Føde for tidligt anden gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Fødte du for tidligt anden gang?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.419 visninger
24 svar
0 synes godt om
20. maj 2011

Anonym trådstarter

Jeg skriver lige som ano, da ingen ved at vi er i gang med projekt lillebrøster.

For mig har det krævet meget overtalelse fra mandens side, at få mig med på ideen, og jeg må da indrømme at jeg glæder mig til en lille mere.

MEN vores første barn er for tidlig født af ukendte grunde, og jeg tænker så hvor stor risiko er der for at nr. 2 også bliver det?

Barn nr. 1 er sund og rask, og helt uden mén, men tanken om endnu et ophold på neo, med en der hjemme også skræmmer mig.

Så del endelig af jeres erfaringer gode som dårlige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

Mi

Jeg fødte af ukendte årsager 2 måneder for tidligt i første graviditet. Det var tvillinger jeg fik

Anden gang gik jeg 1½ uge over tid  Men jeg var sindsyg nervøs for at føde for tidlig og havde også rigtig menge og hårde plukveer, så blev sygemeldt.

Anmeld

20. maj 2011

foto på lærred

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål. Men ville bare lige sige, at jeg håber, at du/I denne gang får en god og nem fødsel hvor baby kommer til termin.

Anmeld

20. maj 2011

JustAnotherName

Fødte til termin med den første.
Gik to dage over termin med barn nr. 2.

Anmeld

20. maj 2011

Stiner

Ihh, hvor kan jeg forstå dig! Jeg fødte for tidligt 1. gang (33+0) - også uden forklaring. Jeg venter mig nu og er 35+5!. Føler jo nærmest, at jeg er gået over tid!!!

Men det kræver liiige lidt ekstra at kaste sig ud i projektet igen! Jeg fik lavet en aftale om ekstra scanninger hve 4. uge fra uge 20 og en tidlig sygemelding senest uge 28- også selv om alt skulle være fint, bare for en sikkerheds skyld. Blev dog sygemeldt allerede i uge 25, da jeg havde for meget fostervand og mange plukkeveer.

Det har været en meget anderledes graviditet pga. den ekstra fokus, men jeg har været glad for det og følt mig rimelig tryg.

Jeg har på fornemmelsen, at jeg snart føder - kan slet ikke forestille mig, at jeg går tiden ud og føler også, at min krop "gør underligt" efterhånden. Men jeg ved det jo ikke, så jeg har ikke kunne svare i afstemningen!

Du må gerne skrive til mig, hvis du har lyst (jeg skal nok holde mund om, hvem du er!)

Held og lykke!

Anmeld

20. maj 2011

132319

Jeg fødte 34+1 første gang (efter sivende vandafgang 33+2)

Anden gang fødte jeg 36+6, så liiiige én dag for tidligt men vi slap uden om neo og den slags, Kamille var nemlig en stor krabat på 3200 gram

Anmeld

21. maj 2011

iris-mor

Stemte blankt, da nr to var planlagt kejsersnit (2 uger før termin), men tænkte ikke helt at det talte

Anmeld

21. maj 2011

slettet_7530

Min første er født 3 uger for tideligt, nummer to gik jeg 4 dage over tid med

Anmeld

21. maj 2011

Nemesis

ja alle 3 gange er de født for tidligt. Drengene er født i 34 + 4 og den sidste, en pige, er 35+5.

Med den sidste fik jeg scannet livmodermunden, vægtscanninger, tjekket flowet fra moderkagen, tjekket for bakterier.

Jeg dannede tidligt i graviditeten bakterier og havde kronisk blærebetændelse som til sidst var skyld i den for tilige fødsel.

Vil lige sige at med nr. 2 var han klar til udskrivelse efter 5 dage på neo og med den sidste kom vi hjem på 2 dagen og ind igen på 5 dagen pga gulsot.

Sisse

Anmeld

21. maj 2011

sandratobias

Fik aks 1. gang i uge 31+2 pga svangerskabsforgiftning.. 
Og 2. gang blev jeg sat igang oz pga svangerskabsforgiftning, men fødte først i uge 38+0..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.