Jeg har fået min pension!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2011

Laulund87

Lilac skriver:

Det må være skønt endelig at have en klar fornemmelse og retning for din fremtid, og ikke længere være kastbold i systemet! Tillykke med afgørelsen!

Det er det virkelig også, det er en befrielse!

Tak skal du have

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

JustAnotherName

Puha jamen jeg har haft en grim barndom, på mange måder, og det har gjort at jeg har social fobi, angst og OCD.

Da jeg havde fleksjob, havde jeg 15 timer om ugen. Når jeg havde haft 3 timer én dag, skulle jeg sove min 2 timer når jeg kom hjem Det kan jeg slet ikke i dag når jeg har Maria.

Jeg gik til akupunktur pga migræne.

Pga angsten var min krop i konstant i alarm beredskab på arbejdet, og det gav migræne og en total udmattelse når jeg kom hjem.

Øv, aj det var jeg ihvertfald ikke klar over. Og det er jeg da rigtigt ked af at høre. Hvor må det være hæsligt at have det sådan. Og så oveni købet (måske) skulle mødes "derude" af manglende forståelse for ens situation. Det kan jo nok være svært for andre, at sætte sig ind i, og ordentligt forstå, hvis ikke de kender til årsagen - og stadig for nogle, at fatte, at det virkelig kan have så fatale konsekvenser i ens liv længe, længe efter!! Men ja, det er selvfølgelig ikke holdbart, at du skal tvinges afsted, når det vitterligt opslider dig så meget. Så det var da godt for dig, at du fik din førtidspension!!

Anmeld

20. maj 2011

Laulund87

JustAnotherName skriver:

Øv, aj det var jeg ihvertfald ikke klar over. Og det er jeg da rigtigt ked af at høre. Hvor må det være hæsligt at have det sådan. Og så oveni købet (måske) skulle mødes "derude" af manglende forståelse for ens situation. Det kan jo nok være svært for andre, at sætte sig ind i, og ordentligt forstå, hvis ikke de kender til årsagen - og stadig for nogle, at fatte, at det virkelig kan have så fatale konsekvenser i ens liv længe, længe efter!! Men ja, det er selvfølgelig ikke holdbart, at du skal tvinges afsted, når det vitterligt opslider dig så meget. Så var det virkelig GODT for dig, at du fik din førtidspension!!

Jeg kan også sagtens forstå at det er svært at sætte sig ind i Når jeg skriver om det herinde, vil der altid være kommentarer om at det er sørgeligt og jeg er alt for ung, men det tager jeg slet ikke til mig. De kender mig jo ikke og jeg er ikke mindre syg pga min alder

Det er bare mere trist at jeg mangler forståelse fra dem der kender mig (svigerfamilien). Jeg gruer rigtig meget for at skulle fortælle dem det for jeg ved 100% at jeg vil få trælse kommentarer.

Så jeg samler lige mod til mig, inden jeg siger det.

Tak for din forståelse og søde ord, forresten

Anmeld

20. maj 2011

JustAnotherName

Laulund87 skriver:

Jeg kan også sagtens forstå at det er svært at sætte sig ind i Når jeg skriver om det herinde, vil der altid være kommentarer om at det er sørgeligt og jeg er alt for ung, men det tager jeg slet ikke til mig. De kender mig jo ikke og jeg er ikke mindre syg pga min alder

Det er bare mere trist at jeg mangler forståelse fra dem der kender mig (svigerfamilien). Jeg gruer rigtig meget for at skulle fortælle dem det for jeg ved 100% at jeg vil få trælse kommentarer.

Så jeg samler lige mod til mig, inden jeg siger det.

Tak for din forståelse og søde ord, forresten

Jeg har en nær veninde, som har "social fobi"....
Men ærligt, så HAR jeg nok også haft svært ved (førhen) ordentlig, rigtigt, at forstå hendes problem, og kunne se det.

For mig var det jo ikke så tydeligt, for jeg oplevede det ikke rigtigt.
Og jeg kendte heller ikke til det fra andre. Havde ingen kendskab, som kunne gøre, at jeg vidste, og dermed kunne forstå det.

Jeg ville gerne, og accepterede også altid, at det var hendes virkelighed.
Men jeg har aldrig set eller mærket hende have det svært, for sammen med mig, har det jo aldrig vist sig. Heldigvis!  

Men nu har jeg fået mere viden gennem min uddannelse. Og større indsigt til at kunne forstå. Selvom jeg endnu ikke har en ærlig chance for at vide, hvordan det må være, når jeg jo aldrig SELV har prøvet det på egen krop.

I sig selv står man overfor en daglig konfrontation og kamp, når man er fobisk og angst! Meget energi-drænende! Og så OVENI DET at skulle "forsvare sig", hvis/når man møder uforstående folk ....huuwh! Det må da bare gøre det endnu mere demotiverende.

Øv, at din svigerfamilie ikke forstår det.
Men husk at det ganske sikkert skyldes uvidenhed, og ikke fordi det er DIG!
Og når nu du er forberedt på, at de sikkert reagerer med kommentarer, så kan du også bedre forberede dig mentalt, så det ikke kommer til at ramme ind, og påvirke dig - Tvært imod kan du måske ENDNU BEDRE gøre dem det klart, at det er en lettelse for dig. Og (som du selv skriver) at du jo ikke er mindre syg, uanset dit fødselsår!!

Sender dig et knus....mere  

Anmeld

20. maj 2011

Laulund87

JustAnotherName skriver:

Jeg har en nær veninde, som har "social fobi"....
Men ærligt, så HAR jeg nok også haft svært ved (førhen) ordentlig, rigtigt, at forstå hendes problem, og kunne se det.

For mig var det jo ikke så tydeligt, for jeg oplevede det ikke rigtigt.
Og jeg kendte heller ikke til det fra andre. Havde ingen kendskab, som kunne gøre, at jeg vidste, og dermed kunne forstå det.

Jeg ville gerne, og accepterede også altid, at det var hendes virkelighed.
Men jeg har aldrig set eller mærket hende have det svært, for sammen med mig, har det jo aldrig vist sig. Heldigvis!  

Men nu har jeg fået mere viden gennem min uddannelse. Og større indsigt til at kunne forstå. Selvom jeg endnu ikke har en ærlig chance for at vide, hvordan det må være, når jeg jo aldrig SELV har prøvet det på egen krop.

I sig selv står man overfor en daglig konfrontation og kamp, når man er fobisk og angst! Meget energi-drænende! Og så OVENI DET at skulle "forsvare sig", hvis/når man møder uforstående folk ....huuwh! Det må da bare gøre det endnu mere demotiverende.

Øv, at din svigerfamilie ikke forstår det.
Men husk at det ganske sikkert skyldes uvidenhed, og ikke fordi det er DIG!
Og når nu du er forberedt på, at de sikkert reagerer med kommentarer, så kan du også bedre forberede dig mentalt, så det ikke kommer til at ramme ind, og påvirke dig - Tvært imod kan du måske ENDNU BEDRE gøre dem det klart, at det er en lettelse for dig. Og (som du selv skriver) at du jo ikke er mindre syg, uanset dit fødselsår!!

Sender dig et knus....mere  

Præcis. Min egen familie har svært ved at sætte sig ind i det, men de prøver selvfølgelig Det er jo også fordi at jeg ikke er angst sammen med dem og hvis jeg går i butikker sammen med dem, er der heller ikke noget. Det hele foregår jo når jeg er alene. Det er jo rigtig svært at se for dem.

Min svigerfamilie har desværre den holdning at man skal tage sig sammen og man kan hvad man vil. Det hænger bare slet ikke sådan sammen med angst/fobi

Jeg er nemlig forberedt på hvad de kunne finde på at sige så det gør det nok lidt lettere, men jeg ved også at det vil ramme mig.

Så lige nu vil jeg være glad, og så kan jeg fortælle dem det lidt senere

Det jeg har markeret, er bare spot on!

Anmeld

21. maj 2011

mama09

Laulund87 skriver:

Jaaaa jeg har så!

Der er kommet brev i dag og jeg fattede slet ikke hvad det gik ud på. Haha. Tror det er fordi jeg egentlig havde sagt til mig selv at jeg nok ikke fik den og fordi det er gået så stærkt

Så jeg måtte lige læse brevet et par gange, før den gik ind Og så dansede jeg sejrsdans

Men NU er jeg ikke jaget mere, NU har jeg papirer på at jeg ikke kan arbejde, NU har jeg fred!

weeeeeeeeeeee Tillykke..

Min mor kæmpede knap 8 år, så ski da skønt det er gået stærkt for dig!

Så kan du slappe af psykisk nu

jaaaaaaaaaaa God weekend!

Anmeld

21. maj 2011

Bondepigen

Laulund87 skriver:

Puha jamen jeg har haft en grim barndom, på mange måder, og det har gjort at jeg har social fobi, angst og OCD.

Da jeg havde fleksjob, havde jeg 15 timer om ugen. Når jeg havde haft 3 timer én dag, skulle jeg sove min 2 timer når jeg kom hjem Det kan jeg slet ikke i dag når jeg har Maria.

Jeg gik til akupunktur pga migræne.

Pga angsten var min krop i konstant i alarm beredskab på arbejdet, og det gav migræne og en total udmattelse når jeg kom hjem.

Det er utroligt som vi har meget tilfælles... Bortset fra at jeg har en anden diagnose end ocd, så er resten det samme. Vil så sige min dårlige barndom har intet med min familie at gøre, men skoletiden. Migrænen som følge har jeg osse, og så har jeg haft smerter i ryggen siden jeg var 10 år gammel, og det er kun blevet værre...

Jeg synes det er overraskende, at "kende" en der har problemer SÅ tæt på mine... Jeg har da mødt flere i mit liv der har socialfobi eller angst eller noget af det andet, men så mange ting på een gang til fælles, det er utroligt.

Dejligt ikke at være alene, selv om jeg selvfølgelig synes det er trist at du skal have det sådan. Det er SÅ invaliderende, og jeg kan VIRKELIG om nogen forstå din glæde!!!

Anmeld

21. maj 2011

Bondepigen

mama09 skriver:

weeeeeeeeeeee Tillykke..

Min mor kæmpede knap 8 år, så ski da skønt det er gået stærkt for dig!

Så kan du slappe af psykisk nu

jaaaaaaaaaaa God weekend!

Jeg har kæmpet i 15 år, og har lige fået afslag på ansøgning om førtidspension og på den efterfølgende klage. Nu venter jeg på hvad klageankenævnet siger, selv om det ikke har den store betydning, for uanset hvad de siger er det stadig kommunen der suverænt bestemmer!

Jeg føler mig SÅ meget på dybt vand, og kan slet ikke overskue noget...havde håbet på at få fred nu, og kunne nyde min graviditet og barsel uden at skulle spekulere mere med den sorte sky over mit hoved. Det er så frustrerende!!!

Men din mor har så endelig fået det efter de 8 år??

Anmeld

21. maj 2011

mama09

Bondepigen skriver:

Jeg har kæmpet i 15 år, og har lige fået afslag på ansøgning om førtidspension og på den efterfølgende klage. Nu venter jeg på hvad klageankenævnet siger, selv om det ikke har den store betydning, for uanset hvad de siger er det stadig kommunen der suverænt bestemmer!

Jeg føler mig SÅ meget på dybt vand, og kan slet ikke overskue noget...havde håbet på at få fred nu, og kunne nyde min graviditet og barsel uden at skulle spekulere mere med den sorte sky over mit hoved. Det er så frustrerende!!!

ja altså hun har haft det i mange år nu, men ja hun kæmpede i 8 år..

Ej jo ikke fair systemet ødelægger dig jo!

min mor var jo også helt smadret, men min stedfar kæmpede og til sidst fik de advokat på og det hjalp rigtig meget!

Dansk handicap forbund - der kan du melde dig ind uanset handicap eller ej! De sætter gratis advokater på og hjælper med rådgivning - så overvej og meld dig ind få støtte

Anmeld

21. maj 2011

mama09

Bondepigen skriver:

ja altså hun har haft det i mange år nu, men ja hun kæmpede i 8 år..

Ej jo ikke fair systemet ødelægger dig jo!

min mor var jo også helt smadret, men min stedfar kæmpede og til sidst fik de advokat på og det hjalp rigtig meget!

Dansk handicap forbund - der kan du melde dig ind uanset handicap eller ej! De sætter gratis advokater på og hjælper med rådgivning - så overvej og meld dig ind få støtte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.