Laulund87 skriver:
Jeg kan også sagtens forstå at det er svært at sætte sig ind i
Når jeg skriver om det herinde, vil der altid være kommentarer om at det er sørgeligt og jeg er alt for ung, men det tager jeg slet ikke til mig. De kender mig jo ikke og jeg er ikke mindre syg pga min alder
Det er bare mere trist at jeg mangler forståelse fra dem der kender mig (svigerfamilien). Jeg gruer rigtig meget for at skulle fortælle dem det for jeg ved 100% at jeg vil få trælse kommentarer.
Så jeg samler lige mod til mig, inden jeg siger det.
Tak for din forståelse og søde ord, forresten
Jeg har en nær veninde, som har "social fobi"....
Men ærligt, så HAR jeg nok også haft svært ved (førhen) ordentlig, rigtigt, at forstå hendes problem, og kunne se det.
For mig var det jo ikke så tydeligt, for jeg oplevede det ikke rigtigt.
Og jeg kendte heller ikke til det fra andre. Havde ingen kendskab, som kunne gøre, at jeg vidste, og dermed kunne forstå det.
Jeg ville gerne, og accepterede også altid, at det var hendes virkelighed.
Men jeg har aldrig set eller mærket hende have det svært, for sammen med mig, har det jo aldrig vist sig. Heldigvis!

Men nu har jeg fået mere viden gennem min uddannelse. Og større indsigt til at kunne forstå. Selvom jeg endnu ikke har en ærlig chance for at vide, hvordan det må være, når jeg jo aldrig SELV har prøvet det på egen krop.
I sig selv står man overfor en daglig konfrontation og kamp, når man er fobisk og angst! Meget energi-drænende! Og så OVENI DET at skulle "forsvare sig", hvis/når man møder uforstående folk ....huuwh! Det må da bare gøre det endnu mere demotiverende.
Øv, at din svigerfamilie ikke forstår det.
Men husk at det ganske sikkert skyldes uvidenhed, og ikke fordi det er DIG!
Og når nu du er forberedt på, at de sikkert reagerer med kommentarer, så kan du også bedre forberede dig mentalt, så det ikke kommer til at ramme ind, og påvirke dig - Tvært imod kan du måske ENDNU BEDRE gøre dem det klart, at det er en lettelse for dig. Og (som du selv skriver) at du jo ikke er mindre syg, uanset dit fødselsår!!
Sender dig et knus....mere