2 uger gammel og rigtig ked om aftenen :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.810 visninger
29 svar
0 synes godt om
19. maj 2011

mortil4dejligepiger

Hej med Jer.

Vores dejlige pige er 2½ uge gammel og for en uge siden startede hun desværre med at være ked af det om aftenen .

I løbet af dagen er hun glad og nem. Sover, spiser, laver bleer og har det godt. Om aftenen er det desværre anderledes nu. Når hun vågner fra sin sidste lur har fået mad, ren ble og hygge, begynder hun at blive ked af det. Vi er ret sikre på, det er maven, der driller hende. Men vi kan jo ikke vide det med sikkerhed.
Hun græder hjerteskærende og har det ikke godt. Vi vandrer rundt med hende i stuen og synger lidt og snakker lidt og er lidt stille. Intet hjælper. Hun græder og holder ind imellem pauser og græder så igen. Nogle aftener græder hun rigtig, rigtig meget!! Så er det helt kolik-agtigt (eller som jeg forestiller mig kolik må være). Det er helt forfærdeligt!!    Vi bliver SÅ kede af, at hun har det sådan og at vi ikke kan hjælpe hende.

Til sidst falder hun ENDELIG i søvn efter 2-3 timer og så sover hun fint og er glad næste dag - lige indtil det bliver aften.

Er der andre der oplever/har oplevet det samme? Har I gode råd?  Hvornår er det gået over igen?

Åh, jeg vil så gerne have, at min lille pige skal have det godt - også om aftenen!

Mælk har jeg rigeligt af, og hun tager på, så det er ikke mælken. Vi cykler ofte med hendes ben og masserer maven med uret...

...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

BinaMor

drikker du meget kaffe eller cola?

Anmeld

19. maj 2011

FamilenStorm

mortil3dejligepiger skriver:

Hej med Jer.

Vores dejlige pige er 2½ uge gammel og for en uge siden startede hun desværre med at være ked af det om aftenen .

I løbet af dagen er hun glad og nem. Sover, spiser, laver bleer og har det godt. Om aftenen er det desværre anderledes nu. Når hun vågner fra sin sidste lur har fået mad, ren ble og hygge, begynder hun at blive ked af det. Vi er ret sikre på, det er maven, der driller hende. Men vi kan jo ikke vide det med sikkerhed.
Hun græder hjerteskærende og har det ikke godt. Vi vandrer rundt med hende i stuen og synger lidt og snakker lidt og er lidt stille. Intet hjælper. Hun græder og holder ind imellem pauser og græder så igen. Nogle aftener græder hun rigtig, rigtig meget!! Så er det helt kolik-agtigt (eller som jeg forestiller mig kolik må være). Det er helt forfærdeligt!!    Vi bliver SÅ kede af, at hun har det sådan og at vi ikke kan hjælpe hende.

Til sidst falder hun ENDELIG i søvn efter 2-3 timer og så sover hun fint og er glad næste dag - lige indtil det bliver aften.

Er der andre der oplever/har oplevet det samme? Har I gode råd?  Hvornår er det gået over igen?

Åh, jeg vil så gerne have, at min lille pige skal have det godt - også om aftenen!

Mælk har jeg rigeligt af, og hun tager på, så det er ikke mælken. Vi cykler ofte med hendes ben og masserer maven med uret...

...

Hejsa..

Først, tillykke med jeres lille nye prinsesse..

Vi oplevede nøjagtig det samme da vores pige var i den alder.. Vi kaldte det aftenkolik og nej hvor gjorde det ondt helt ind i hjertet når hun havde de ture..

Vi gav hende probiotika som hjalp rimeligt, men når det var helt slemt gav vi hende noget sukkervand ( det lindre smerten) og så lavede vi cykelbevægelser med benene og masserede maven..

Det stoppede først igen da rundede de 3. Måneder, næsten på månedsdagen faktisk..

Håber i finder en måde at hjælpe hende på..

Der er også kolikgrebet.. Det hjælper også rigtig godt..

Knus

Anmeld

19. maj 2011

mortil4dejligepiger

BinaMor skriver:

drikker du meget kaffe eller cola?

Drikker aldrig kaffe og har kun drukket én cola zero siden jeg fødte. Og det var da hun var 4 dage gammel

Anmeld

19. maj 2011

mortil4dejligepiger

Fam. BS skriver:

Hejsa..

Først, tillykke med jeres lille nye prinsesse..

Vi oplevede nøjagtig det samme da vores pige var i den alder.. Vi kaldte det aftenkolik og nej hvor gjorde det ondt helt ind i hjertet når hun havde de ture..

Vi gav hende probiotika som hjalp rimeligt, men når det var helt slemt gav vi hende noget sukkervand ( det lindre smerten) og så lavede vi cykelbevægelser med benene og masserede maven..

Det stoppede først igen da rundede de 3. Måneder, næsten på månedsdagen faktisk..

Håber i finder en måde at hjælpe hende på..

Der er også kolikgrebet.. Det hjælper også rigtig godt..

Knus

Tak

Kolikgrebet - er det hvor de ligger på maven på ens underarme? Det virker nemlig ikke rigtig her

Åh, kan næsten ikke bære, hvis det skal blive ved 3 måneder . Kan ikke klare, at hun er så ked af det. Jeg ville ønske, det kunne være mig, der havde ondt og så gik hun fri! Det er så forfærdeligt når ens lille pige er så ked af det. Og man ser bare ikke frem til aftenerne! Bliver jo helt ked af det på forhånd .

Fik I nogen sinde svar på, hvad der var galt med Jeres datter?

Anmeld

19. maj 2011

Mi

Tillykke med vidunderet

Sådan var vores nr tre også. Den mest glade og tilfredse pige indtil ved 17 tiden. Så blev hun ked af det, ville ikke sove, ligegyldigt hvad vi gjorde så græd hun og ville i hvert fald under ingen omstændigheder sove. Hun faldt først i søvn omkring midnat og ofte efter at have skreget i mine arme i ½-1 time. Det eneste der en gang i mellem virkede var vist vi svøbete hende, så måske kan i også prøve det.

Da hun var lige under tre måneder gjorde vi efter aftale med sp det at vi lagde hende til at sove, puttede og forlod rummet. Så skreg hun som en stukket gris, men vi gik kun ind til hende med 5 min mellemrum. Efter tre dage sov hun med det samme hver aften, og har gjort det siden.

Anmeld

19. maj 2011

Sofia

Jeg vil lige komme med et tip, køb en stor gymnastikbolsd, sæt dig på den med hende i armene, og hop.. så kan det være hun falder til ro.

Anmeld

19. maj 2011

FamilenStorm

Tak

Kolikgrebet - er det hvor de ligger på maven på ens underarme? Det virker nemlig ikke rigtig her

Åh, kan næsten ikke bære, hvis det skal blive ved 3 måneder . Kan ikke klare, at hun er så ked af det. Jeg ville ønske, det kunne være mig, der havde ondt og så gik hun fri! Det er så forfærdeligt når ens lille pige er så ked af det. Og man ser bare ikke frem til aftenerne! Bliver jo helt ked af det på forhånd .

Fik I nogen sinde svar på, hvad der var galt med Jeres datter?

Ja.. Men det skal være sådan at der er et lille pres på maven, hvis du kan følge mig?

Men prøv at giv hende noget sukkervand, det var et vidundermiddel herhjemme.. Man kunne ligefrem se på hende hbor meget det lettede..

Nej ikke andet end at det var meget normalt, noget med at deres tarm system lige skal ordenlig igang.. De andre i min MG oplevede det også og hos den ene virkede de der dråber helt fantastisk, så godt at hun næsten ikke turde stoppe med dem igen ;-)

Anmeld

19. maj 2011

Fru'Rugaard

Det er meget normalt at børn i den alder er kede af det om aftenen. Vores datter var det også, og det stoppede først da hun var 2 måneder ca. der er ikke så meget at gøre, desværre

Anmeld

23. maj 2011

evaisabellas

Hej med Jer.

...

Det er præcis sådan vi har det her i huset også.. Dejlig lille dreng om dagen, og når vi så nærmer os kl. 16-17 .. Ja så er de fleste aftener næsten ikke til at bære.. Han startede da han var ca. 2-3 uger gammel.. Nu er det ikke længere hver aften, der kan godt være 2-3 aftener der er ok.. Han er 8 uger på torsdag.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.