Jeg har fået min pension!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2011

Bondepigen

ja altså hun har haft det i mange år nu, men ja hun kæmpede i 8 år..

Ej jo ikke fair systemet ødelægger dig jo!

min mor var jo også helt smadret, men min stedfar kæmpede og til sidst fik de advokat på og det hjalp rigtig meget!

Dansk handicap forbund - der kan du melde dig ind uanset handicap eller ej! De sætter gratis advokater på og hjælper med rådgivning - så overvej og meld dig ind få støtte

Ej, tusind tak, det vil jeg prøve! Jeg har bare mange gange mistet evnen til at kæmpe, og gået helt ned psykisk. Men nu har jeg E og en på vej, og jeg bliver nødt til at kæmpe for deres skyld... De fortjener en mor der fungerer i hverdagen, og det kan jeg jo ikke, hvis de tvinger mig ned i et hul igen og igen og igen!

Min sagsbehandler er osse vred på dem der har truffet beslutningen, for hun synes jo osse det ser dybt håbløst ud, jeg har jo papirer på at jeg bliver mere syg af at de fastholder mig!Godt din mor endelig fik sin pension!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2011

mama09

Bondepigen skriver:

Ej, tusind tak, det vil jeg prøve! Jeg har bare mange gange mistet evnen til at kæmpe, og gået helt ned psykisk. Men nu har jeg E og en på vej, og jeg bliver nødt til at kæmpe for deres skyld... De fortjener en mor der fungerer i hverdagen, og det kan jeg jo ikke, hvis de tvinger mig ned i et hul igen og igen og igen!

Min sagsbehandler er osse vred på dem der har truffet beslutningen, for hun synes jo osse det ser dybt håbløst ud, jeg har jo papirer på at jeg bliver mere syg af at de fastholder mig!

ja de fatter ikke at du bliver dyrere, jo længere tid der går...

Min mor kæmper ski hele tiden med kommunen (men Aalborg kommune skulle også være ekstrem hård)!

Hun er begyndt at bruge hjælpe midler - kørestol, rollater mm (hun er 47!!)!

Så skulle hun ha fornyet sin bil (du ved kommunen betaler en del) men nej nu giver de afslag! og hun er kun blevet ringere og ringere de sidste par år. Altså de er tosset! Hun var ved at opgiv igen, men pga. støtten fra os, gør hun ikke - hendes eneste mulighed for at komme ud blandt mennesker osv er netop hvis hun har bilen! Så dansk handicap forbund er nu gået ind i sagen.

De har også taget rengøring fra hende. De mener min stedfar og min søs kan gøre rent. Min stedfar har en leder stilling og min søs er 14!! Nå de mener at når min stedfar efter en arbejdsuge på 40-50 timer skal hjemme og holde hjemmet rent!

Men som min mor siger "fandme NEJ, min mand har fri når han kommer hjem, og SKAL være min mand" - det samme med min søs! Så nu gør jeg rent hos dem.. (skal siges min mor godt kan lidt, men ikke meget )

Men bevis på at du desværre må kæmpe meget - det koster tårer og sved, men det ved du jo allerede nu efter 15 år, men det skal nok lykkes Men du må nød til at søge hjælp

Anmeld

21. maj 2011

Bondepigen

mama09 skriver:

Ja puha, kommunerne skulle skamme sig!

Det er utroligt at folk der Vitterligt ikke kan selv, skal tigge og bede om hjælp. Herning kommune er osse slem! Problemet er bare at det jo er staten der udbetaler kontanthjælp, men kommunen selv der skal udbetale pension, derfor de er meget stædige, men det koster jo osse alle de gange de beder om forskellige attester som lynhurtigt bliver forældede. Og psykologhjælp kan man heller ikke få hjælp til at betale, selv om det ofte er deres skyld at man har brug for det!

Anmeld

21. maj 2011

Laulund87

mama09 skriver:

weeeeeeeeeeee Tillykke..

Min mor kæmpede knap 8 år, så ski da skønt det er gået stærkt for dig!

Så kan du slappe af psykisk nu

jaaaaaaaaaaa God weekend!

Tusind tak

Ja det kan jeg nemlig og det er så dejligt!

Anmeld

21. maj 2011

Laulund87

Bondepigen skriver:

Det er utroligt som vi har meget tilfælles... Bortset fra at jeg har en anden diagnose end ocd, så er resten det samme. Vil så sige min dårlige barndom har intet med min familie at gøre, men skoletiden. Migrænen som følge har jeg osse, og så har jeg haft smerter i ryggen siden jeg var 10 år gammel, og det er kun blevet værre...

Jeg synes det er overraskende, at "kende" en der har problemer SÅ tæt på mine... Jeg har da mødt flere i mit liv der har socialfobi eller angst eller noget af det andet, men så mange ting på een gang til fælles, det er utroligt.

Dejligt ikke at være alene, selv om jeg selvfølgelig synes det er trist at du skal have det sådan. Det er SÅ invaliderende, og jeg kan VIRKELIG om nogen forstå din glæde!!!

Ja det er egentlig skræmmende, men jeg synes det er SÅ rart når vi skriver sammen for jeg kender ingen IRL der har det sådan Men vi forstår hinanden!

Jeg har haft en forfærdelig skoletid og det er ikke noget jeg snakker om, det gør for ondt.

Jeg har dog skrevet herinde om det én gang..Jeg kan prøve om jeg kan finde det.

Anmeld

21. maj 2011

Laulund87

Bondepigen skriver:

Det er utroligt som vi har meget tilfælles... Bortset fra at jeg har en anden diagnose end ocd, så er resten det samme. Vil så sige min dårlige barndom har intet med min familie at gøre, men skoletiden. Migrænen som følge har jeg osse, og så har jeg haft smerter i ryggen siden jeg var 10 år gammel, og det er kun blevet værre...

Jeg synes det er overraskende, at "kende" en der har problemer SÅ tæt på mine... Jeg har da mødt flere i mit liv der har socialfobi eller angst eller noget af det andet, men så mange ting på een gang til fælles, det er utroligt.

Dejligt ikke at være alene, selv om jeg selvfølgelig synes det er trist at du skal have det sådan. Det er SÅ invaliderende, og jeg kan VIRKELIG om nogen forstå din glæde!!!

https://www.baby.dk/debat/85706pi2/ordet-er-frit/er-du-nogensinde-blevet-mobbet.aspx

Her har jeg skrevet lidt..

Anmeld

21. maj 2011

Bondepigen

Laulund87 skriver:

Ja det er egentlig skræmmende, men jeg synes det er SÅ rart når vi skriver sammen for jeg kender ingen IRL der har det sådan Men vi forstår hinanden!

Jeg har haft en forfærdelig skoletid og det er ikke noget jeg snakker om, det gør for ondt.

Jeg har dog skrevet herinde om det én gang..Jeg kan prøve om jeg kan finde det.

Det gør vi nemlig, søde!

Anmeld

21. maj 2011

Bondepigen

Laulund87 skriver:

https://www.baby.dk/debat/85706pi2/ordet-er-frit/er-du-nogensinde-blevet-mobbet.aspx

Her har jeg skrevet lidt..

Igen... Utroligt så meget vi har til fælles.

Har godt nok aldrig skiftet skole, men jeg tror jeg har haft socialfobi siden jeg var barn...som i da jeg var 3-4 år gammel...

Derfor var jeg osse et let offer, for jeg turde jo ikke sige noget! Jeg kunne dog ikke vente med at gå til alle var gået, for så nåede jeg ikke bussen... Jeg blev mobbet både af mine naboer, som skulle med samme bus... De store børn i bussen, og mine klassekammerater. Jeg har altid været jaget vildt, og stoler derfor ikke ret meget på nogen mennesker i dag!

Når jeg ventede på bussen gik mine naboer rundt om mig og skubbede, småsparkede og kastede sand i hovedet på mig. Det var en lettelse når bussen kom, og jeg kunne sætte mig ind foran ved chaufføren..

De store børn i bussen fandt hurtigt ud af at jeg blev mobbet, så de begyndte osse... Det var ikke altid der var plads foran.

Nogle drenge i klassen gik altid og skubbede og kom med åndssvage kommentarer, som alle de andre grinede af.

Da jeg gik i niende fik jeg nok, og bankede en af de to drenge der var værst midt i en time, og så løb jeg grædende op til min søster, som ikke var hjemme. Jeg sad og ventede udenfor hendes dør til hun kom hjem. Jeg rystede og bævede da jeg skulle i skole næste dag... Det blev jo taget op i en time med vores klasselærer, som selv begyndte at være efter mig, og jeg cyklede endnu engang grædende hjem fra skole.

Det var en lettelse, da jeg ikke længere skulle afsted i skole. Jeg startede på HF, hvor jeg kom ud i et hash misbrug, bare for at turde møde op...

Heldigvis stoppede jeg selv med det igen, efter de to år.

Jeg er ikke så ked af at snakke om det, for det har jo været mit liv i mange år, og jeg synes det hjælper at snakke om det!

Anmeld

21. maj 2011

Laulund87

Bondepigen skriver:

Igen... Utroligt så meget vi har til fælles.

Har godt nok aldrig skiftet skole, men jeg tror jeg har haft socialfobi siden jeg var barn...som i da jeg var 3-4 år gammel...

Derfor var jeg osse et let offer, for jeg turde jo ikke sige noget! Jeg kunne dog ikke vente med at gå til alle var gået, for så nåede jeg ikke bussen... Jeg blev mobbet både af mine naboer, som skulle med samme bus... De store børn i bussen, og mine klassekammerater. Jeg har altid været jaget vildt, og stoler derfor ikke ret meget på nogen mennesker i dag!

Når jeg ventede på bussen gik mine naboer rundt om mig og skubbede, småsparkede og kastede sand i hovedet på mig. Det var en lettelse når bussen kom, og jeg kunne sætte mig ind foran ved chaufføren..

De store børn i bussen fandt hurtigt ud af at jeg blev mobbet, så de begyndte osse... Det var ikke altid der var plads foran.

Nogle drenge i klassen gik altid og skubbede og kom med åndssvage kommentarer, som alle de andre grinede af.

Da jeg gik i niende fik jeg nok, og bankede en af de to drenge der var værst midt i en time, og så løb jeg grædende op til min søster, som ikke var hjemme. Jeg sad og ventede udenfor hendes dør til hun kom hjem. Jeg rystede og bævede da jeg skulle i skole næste dag... Det blev jo taget op i en time med vores klasselærer, som selv begyndte at være efter mig, og jeg cyklede endnu engang grædende hjem fra skole.

Det var en lettelse, da jeg ikke længere skulle afsted i skole. Jeg startede på HF, hvor jeg kom ud i et hash misbrug, bare for at turde møde op...

Heldigvis stoppede jeg selv med det igen, efter de to år.

Jeg er ikke så ked af at snakke om det, for det har jo været mit liv i mange år, og jeg synes det hjælper at snakke om det!

Puha det var da også nogle forfærdelige tind du har oplevet!

Ved næsten ikke hvad jeg skal skrive Udover igen, at jeg er glad for vi har "fundet hinanden"!

Anmeld

21. maj 2011

Ni-ko-li-ne

Tillykke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.