2 uger gammel og rigtig ked om aftenen :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2011

sismofutten

Lige skal du først have sådan en her:

Min datter havde selv kolik i 3 måneder, så jeg ved hvor hårdt det er, og hvor magtesløs man er.. Så kan sagtens forstå dine frustrationer..

Har I prøvet zoneterapi - det prøvede vi og hjælp en del, så vil klart anbefale det..
Og ja, tænk over hvad du spiser og drikker - du må jo indtage alt, bare det er i moderate mængder..

Håber at I snart kommer til livs med det, så I kan få nydt Jeres aftener med Jeres prinsesse :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

Palaja

Sofia skriver:

Jeg vil lige komme med et tip, køb en stor gymnastikbolsd, sæt dig på den med hende i armene, og hop.. så kan det være hun falder til ro.

Det virkede også fantastisk her. Selvom man dog blev noget træt af at sidde på den åndssvage bold  Men hellere det end en grædende baby!

Anmeld

23. maj 2011

tweety2060

Først og fremmest: Hjertelig tillykke med det lille vidunder Det er så fantastisk med sådanne en lille én. Og lige så vidunderligt det er lige så frusterende og magteløs føler man sig når de små pus er så kede af det!

Da vores lille pige var 3 uger var der gråd, gråd, gråd fra kl 16. og frem til vi gik i seng. Og det var ulideligt! Vi travede og travede med hende på armen. Og alle sagde " ja ja det går over når hun er 3 mdr, det er bare startproblemer med tarmene". Jeg var så ked af det, følte mig magtesløs og faktisk som en dårlig mor fordi der intet hjalp. Og 3 mdr føltes som en evighed- jeg kunne ikke klare det, at hun var så hjælpesløs og havde SÅ ondt.

Vi gik til Zoneterapi med hende, hos én som var tidl. sp og rigtig god til børn. Det var meget nænsomt og hun mente også det var maveproblemer. Hun kunne ikke hjælpe med at tage alle smerterne men det HJALP!!! Vi cyklede også med benene, "masserede" maven med uret, gik med hende på armen. Vi gik til behandling ca 3 gange og det blev bedre og bedre. Lillepigen var stadig ked af det men slet ikke i samme grad! Og vi fik fif til at massere hende under fødderne for at hjælpe tarmsystemet og passagen heri. Vi bruger det faktisk endnu- det er bare en vane og hun nyder at få nullet fødderne nu

Jeg kender en del der har haft gavn af sukkervand, cykling med benene, mylicon dråber mm. Polikens bog om massage til børn (ved ikke om det er den korrekte titel &nbsp er også godt til at løsne op for spændte muskler. Børn med "problemer" med maven/ aff. kan spænde op. Om ikke andet er det også god til at vænne barnet til berøring mm.

Dog tænker jeg også hvordan fødslen var? Alm, hårdt? sad hun fast? Kejsersnit?? Hvis du ønsker vil jeg gerne uddybe, men er der ikke noget om det skal du ikke "belemres" med dette.

Ja det går over med tiden, men der er nogle tiltag som måske kan hjælpe.... for mig handlede det også om at jeg følte at jeg gjorde noget for at afhjælpe den smerte hun gik gennem.

Spørg jeres SP om råd også. Nogle er gode til at anbefale "alternativ behandling". Støt hinanden og det er okay at være ked af det! Det er vigtigt at I støtter hinanden og giver hinanden rum til at være ked af det.

Ønsker Jer al held og lykke!! Sig endelig til hvis I har brug for at komme af med frustrationer- lytter gerne!

Anmeld

25. maj 2011

mortil4dejligepiger

Mi skriver:

Tillykke med vidunderet

Sådan var vores nr tre også. Den mest glade og tilfredse pige indtil ved 17 tiden. Så blev hun ked af det, ville ikke sove, ligegyldigt hvad vi gjorde så græd hun og ville i hvert fald under ingen omstændigheder sove. Hun faldt først i søvn omkring midnat og ofte efter at have skreget i mine arme i ½-1 time. Det eneste der en gang i mellem virkede var vist vi svøbete hende, så måske kan i også prøve det.

Da hun var lige under tre måneder gjorde vi efter aftale med sp det at vi lagde hende til at sove, puttede og forlod rummet. Så skreg hun som en stukket gris, men vi gik kun ind til hende med 5 min mellemrum. Efter tre dage sov hun med det samme hver aften, og har gjort det siden.

Vi har forsøgt at svøbe hende flere gange, men hun kan ikke lide det. Man hører ellers altid om at børn elsker det. Men hende her bliver ikke roligere af et. Desværre!! Ville ønske det hjalp!

Da Jeres datter var 3 måneder og I lærte hende at falde i søvn/sove  hvor længe varede skrigeriet de forskellige aftener indtil hun lærte det?

Anmeld

25. maj 2011

mortil4dejligepiger

Sofia skriver:

Jeg vil lige komme med et tip, køb en stor gymnastikbolsd, sæt dig på den med hende i armene, og hop.. så kan det være hun falder til ro.

Hmm...tænker bare om ikke det hurtigt bliver til en dårlig vane - at baby skal "hoppes i søvn" ?

Måske man skulle prøve...

Anmeld

25. maj 2011

mortil4dejligepiger

evaisabellas skriver:

Det er præcis sådan vi har det her i huset også.. Dejlig lille dreng om dagen, og når vi så nærmer os kl. 16-17 .. Ja så er de fleste aftener næsten ikke til at bære.. Han startede da han var ca. 2-3 uger gammel.. Nu er det ikke længere hver aften, der kan godt være 2-3 aftener der er ok.. Han er 8 uger på torsdag.. 

Det er svært at skulle accenptere bare at skulle vente. Hvis ikke andet hjælper, må vi væbne os med tålmodighed. Ikke min stærke side

Anmeld

25. maj 2011

mortil4dejligepiger

sismofutten skriver:

Lige skal du først have sådan en her:

Min datter havde selv kolik i 3 måneder, så jeg ved hvor hårdt det er, og hvor magtesløs man er.. Så kan sagtens forstå dine frustrationer..

Har I prøvet zoneterapi - det prøvede vi og hjælp en del, så vil klart anbefale det..
Og ja, tænk over hvad du spiser og drikker - du må jo indtage alt, bare det er i moderate mængder..

Håber at I snart kommer til livs med det, så I kan få nydt Jeres aftener med Jeres prinsesse :-)

Tak for kram! Det varmede .

En af vores bekendte er zoneterapeut. Og hun har nu givet lillepigen 2 omgange. Vi håber meget, det hjælper!   

Derudover har jeg taget nogle stikpiller for hæmorider siden lige efter fødslen. De har givet mig rigtig meget luft i maven. Jeg stoppede med dem i foregårs - og jeg synes ikke hun virkede som om, hun havde så ondt i går aftes. Håber det kan være det!!

Anmeld

25. maj 2011

muzen

spiser du chokolade eller meget stærk mad?

Anmeld

25. maj 2011

mortil4dejligepiger

tweety2060 skriver:

Først og fremmest: Hjertelig tillykke med det lille vidunder Det er så fantastisk med sådanne en lille én. Og lige så vidunderligt det er lige så frusterende og magteløs føler man sig når de små pus er så kede af det!

Da vores lille pige var 3 uger var der gråd, gråd, gråd fra kl 16. og frem til vi gik i seng. Og det var ulideligt! Vi travede og travede med hende på armen. Og alle sagde " ja ja det går over når hun er 3 mdr, det er bare startproblemer med tarmene". Jeg var så ked af det, følte mig magtesløs og faktisk som en dårlig mor fordi der intet hjalp. Og 3 mdr føltes som en evighed- jeg kunne ikke klare det, at hun var så hjælpesløs og havde SÅ ondt.

Vi gik til Zoneterapi med hende, hos én som var tidl. sp og rigtig god til børn. Det var meget nænsomt og hun mente også det var maveproblemer. Hun kunne ikke hjælpe med at tage alle smerterne men det HJALP!!! Vi cyklede også med benene, "masserede" maven med uret, gik med hende på armen. Vi gik til behandling ca 3 gange og det blev bedre og bedre. Lillepigen var stadig ked af det men slet ikke i samme grad! Og vi fik fif til at massere hende under fødderne for at hjælpe tarmsystemet og passagen heri. Vi bruger det faktisk endnu- det er bare en vane og hun nyder at få nullet fødderne nu

Jeg kender en del der har haft gavn af sukkervand, cykling med benene, mylicon dråber mm. Polikens bog om massage til børn (ved ikke om det er den korrekte titel &nbsp er også godt til at løsne op for spændte muskler. Børn med "problemer" med maven/ aff. kan spænde op. Om ikke andet er det også god til at vænne barnet til berøring mm.

Dog tænker jeg også hvordan fødslen var? Alm, hårdt? sad hun fast? Kejsersnit?? Hvis du ønsker vil jeg gerne uddybe, men er der ikke noget om det skal du ikke "belemres" med dette.

Ja det går over med tiden, men der er nogle tiltag som måske kan hjælpe.... for mig handlede det også om at jeg følte at jeg gjorde noget for at afhjælpe den smerte hun gik gennem.

Spørg jeres SP om råd også. Nogle er gode til at anbefale "alternativ behandling". Støt hinanden og det er okay at være ked af det! Det er vigtigt at I støtter hinanden og giver hinanden rum til at være ked af det.

Ønsker Jer al held og lykke!! Sig endelig til hvis I har brug for at komme af med frustrationer- lytter gerne!

Tusind tak for dit lange og uddybende svar!

Fødslen var nem og hurtig og der var ingen problemer med noget. Så jeg tror ikke, der er noget dér. Men som du kan se i det svar, jeg har givet ovenover, så er vi begyndt på zoneterapi. Og jeg har store forhåbninger! Også til at jeg nu er holdt op med at tage de der piller, som har givet mig så meget luft i maven. Jeg  virkelig for, at de to ting tilsammen kan give en gladere og roligere baby.

Hvis ikke, vil næste skridt være Mylicon-dråber!

Jeg masserer hende tit, når vi pusler. Hun kan rigtig godt lide, at jeg rører ved hende. Det er så sødt - hun kigger meget opmærksomt og med store øjne når jeg nusser hende. Så dejligt!

I morgen kommer SP. Jeg vil tale med hende om problemet. Hun kan forhåbentlig komme med nogle gode ting!

Anmeld

25. maj 2011

mortil4dejligepiger

muzen skriver:

spiser du chokolade eller meget stærk mad?

Nej, ikke stærk mad. Og chokolade kun ind imellem. Ikke noget jeg gør meget (selvom jeg sagtens kunne!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.