2 uger gammel og rigtig ked om aftenen :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2011

muzen

mortil3dejligepiger skriver:

Nej, ikke stærk mad. Og chokolade kun ind imellem. Ikke noget jeg gør meget (selvom jeg sagtens kunne!)

ja for hvidløg, chokolade og stærk mad kan nemlig godt påvirke de små maver. men håber det hjælper hende at du er stoppede med pillerne og at zoneterapien hjælper også

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

muzen

nu kan jeg lige læse at du skriver at du have en nem og hurtig fødsel.

mange fødsler der går hurtig, går for hurtigt og de små kan have fået spændninger i nakken og ryggen af det. måske du skal overveje at få en kiropraktior til at se på hende

jeg have også en nem og husrtig fødle på kun 5 timer første gangs og da min søn var 8 uger begyndte han ikke og ville kigge til den ene side.

så vi tog afsted og ganske rigtig have han nogle spændninger i nakken efter fødslen.

Anmeld

25. maj 2011

mortil4dejligepiger

muzen skriver:

nu kan jeg lige læse at du skriver at du have en nem og hurtig fødsel.

mange fødsler der går hurtig, går for hurtigt og de små kan have fået spændninger i nakken og ryggen af det. måske du skal overveje at få en kiropraktior til at se på hende

jeg have også en nem og husrtig fødle på kun 5 timer første gangs og da min søn var 8 uger begyndte han ikke og ville kigge til den ene side.

så vi tog afsted og ganske rigtig have han nogle spændninger i nakken efter fødslen.

Ja, da veerne rigtig gik i gang, gik der kun 2 timer før hun var født.

Har godt tænkt på dét med spændinger, da jeg synes, mange har oplevet det. Men lægen kiggede hende igennem i går og fandt at hun var helt okay. Men måske noget kan dukke op senere? Så må vi være opmærksomme!

Tak

Anmeld

25. maj 2011

muzen

Ja, da veerne rigtig gik i gang, gik der kun 2 timer før hun var født.

Har godt tænkt på dét med spændinger, da jeg synes, mange har oplevet det. Men lægen kiggede hende igennem i går og fandt at hun var helt okay. Men måske noget kan dukke op senere? Så må vi være opmærksomme!

Tak

jep jep min læge kiggede også på min søn og fandt ikke noget. så jeg handlet heldigvis selv, ellers have han haft et skævt hovede i dag

Anmeld

25. maj 2011

sismofutten

Tak for kram! Det varmede .

En af vores bekendte er zoneterapeut. Og hun har nu givet lillepigen 2 omgange. Vi håber meget, det hjælper!   

Derudover har jeg taget nogle stikpiller for hæmorider siden lige efter fødslen. De har givet mig rigtig meget luft i maven. Jeg stoppede med dem i foregårs - og jeg synes ikke hun virkede som om, hun havde så ondt i går aftes. Håber det kan være det!!

Ok - her gik der tre-fire gange før jeg kunne mærke at zoneterapien virkede, så hæng i lidt endnu ;-)

Og super observeret med pillerne - det er nogen gange sådan nogle "dumme" ting der er skyld i det :-)

Hold os endelig opdatere :-)

Anmeld

25. maj 2011

Mi

Vi har forsøgt at svøbe hende flere gange, men hun kan ikke lide det. Man hører ellers altid om at børn elsker det. Men hende her bliver ikke roligere af et. Desværre!! Ville ønske det hjalp!

Da Jeres datter var 3 måneder og I lærte hende at falde i søvn/sove  hvor længe varede skrigeriet de forskellige aftener indtil hun lærte det?

Husk at de skal svøbes rigtig "hårdt" eller stramt, ellers har det modsatte effekt.

Mener at hun den først aften skreg 45 min. Men det havde hun nu også gjort selvom jeg havde siddet med hende i armene. Næste dag var det "kun" en halv time og tredje dag var det ikke særlig længe. Derefter sov hun med det samme

Anmeld

25. maj 2011

Enayia

Hejsa! Jeg er heller ikke ekspert,! men det er ikke altid man kan gøre så meget når de bare er kede af det, andet end at trøste. Dët med du massere og cykler er rigtig godt for maven.

Vores lille pige græder også nogle gange om aftenen, og rigtig voldsomt til tider. jeg plejer gå rundt med hende i armen (hvor hun hviler maven med min hånd) samt hovedet på armen, så trykkes noget af"luften" ud af maven hvis det er det der driller og hun falder lidt til ro. Så får hun en smule kamille the når hun igen puttes.

Jeg tror det er noget der går over med tiden. Efter hun er begyndt at få lidt hirsegrød er det blevet lidt bedre.

Hold ud!! Ved det er pisse hårdt når de bare skriger og man er total magtesløs! (i øvrigt har de fleste unger en elle flere timer om aften de bare er kede) Ulvetime

Anmeld

25. maj 2011

Zeus

Vores yngste datter skreg også, fra hun var halvanden uge gammel.. Først da hun blev 8 uger, tog vi hende med til kiropraktoren, og ville ønske vi havde gjort det tidligere..

Jeg havde også en hurtig fødsel, og fik af vide af kiropraktoren, at det som regel er de hurtige og de langtrukne fødsler, der plejer at volde problemer efterfølgende.. Hun var låst i nakken, og allerede da hun tog fat første gang, klikkede det 2 gange.. Jeg havde selv lagt mærke til, at hun helst kiggede til den ene side, og at hun spændt i skulderen når jeg ammede hende.. Det ændrede sig næsten øjeblikkeligt.. Vi skulle så selv træne lidt med hende derhjemme, for at få hende vant til den anden side også, men behøvede kun den ene behandling. Vi kom til et tjek en uge efter, men der var ingenting at komme efter   Hun havde stadig sine ture, men vi kunne både høre, og mærke en tydelig forskel..

Tror også at en del af "skrigeturene" bundede i overstimulering, og for lidt søvn.. Efter hun var holdt op med sine skrigeture, tog hun sig stadig en ordentlig tur, hvis vi havde været ude og besøge nogen et par timer, for det kunne hun simpelthen ikke holde til.. Der var vi bare opmærksomme på det, fordi det nu kun var engang imellem det skete, og så er det noget nemmere at få øje på, hvad problemet kunne være..

Jeg stoppede med at amme da hun var godt 2 mdr, fordi jeg var bange for, at det var noget jeg drak eller spiste, der gjorde at hun havde ondt.. Jeg suplerede allerede dér med mme, og var også bange for, at det var skiftende mellem mm og mme der gjorde det... Det var en meget forvirrende tid! Men tror ikke du skal gå og tænke på hvad du spiser, for alt hvad du har spist i graviditeten, har baby også fået.. Jeg snakkede med jordemoren om kaffe dengang, fordi jeg drak koffein-let eller koffein-fri, og hun sagde at jeg bare skulle skifte tilbage til min normale kaffe, for så gjorde det ingenting at jeg drak 2-3 kopper af det efter fødslen, for ellers skulle jeg først vende tilbage, når jeg var færdig med amningen.. Så stol på, at din mælk, er det rigtige, og ikke det forkerte!

Men hun stoppede sine ture lidt efter nytår (vi var ved kiro midt i dec), og hun er født i nov, så her holdt det ikke de 3 mdr

Anmeld

25. maj 2011

Zeus

Og... 9 ud af 10 babyer, er urolige om aftenen.. Hvis det på nogen måde kan trøste, det gjorde det i hvert fald ved mig dengang, at vide, at det ikke bare var mig der var en dårlig mor

Anmeld

25. maj 2011

Topp

Liva havde det lige sådan.

Jeg startede til kiropraktor der opdagede hun var pil-skæv fra nakke til numse - hvilke SP bekræftede efterfølgende.

Der udover fik hun mylicon dråber ved lægen - og en NY pige var blevet født 

Hun går stadig til tjek ved kiropraktor..

vil KLAT anbefalde dig det - og hurtigst muligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.