Hvad ville i gøre hvis...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.901 visninger
31 svar
0 synes godt om
20. maj 2011

blomst84

... I blev gravide nu? Jeg spørger af ren nysgerrighed  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

CamiRon

Jeg har 2 i forvejen (på 23 mdr og 4 mdr) og tror ikke jeg kunne overskue en mere nu. HVIS jeg blev gravid nu ville det i hvert fald ikke være med vilje og muligheden for abort ville nok veje tungest - men igen, den mulighed er jeg bare heller ik tilhænger af! Har altid svoret ikke at få en abort. Tja, måske ville vi beholde...  

Hvad ville du?

Anmeld

20. maj 2011

Mettemus

Vi ville beholde det! Det ville blive noget værre rod med studier, økonomi osv. men vi ville beholde det. Jeg mangler en æggeleder og ved derfor ikke helt hvor nemt/svært jeg har ved at blive gravid. Jeg ville fortryde en abort resten af mit liv - især hvis det nu viser sig at vi ikke ville kunne få flere børn

Anmeld

20. maj 2011

Kit

Sjovt du spørg'. Jeg har til morgen tisset på en stav, fordi jeg ikke før har taget mini-piller og fik rodet lidt rundt i dem til at starte med  Heldigvis var den negativ Lidt underligt, da jeg om 1 uge for et år siden håbede på det modsatte og den viste positiv

Jeg håber inderligt ikke at blive gravid på nuværende tidspunkt. Vi vil gerne have en mere, men først når Alberte er omkring de 3 år. Og ja, jeg glæder mig da allerede til nr. 2.

MEN til dit spørgsmål, så tror jeg faktisk ikke, at jeg kunne gennemføre en abort. Jeg mistede jo først - ca samme tid som dig, hvis jeg husker rigtigt - og derefter var vi til et par tidlige scanninger og ved hvor hurtigt det ligner et lille menneske. Tror simpelthen ikke jeg kunne andet end at beholde det og det ville være elsket. Så må man få tingene til at hænge sammen alligevel. Det kan dog godt være, at manden er af en anden opfattelse - vi har ikke drøftet det - men føler, at han har det lidt som mig.

Kit

Anmeld

20. maj 2011

blomst84

Ja hvad jeg selv ville?? Det er rigtig svært, men tror jeg ville beholde det tror ikke jeg kunne gennemfører en abort, da jeg sidste år mistede 2 gange... Både i januar og april.. Det ville være noget rod med en mere nu, men jo ville nok beholde det selvom min kæreste nok ville mene abort

Anmeld

20. maj 2011

PeruBaby

Jeg ville helt klart beholde det! Jeg ville æææælllssskkkee at blive mor til 2 børn .

Min mor blev gravid med mig, da min storesøster var 7 måneder ganmmel og hun valgte at beholde mig (tak for det, forresten ). For min mor var det enormt hårdt, da hun og vores far gik fra hinanden efter en masse problemer i forholdet, da jeg var 3 og min søster 4 år, og hun har været alene med os lige siden. Til trods for at min mor har sagt til både min søster og jeg, at hun vil råde os til at vente lidt længere med at få nummer 2 end hun gjorde, er vi begge helt sikre. Vi vil begge have 2 børn med lige så kort afstand, for det har bare været SÅ FEDT at have en søster, som man kunne lave ALT med igennem hele ens barndom!

Såååå, jeg er lige så stille begyndt at forberede Jorge på det... men han ser lidt firkantet ud i hovedet når jeg taler om det... og smiler til mig - for han siger jo aldrig nej til sin søde kone . Ha, ha, ha. Men jeg kan godt se hvad han tænker... vi er jo allerede en familie på 5 med Sofia, da hans to ældste børn også permament bor hos os... så en familie med 4 børn virker - selv her i Peru - lidt uoverskueligt . Jeg synes bare også det er synd for Sofia, hvis hun ikke skal have nogle søskende, som hun vil kunne lege med. De store er fylder jo 12 og 14 i år, så det tager ikke lang tid, før de ikke har lyst til at lege med Duplo længere.

Så nu har jeg har sagt til Jorge, at det der med prævention, det er hans bord. Han må huske kondomet, hvis han ikke vil have flere børn, for jeg har ikke lyst til at få en abort!!...hvilket jo heller hverken er lovligt eller i overensstemmelse med den katolske tro her i landet! Sååå... en abort ville aldrig komme på tale fra hans side. Han så helt mærkelig ud i hovedet, da jeg en dag sagde til ham at jeg ikke skulle have en abort – for selvfølgelig skal jeg ikke det, heller ikke i hans verden. Hvis man har sex får man nogle gange børn, og er man lykkelig for dem og giver dem alt, hvad man kan formå af kærlighed og materielle ting. Sådan er det bare her i landet

Jeg har dog lidt en ide om at han egentlig gerne vil opfylde mit ønske om endnu et barn, men bare helst vil have at det skal være en lille ”ups’er" og ikke sådan helt planlagt... for han er ikke specielt skarp til at få det kondom på. Det er faktisk mig, der er nødt til at minde ham om det i kampens hede, hvor jeg får sagt noget i retningen af "hvis du ikke skal have flere børn, er det NU det ville være en god ide at finde kondomet frem"... hvorefter han smiler som en ung fyr, der bare ikke helt har tålmodighed og lyst til det der kondom-halløj  

Sorry, det blev langt, men det ramte lige en nerve og er noget jeg har tænkt en del over.

Anmeld

20. maj 2011

blomst84

CamiRon skriver:

Jeg har 2 i forvejen (på 23 mdr og 4 mdr) og tror ikke jeg kunne overskue en mere nu. HVIS jeg blev gravid nu ville det i hvert fald ikke være med vilje og muligheden for abort ville nok veje tungest - men igen, den mulighed er jeg bare heller ik tilhænger af! Har altid svoret ikke at få en abort. Tja, måske ville vi beholde...  

Hvad ville du?

Det kan jeg sagtens forstå når du nu har 2 små i forvejen er det hårdt med 2 så tæt på hinanden eller er man inde i rytmen?

Anmeld

20. maj 2011

blomst84

Mettemus skriver:

Vi ville beholde det! Det ville blive noget værre rod med studier, økonomi osv. men vi ville beholde det. Jeg mangler en æggeleder og ved derfor ikke helt hvor nemt/svært jeg har ved at blive gravid. Jeg ville fortryde en abort resten af mit liv - især hvis det nu viser sig at vi ikke ville kunne få flere børn

Tror jeg har det på samme måde, hvis jeg fik en abort ville jeg gå resten af livet og sige " nu ville jeg ha haft et barn på den og den alder"

Anmeld

20. maj 2011

blomst84

Kit skriver:

Sjovt du spørg'. Jeg har til morgen tisset på en stav, fordi jeg ikke før har taget mini-piller og fik rodet lidt rundt i dem til at starte med  Heldigvis var den negativ Lidt underligt, da jeg om 1 uge for et år siden håbede på det modsatte og den viste positiv

Jeg håber inderligt ikke at blive gravid på nuværende tidspunkt. Vi vil gerne have en mere, men først når Alberte er omkring de 3 år. Og ja, jeg glæder mig da allerede til nr. 2.

MEN til dit spørgsmål, så tror jeg faktisk ikke, at jeg kunne gennemføre en abort. Jeg mistede jo først - ca samme tid som dig, hvis jeg husker rigtigt - og derefter var vi til et par tidlige scanninger og ved hvor hurtigt det ligner et lille menneske. Tror simpelthen ikke jeg kunne andet end at beholde det og det ville være elsket. Så må man få tingene til at hænge sammen alligevel. Det kan dog godt være, at manden er af en anden opfattelse - vi har ikke drøftet det - men føler, at han har det lidt som mig.

Kit

Tror du har ret i at vi mistede nogenlunde samtidig sidste år... Kan godt forstå du ville vente nogle år endnu, det er også det vi har snakket om herhjemme. Men tror heller ikke jeg kunne gennemfører en abort... Du har ret allerede i tidlige uger kan man se arme og ben på fostret... Men ja det ville selvfølgelig skulle snakkes meget igennem hvis det skete

Anmeld

20. maj 2011

piadas

Helt klart beholde det! Jeg kunne aldrig drømme om at få en abort - jo måske hvis jeg var 54 år (!), eller der virkelig var et eller andet i mit liv, der gjorde, at jeg ikke kunne/magtede at beholde barnet.

Nu har vi jo også kæmpet længe for at gøre mig gravid hver gang, så jeg ville slet ikke synes jeg kunne tillade mig at nægte et lille foster adgang til livet. Jeg kan slet ikke sætte mig ind i alle de upsere, der bliver til aborter, når så mange kæmper for at lave ønskebarnet. Det gør mig lidt ked af det, hver gang jeg læser om en herinde, der vil have en abort pga. det er en upser, når man så i tråden lige ved siden af kan læse om alle dem, som kæmper.

I alt har vi brugt 57 måneder på at lave tre børn, så jeg ville være et skarn, hvis jeg så blev gravid ved et uheld, ikke at beholde barnet.

Det ville selvfølgelig blive hårdt de første par år, men derefter bliver det jo dejligt! Jeg tror heller ikke nogen er døde af at have fået to børn så tæt på hinanden endnu!

Det er jo ikke barnet der har glemt p-pillen eller kondomet - det ville jo være os!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.