Laulund87 skriver:
https://www.baby.dk/debat/85706pi2/ordet-er-frit/er-du-nogensinde-blevet-mobbet.aspx
Her har jeg skrevet lidt..
Igen... Utroligt så meget vi har til fælles.
Har godt nok aldrig skiftet skole, men jeg tror jeg har haft socialfobi siden jeg var barn...som i da jeg var 3-4 år gammel...
Derfor var jeg osse et let offer, for jeg turde jo ikke sige noget! Jeg kunne dog ikke vente med at gå til alle var gået, for så nåede jeg ikke bussen... Jeg blev mobbet både af mine naboer, som skulle med samme bus... De store børn i bussen, og mine klassekammerater. Jeg har altid været jaget vildt, og stoler derfor ikke ret meget på nogen mennesker i dag!
Når jeg ventede på bussen gik mine naboer rundt om mig og skubbede, småsparkede og kastede sand i hovedet på mig. Det var en lettelse når bussen kom, og jeg kunne sætte mig ind foran ved chaufføren..
De store børn i bussen fandt hurtigt ud af at jeg blev mobbet, så de begyndte osse... Det var ikke altid der var plads foran.
Nogle drenge i klassen gik altid og skubbede og kom med åndssvage kommentarer, som alle de andre grinede af.
Da jeg gik i niende fik jeg nok, og bankede en af de to drenge der var værst midt i en time, og så løb jeg grædende op til min søster, som ikke var hjemme. Jeg sad og ventede udenfor hendes dør til hun kom hjem. Jeg rystede og bævede da jeg skulle i skole næste dag... Det blev jo taget op i en time med vores klasselærer, som selv begyndte at være efter mig, og jeg cyklede endnu engang grædende hjem fra skole.
Det var en lettelse, da jeg ikke længere skulle afsted i skole. Jeg startede på HF, hvor jeg kom ud i et hash misbrug, bare for at turde møde op...
Heldigvis stoppede jeg selv med det igen, efter de to år.
Jeg er ikke så ked af at snakke om det, for det har jo været mit liv i mange år, og jeg synes det hjælper at snakke om det!