Anonym skriver:
Jeg håber du får et stort og sundt barn 
ang kontrol og sygemeling, hvordan fungere det? Er det noget man taler med lægen eller jordmorden om?
Tak! H*n er i hvert fald allerede noget større end den første var
.
Jamen det var desværre ikke så nemt! 1½ måned efter jeg havde født kontaktede jeg fødegangen for at få en samtale om fødslen og en evt. ny graviditet med den jordemoder jeg fødte med, da jeg aldrig nåede at snakke fødslen igennem, fordi jeg jo var på neonatal med min datter. Der blev jeg afvist, fordi det var mere end 14 dage siden jeg havde født
, og så måtte jeg snakke med min læge om det. Min eget læge var MEGET sød og imødekommende, men kunne ikke love mig noget omkring en ny graviditet, fordi det ikke er hos den praktiserende læge man bliver fulgt nærmere. Hun kunne i øvrigt ikke forstå, hvorfor jeg ikke kunne få en samtale med jordemoderen efter et "unormalt" forløb.
Jeg troede jo så, at jeg måtte affinde mig med det, men fik det bare mere og mere skidt med det, som tiden gik. Jeg ville jo gerne have et barn til (ikke lige med det samme) og det fyldte ALT for meget i mit hoved. Jeg prøvede derfor at henvende mig til den neonatal-overlæge, som fulgte min datter. Han sendte mig videre i systemet og skaffede mig en samtale med en fødselsoverlæge, som gave sig god tid og skrev vores aftale om ekstra scanninger, podning af urinprøver og sygemelding ind i min journal. Det viste sig i øvrigt, at det var forkert, at jeg var blevet afvist m.h.t. at tale min fødsel igennem med jordemoderen!
Men det krævede godt nok noget benarbejde at komme igennem systemet - så klø på og bliv ved! Jeg havde simpelthen ikke turde blive gravid igen, hvis jeg ikke vidste, at der blev passet godt på mig og barnet.
Held og lykke med det!
Anmeld