke kan manipulere endnu, dvs jeg ikke kan forstå hvis det er sådan at hun 'prøver dig af'.

Det kunne handle om tryghed. Har hun vante rammer? Kan det være varmen eller de lyse aftener og morgener? Tjek alle disse ting og så håber jeg virkelig at du får sovet på et tidspunkt, for det er jo til at blive sindssyg uden søvn!!

Anmeld

23. maj 2011

Brams

Angelspot skriver:

Personligt er jeg ikke den største tilhænger af Græd dig i søvn metoden, da det jo typisk er barnets måde at udtrykke sig på. Hvis du ved at der grundlæggende ikke er noget galt fysisk, så må der være andre ting der forhindrer en nattesøvn.Men jeg har ikke lyst til at lade et lille barn græde sig selv i søvn. Det kan jo være nødvendigt hvis det er så træt, men sker det ofte, ja så må der være noget der ikke er som det skal være.

Du siger hun spiser flere flasker om natten, så det kan jo muligvis betyde at hun måske ikke får tilstrækkelig mættende kost om dagen. Det var værd at undersøge med din SP.

En anden ting ville være at få hende tjekket igennem ved en læge, for at udelukke øre problemer eller andre trælse ting.

Har du prøvet at lade et lille dæmpet lys være tændt?

Jeg har ikke selv nogen erfaring, men har hørt at et barn under 1 år ikke kan manipulere endnu, dvs jeg ikke kan forstå hvis det er sådan at hun 'prøver dig af'.

Det kunne handle om tryghed. Har hun vante rammer? Kan det være varmen eller de lyse aftener og morgener? Tjek alle disse ting og så håber jeg virkelig at du får sovet på et tidspunkt, for det er jo til at blive sindssyg uden søvn!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.