Gjorde jeg det rigtige? (lang)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2011

Anonym trådstarter

Vivian87 skriver:

Puh den er hård! Tror du er den eneste der kan svare på det spørgsmål, for kun du kender ham og kender dig selv! Jeg havde meldt ham, men igen, har aldrig stået i situationen selv så det kan jeg jo sagtens sige Et STORT KRAM skal du i hvert fald have herfra!

Jeg ved at han ALDRIG ville kunne leve et normalt liv uden at spekulere over mig og barnet, og til sidst ville det slå klik for ham pga. det.. Han fortalte mig i dag at han var blevet "junkie" og droppet ud af sin universitets uddannelse, uden at fortælle hans forældre om det, så han går bare rundt ude på gaden fra morgen til eftermiddag og spekulerer på hvordan han skal "løse problemet" som jeg har givet ham.

Jeg er bare i et etisk dilemma om det var det rigtige at gøre, og ville høre om nogen kan forstå min handling..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2011

JustAnotherName

Jeg forstår dig godt!
Jeg syntes det er forkert! Men jeg forstår dig godt!

Anmeld

22. maj 2011

lukasmor

JustAnotherName skriver:

Jeg forstår dig godt!

Det samme her.. Virkelig ikke iorden på nogen måde at lyve om at hans barn var dødt ved fødslen men forstår også du vil beskytte dig selv og dit barn..

Anmeld

22. maj 2011

An&Jo

JustAnotherName skriver:

Jeg forstår dig godt!

til TS: Jeg ysnes det er drøn forkert at lyve om at dit barn er dødfødt.. Men helt ærligt så havde jeg sq nok gjort det samme selv hvis jeg stod i din situation..

Anmeld

22. maj 2011

JustAnotherName

Sikke en lorte-situation du havnede i. Jeg håber, at du og dit (endnu ufødte) barn, vil kunne få fred, og kunne skabe en god og tryg fremtid sammen - uden ham!

Anmeld

22. maj 2011

Darling<3

mortilj skriver:

til TS: Jeg ysnes det er drøn forkert at lyve om at dit barn er dødfødt.. Men helt ærligt så havde jeg sq nok gjort det samme selv hvis jeg stod i din situation..

Helt enig... !

Det er ikke fair over for faren, men jeg havde seriøst gjort det samme..

Anmeld

22. maj 2011

Kay

jeg er enig i hvad andre skriver... der er ikke etisk korekt... og slet ikke fair...

men forstår 100% din beslutning, og havde nok heller ik selv set en anden udvej

Anmeld

22. maj 2011

Stéphanie

Anonym skriver:

Hej.

Jeg er gravid med min eks kæreste gennem 5 år. Da jeg blev gravid udløste det en del problemer for os, da han IKKE ville have det, og jeg var modsat meget glad. 

Vi har haft et turbolent forhold, hvor vi har slået op massere af gange (dog kun et par timer af gangen, og aldrig ment noget med det), og haft en del utroskab som startede da jeg, efter vi havde kommet sammen et halvt år fik en abort, og derefter fik en depression som gjorde at jeg ikke havde lyst til at gå i seng med ham, og han så det som at jeg var på vej ud af forholdet, så han var mig utro. 

Når, men da jeg fik en abort dengang havde jeg sagt at jeg ALDRIG ville igennem det en gang til.

Så skete det at jeg blev gravid, og det udløste en del tårer fra ham, som så blev til trusler, og siden vold, psykisk men også en smule fysisk i form af kvælertag og truende adfærd når han opsøgte mig på mit arbejde. Han var bange for at hans forældre og venner skulle finde ud af at han havde et barn udenfor ægteskabet, bange for at han skulle betale penge osv.

Han truede mig over telefonen, både mig, mit ufødte barn, min familie, selv min hund kom med i truslerne. Efter 4-5 måneder med trusler en gang om ugen, fik jeg endelig skiftet nr og lovet ham at han ikke skulle komme til at høre mere fra mig, hverken mht. børnebidrag eller faderskab (for min egen sikkerhed, ikke for at glæde ham!), og det var en skøn tid hvor jeg ikke hørte noget for ham. 

Nu har han så valgt at kontakte min bror over sms i forgårs.

"Hej. Sig til *** hun skal kontakte mig i morgen. Hilsen *** det er vigtigt."

Det gjorde mig meget ked af det, da jeg endelig troede jeg var sluppet fra ham. Jeg fik det at vide i går af min bror, og valgte så at kontakte ham i dag over nettet, hvor han sagde at han gik til psykolog og psykologen sagde at han havde 2 personligheder, en normal som han var nu og en når det slog klik. Og virkede lidt truende ved at fortælle at han havde betroet sig til en af hans venner og de ville sammen løse problemet, han ventede bare på det rette tidspunkt.

Jeg valgte så at fortælle ham at jeg havde født for tidligt i uge 24 pga. stress, og barnet var dødfødt. Han troede ikke på mig i starten, men jeg fik ham til at tro på mig.

Gjorde jeg det rigtige?

Der er mange flere eksempler på at han ikke fungerer helt normalt, eksempler i vores forhold hvor han har slået sig selv i hovedet i afmagt, slået mig og bagefter grædt og fortrudt, været mig utro, løjet om alting både overfor mig, hans forældre og hans venner osv., terroriseret mig psykisk da jeg efter aborten tog 20 kg på og kaldt mig tyk og fed og klam osv., kaldt mig luder, men hver gang jeg har villet slå op grædt osv.osv.osv..

Hejsa. Vil på forhånd godt undskylde hvis jeg kommer til at lyde super hård og som en dum møgkælling (er nu egentlig meget rar)

MEN!!! Synes virkelig ikke du kan være bekendt at lyve om det med at miste et barn, jeg har selv født et dødfødt barn meget tæt på termin og der er virkelig ikke noget der kan ødelægge et menneske mere end at miste sit barn. Sidder virkelig og bliver helt enormt ked af det og sur over at du kan finde på sådan en løgn!!! Der findes mange andre muligheder for at holde sådan en nar til en mand på afstand! Jeg forstår udemærket at du er desperat for at holde ham på afstand, men uhhh, kan ikke lige have måden du har gjort det på.. Hvad så hvis han finder ud af det er en løgn?! Tror du så ikke det bare bliver værre?? Jeg er ikke i tvivl om at du har prøvet at gøre det bedste for dig og dit barn, det må du endelig ikke tro, men synes det er meget tarveligt det du gjort. Ja bare min mening, beklager hvis det støder dig..

Held og lykke med det hele fremover

Anmeld

22. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg synes det er den rigtige beslutning, for dit barn... Man kan altid desikutere det etiske i det, men i sidste ende gælder det barnets sikkerhed... Manden har jo truet dig og det ufødte barn, så jeg har intet til overs for ham... Du skal tænke på jeres sikkerhed...

Håber så ikke, at du bor i nærheden af manden, så han har mulighed for at se dig og den lille.... så har du tænkt den til ende..?

Anmeld

22. maj 2011

Wimmie

MEN!!! Synes virkelig ikke du kan være bekendt at lyve om det med at miste et barn, jeg har selv født et dødfødt barn meget tæt på termin og der er virkelig ikke noget der kan ødelægge et menneske mere end at miste sit barn. Sidder virkelig og bliver helt enormt ked af det og sur over at du kan finde på sådan en løgn!!!

Og jeg synes det er forkert at vende det til noget personligt for andre. Hun har jo ikke løjet for at gøre grin med/håne forældre der har mistet - hun har gjort det i afmagt

TS> Etisk eller ej? Pyt med det... jeg er mere bekymret for dig og hvad din eks vil gøre hvis (når?) han finder ud af at du har løjet

Edit: undskylder den lange tomme plads under mit indlæg...min kat lagde sig på enter-knappen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.