Vores yngste datter skreg også, fra hun var halvanden uge gammel.. Først da hun blev 8 uger, tog vi hende med til kiropraktoren, og ville ønske vi havde gjort det tidligere..
Jeg havde også en hurtig fødsel, og fik af vide af kiropraktoren, at det som regel er de hurtige og de langtrukne fødsler, der plejer at volde problemer efterfølgende.. Hun var låst i nakken, og allerede da hun tog fat første gang, klikkede det 2 gange.. Jeg havde selv lagt mærke til, at hun helst kiggede til den ene side, og at hun spændt i skulderen når jeg ammede hende.. Det ændrede sig næsten øjeblikkeligt.. Vi skulle så selv træne lidt med hende derhjemme, for at få hende vant til den anden side også, men behøvede kun den ene behandling. Vi kom til et tjek en uge efter, men der var ingenting at komme efter
Hun havde stadig sine ture, men vi kunne både høre, og mærke en tydelig forskel..
Tror også at en del af "skrigeturene" bundede i overstimulering, og for lidt søvn.. Efter hun var holdt op med sine skrigeture, tog hun sig stadig en ordentlig tur, hvis vi havde været ude og besøge nogen et par timer, for det kunne hun simpelthen ikke holde til.. Der var vi bare opmærksomme på det, fordi det nu kun var engang imellem det skete, og så er det noget nemmere at få øje på, hvad problemet kunne være..
Jeg stoppede med at amme da hun var godt 2 mdr, fordi jeg var bange for, at det var noget jeg drak eller spiste, der gjorde at hun havde ondt.. Jeg suplerede allerede dér med mme, og var også bange for, at det var skiftende mellem mm og mme der gjorde det... Det var en meget forvirrende tid! Men tror ikke du skal gå og tænke på hvad du spiser, for alt hvad du har spist i graviditeten, har baby også fået.. Jeg snakkede med jordemoren om kaffe dengang, fordi jeg drak koffein-let eller koffein-fri, og hun sagde at jeg bare skulle skifte tilbage til min normale kaffe, for så gjorde det ingenting at jeg drak 2-3 kopper af det efter fødslen, for ellers skulle jeg først vende tilbage, når jeg var færdig med amningen.. Så stol på, at din mælk, er det rigtige, og ikke det forkerte!
Men hun stoppede sine ture lidt efter nytår (vi var ved kiro midt i dec), og hun er født i nov, så her holdt det ikke de 3 mdr