Først og fremmest: Hjertelig tillykke med det lille vidunder
Det er så fantastisk med sådanne en lille én. Og lige så vidunderligt det er lige så frusterende og magteløs føler man sig når de små pus er så kede af det!
Da vores lille pige var 3 uger var der gråd, gråd, gråd fra kl 16. og frem til vi gik i seng. Og det var ulideligt! Vi travede og travede med hende på armen. Og alle sagde " ja ja det går over når hun er 3 mdr, det er bare startproblemer med tarmene". Jeg var så ked af det, følte mig magtesløs og faktisk som en dårlig mor fordi der intet hjalp.
Og 3 mdr føltes som en evighed- jeg kunne ikke klare det, at hun var så hjælpesløs og havde SÅ ondt.
Vi gik til Zoneterapi med hende, hos én som var tidl. sp og rigtig god til børn. Det var meget nænsomt og hun mente også det var maveproblemer. Hun kunne ikke hjælpe med at tage alle smerterne men det HJALP!!! Vi cyklede også med benene, "masserede" maven med uret, gik med hende på armen. Vi gik til behandling ca 3 gange og det blev bedre og bedre. Lillepigen var stadig ked af det men slet ikke i samme grad! Og vi fik fif til at massere hende under fødderne for at hjælpe tarmsystemet og passagen heri. Vi bruger det faktisk endnu- det er bare en vane og hun nyder at få nullet fødderne nu 
Jeg kender en del der har haft gavn af sukkervand, cykling med benene, mylicon dråber mm. Polikens bog om massage til børn (ved ikke om det er den korrekte titel

er også godt til at løsne op for spændte muskler. Børn med "problemer" med maven/ aff. kan spænde op. Om ikke andet er det også god til at vænne barnet til berøring mm.
Dog tænker jeg også hvordan fødslen var? Alm, hårdt? sad hun fast? Kejsersnit?? Hvis du ønsker vil jeg gerne uddybe, men er der ikke noget om det skal du ikke "belemres" med dette. 
Ja det går over med tiden, men der er nogle tiltag som måske kan hjælpe.... for mig handlede det også om at jeg følte at jeg gjorde noget for at afhjælpe den smerte hun gik gennem.
Spørg jeres SP om råd også. Nogle er gode til at anbefale "alternativ behandling". Støt hinanden og det er okay at være ked af det! Det er vigtigt at I støtter hinanden og giver hinanden rum til at være ked af det.
Ønsker Jer al held og lykke!! Sig endelig til hvis I har brug for at komme af med frustrationer- lytter gerne!
Anmeld