Føde for tidligt anden gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2011

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar.

Det har givet mig lidt ro i sindet, samt en afklaring på, at jeg ikke nødvendigvis skal ligge alene på fødegangen anden gang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2011

Anonym trådstarter

Stiner skriver:

Ihh, hvor kan jeg forstå dig! Jeg fødte for tidligt 1. gang (33+0) - også uden forklaring. Jeg venter mig nu og er 35+5!. Føler jo nærmest, at jeg er gået over tid!!!

Men det kræver liiige lidt ekstra at kaste sig ud i projektet igen! Jeg fik lavet en aftale om ekstra scanninger hve 4. uge fra uge 20 og en tidlig sygemelding senest uge 28- også selv om alt skulle være fint, bare for en sikkerheds skyld. Blev dog sygemeldt allerede i uge 25, da jeg havde for meget fostervand og mange plukkeveer.

Det har været en meget anderledes graviditet pga. den ekstra fokus, men jeg har været glad for det og følt mig rimelig tryg.

Jeg har på fornemmelsen, at jeg snart føder - kan slet ikke forestille mig, at jeg går tiden ud og føler også, at min krop "gør underligt" efterhånden. Men jeg ved det jo ikke, så jeg har ikke kunne svare i afstemningen!

Du må gerne skrive til mig, hvis du har lyst (jeg skal nok holde mund om, hvem du er!)

Held og lykke!

Jeg håber du får et stort og sundt barn

ang kontrol og sygemeling, hvordan fungere det? Er det noget man taler med lægen eller jordmorden om?

Anmeld

21. maj 2011

SpunkenJo

iris-mor skriver:

Stemte blankt, da nr to var planlagt kejsersnit (2 uger før termin), men tænkte ikke helt at det talte

2 uger før termin, er ikke for tidligt

Man skal før uge 37 for at være "født for tidligt"

Anmeld

21. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg har født begge mine meget tidligt... og fik afvide, at hvis jeg fik nummer 3, så ville den også komme meget for tidligt...

Jeg har haft sivende fostervand begge gange og det ville være årsagen tredje gang, sagde de...

Men men vi ville have flere børn og har ikke fortrudt og har idag 2 dejlige og meget glade drenge... Måske vi tager en tredje med..

Anmeld

21. maj 2011

Anonym trådstarter

Mathias Villads skriver:

Jeg har født begge mine meget tidligt... og fik afvide, at hvis jeg fik nummer 3, så ville den også komme meget for tidligt...

Jeg har haft sivende fostervand begge gange og det ville være årsagen tredje gang, sagde de...

Men men vi ville have flere børn og har ikke fortrudt og har idag 2 dejlige og meget glade drenge... Måske vi tager en tredje med..

Dejligt at du har 2 glade drenge, og super flot at du bare er så afklaret med ikke at gå tiden uden.

Jeg tager hatten af for din styrke til at være frisk på at gennemgå det en trejde gang.

Anmeld

21. maj 2011

signe.

Anonym skriver:

Jeg skriver lige som ano, da ingen ved at vi er i gang med projekt lillebrøster.

For mig har det krævet meget overtalelse fra mandens side, at få mig med på ideen, og jeg må da indrømme at jeg glæder mig til en lille mere.

MEN vores første barn er for tidlig født af ukendte grunde, og jeg tænker så hvor stor risiko er der for at nr. 2 også bliver det?

Barn nr. 1 er sund og rask, og helt uden mén, men tanken om endnu et ophold på neo, med en der hjemme også skræmmer mig.

Så del endelig af jeres erfaringer gode som dårlige.

Jeg ved endnu ikke om jeg føder for tidligt anden gang, håber det ikke.. jeg er i dag 22+1 uger henne, og sidst fødte jeg i uge 24 pga SSF+ HELLP.. indtil videre er jeg sund og rask, men lægerne er tilfredse hvis lillebror bliver inde til mindst uge 34, og alle uger derover er bonus så vi håber da jeg går tiden ud denne gang... Kan fuldt ud følge din tankegang.. da jeg fandt ud af jeg var gravid igen, var det også med blandede følelser.. jeg var glad og rædselslagen på én gang.. jeg var indlagt 5 mdr med ham vi har hjemme nu, og det liiige lang tid nok at skulle være væk fra ham, men indtil videre forløber alt perfekt, så vi  for at dette bliver en helt normal graviditet.. du skal være velkommen til at skrive privat til mig hvis det er.. jeg skal selvfølgelig nok lade være med at røbe hvem du er..

Knus Signe

Anmeld

21. maj 2011

Livsmor

Fødte første gang ved AKS i uge 31+5 pga HELLP, og blev sat igang 2 gang i uge 38+4(SSF var kommet igen).

Kan sagtens forstå dine bekymringer, havde også mine betænkligheder. Tag en snak med lægen, og få evt. lavet en aftale mht. ekstra scanninger. Jeg blev scannet hver 4. uge, fra og med MD-scanningen. Dette var pga. min datter var en bette en. Fik tjekket urin og BT hos min egen læge hver 2. uge, og på svangeramb. i forbindelse med scanning/samtale.

Første gang var vi indlagt i 39 dage, anden gang sad jeg hjemme i sofaen, ikke engang 4 timer efter fødslen. Kunne næsten ikke fatte det :O)

Karina

Anmeld

21. maj 2011

Karo

Jeg gik 14 dage over og måtte sættes i gang både første og anden gang.

Anmeld

21. maj 2011

L83

Fødte dagen før temin med min første og gik 11 dage over med nr 2

Anmeld

21. maj 2011

MinNoah

Jeg arbejder på neonatal afdeling, og min erfaring siger mig at føder man for tidligt første gang af ukendte årsager så gør man det også anden gang... Det pudsige er dog at man ca går 2 uger længere end med den første,

ås fødte du fx i uge 33 sidst føder du i uge 35 nu - det er selvfølgelig bare statistisk set ;-) der kan altid være undtagelser...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.