Supermands lange vej ud til verden (meget lang)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2011

Line Højdal

Holbæktrunten skriver:

Stort tillykke med jeres smukke dreng, og tusind tak for dejlig detaljeret fb. Selvom jeg dog ikke bryder mig om at høre om servicen på Holbæk - hvor jeg også skal føde. Men jo mere Info jo bedre kan jeg forberede mig...

Nu skal du ikke gå hen og frygte fødslen på Holbæk... Jeg er sikker på at du kan få en smadder god oplevelse der også!

Jeg er overbevist om at vi var MEGET uheldige med den jordemoder der overtog os... det er ikke min opfattelse at der er flere af den slags galninge  Hende der var på vagt da vi kom ind og som var med ved min fødsel sammen med Susanne, var rigtig sød... Så du skal nok få en god fødsel på Holbæk!

Vores scanninger foregik jo også på Holbæk med jordemødre derindefra og det var nogle utrolig gode oplevelser alle 3 gange

for at du får lige den fødsel du ønsker dig

Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

Line Højdal

_-Kathrine-_ skriver:

Hej Line!

Tak for dejlig læsning! Og sikke en omgang - men når man får sådan en dejlig bebs i armene er det jo bare det hele værd

Kathrine

Det HELE værd - og mere til!! Jeg gør det gerne igen og faktisk glæder jeg mig allerede til min næste fødsel... Hvor jeg så altså meget gerne vil føde hjemme!!

Fødslen af min skønne lille Aske er en oplevelse jeg ikke ville have været foruden!

Anmeld

20. maj 2011

Line Højdal

Rosa skriver:

Hooold nu ferie hvor det klæder dig godt at føde - du har bare den der fantastiske glød!!! Og stort tillykke med den flotte fødsel - GODT KÆMPET!!! Og sidst men ikke mindst - tillykke med din lille søn 

Tarrk...  

Line

Anmeld

20. maj 2011

Line Højdal

Tak for jeres ord - hvor er i bare søde!!

Det var en fantastisk oplevelse at blive til to... at blive mor er det mest utrolige jeg nogenside har prøvet og følelserne sidder bare helt uden på én. Jeg kan tude bare af at sidde og se på min dejlige lille Aske!! Tænk at man kan skabe sådan et lille menneske - det er da et vidunder!!

Jeg husker kun de gode ting og ser tilbage på fødslen med mange gode minder... det var en sej omgang, men jeg gør det gerne igen. Men næste gang VIL jeg bare føde herhjemme!!

til jer alle, Line

Anmeld

20. maj 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Susanne er vidunderlig... Hun brænder virkelig for sit job og engagere sig 100% i hver eneste graviditet og fødsel, har jeg fornemmelsen af! Jeg har følt mig tryg i hendes hænder hele vejen igennem!

Hjemmefødselsordningen er en enestående mulighed - jeg håber virkelig at der kommer lignende tilbud til resten af landets kvinder meget snart... Det kan VARMT anbefales

HELT enig i alt du skriver! Hun er fantastisk, og virker mere veninde agtig og åben , end en halvsur jordmor bag et skrivebord (som jeg havde før jeg tilmeldte mig hjemmefødsel!)

Hun kan finde på at beskrive tingene ved bare at lægge sig på gulvet og demonstrere, lave ejrtræknings øvelser  ja der er ikke det hun er klar på, hun er bare SUPER Cecilie er os skøn, men nu var det så Susanne som jeg fik til fødslen

Håber der er flere som vil prøve hjemmefødsel i fremtiden,nogle steder er der en del fordomme om det, bla hos min læge som jeg måtte gå imod, trods at det er langt mindre farligt at føde hjemme end på sygehus med alle de bakterier osv, og bare det at KØRE til sygehuset, er 10 GANGE FARLIGERE end at føde hjemme ! Jaa ha siger du så ,  det er en utrolig oplevelse, og næste gang snupper vi en mere her hjemme Alt andet ville være forkert for os med den goe erfaring vi har med hjemmefødsel   Og desuden ville jeg heller ikke kunne nå på sygehuset, og kunne jeg, havde jeg stadig valgt hjemmefødsel

Anmeld

21. maj 2011

Leonora

Tak for en dejlig beretning og stort tillykke med lille manden. Synes virkelig du lyder sej..hele vejem igennem :-)

Jeg regner selv med at skulle føde hjemme hvis alt går efter planen....det eneste jeg tænker at det må være utrygt at skulle overflyttes med veer og et fødsels forløb der ikke går helt efter bogen.....men når man står i det er vel ikke så slemt??

Anmeld

21. maj 2011

Line Højdal

Tak for en dejlig beretning og stort tillykke med lille manden. Synes virkelig du lyder sej..hele vejem igennem :-)

Jeg regner selv med at skulle føde hjemme hvis alt går efter planen....det eneste jeg tænker at det må være utrygt at skulle overflyttes med veer og et fødsels forløb der ikke går helt efter bogen.....men når man står i det er vel ikke så slemt??

Tak - jeg er faktisk også selv lidt imponeret over at man kan finde kræfter og udholdenhed på et fladt batteri... Men når først fødslen er igang, så kan man jo ikke slå bremserne i - så er det kroppen der gør det den er skabt til

Jeg har fået meget "ros" både fra min jordemoder, min mand og min mor, der jo var med som fødselshjælper... Jeg var vist meget behagelig som fødende i forhold til hvordan kvinder kan være

Jeg kan jo kun tale for mig selv - og jeg har på intet tidspunkt fortudt at jeg valgte hjemmefødslen. Ikke engang da beslutningen om overflytning var taget!

Vi vidste, da vi meldte os til hjemmefødselsordningen at ca 25% af førstegangsfødende blev overflyttet - så vi var klar over at risikoen var der... Vi vidste dog også at overflyningerne som regel foretages fordi den fødende enten har dårlige veer, at barnet stiller sig lidt skævt i bækkenet, eller fordi man (som mig) har været igang i mange timer og løber tør for energi. Det er yderst sjældent at der overflyttes pga. egentlige komplikationer!!

I princippet kunne jeg jo godt have født hjemme... Men pga den meget lille/langsomme fremgang der var til sidst, så kunne jordemoderen ikke vide om det ville have taget 6,7,8 timer, eller måske endnu længere at nå forløsningen... og jeg var som beskrevet meget træt til sidst og ville meget gerne selv have lillemanden ud!! Der var jo ikke på noget tidspunkt fare for hverken mig eller Supermand - hjertelyden var fin hele vejen igennem! Så jeg var faktisk ikke utryg på noget som helst tidspunkt.. heller ikke på vej til Holbæk.

Når det så er sagt - så var det da sindssygt hårdt at skulle sidde op ½ time i bil med pressetræng uden at måtte gi' efter og uden mulighed for at skifte stilling... Så det var ikke sjovt at skulle overflyttes så sent i forløbet!!

Men jeg kunne på INGEN måde forestille mig at skulle ligge så mange timer som min fødsel tog på en hospitalsbriks... Det var så fedt at være hjemme i trygge omgivelser, hvor man kunne veksle mellem så mange forskillige stillinger; fødekar, brusebad, stående, gående - og med en blød madras istedet for en hård briks  

Nå, det blev en meget lang omgang... men jeg kan -og det på trods af min overflytning, varmt anbefale en hjemmefødsel!! Jeg glæder mig til at det bliver min tur igen!!

Line

Anmeld

21. maj 2011

Fru.Mäes <3

åHHHH, altså

Virkelig gode billeder

Anmeld

22. maj 2011

Talbutikken

Stor tillykke med prinsen og fantastisk FB

Anmeld

22. maj 2011

Leonora

Pipkukkeren skriver:

Tak - jeg er faktisk også selv lidt imponeret over at man kan finde kræfter og udholdenhed på et fladt batteri... Men når først fødslen er igang, så kan man jo ikke slå bremserne i - så er det kroppen der gør det den er skabt til

Jeg har fået meget "ros" både fra min jordemoder, min mand og min mor, der jo var med som fødselshjælper... Jeg var vist meget behagelig som fødende i forhold til hvordan kvinder kan være

Jeg kan jo kun tale for mig selv - og jeg har på intet tidspunkt fortudt at jeg valgte hjemmefødslen. Ikke engang da beslutningen om overflytning var taget!

Vi vidste, da vi meldte os til hjemmefødselsordningen at ca 25% af førstegangsfødende blev overflyttet - så vi var klar over at risikoen var der... Vi vidste dog også at overflyningerne som regel foretages fordi den fødende enten har dårlige veer, at barnet stiller sig lidt skævt i bækkenet, eller fordi man (som mig) har været igang i mange timer og løber tør for energi. Det er yderst sjældent at der overflyttes pga. egentlige komplikationer!!

I princippet kunne jeg jo godt have født hjemme... Men pga den meget lille/langsomme fremgang der var til sidst, så kunne jordemoderen ikke vide om det ville have taget 6,7,8 timer, eller måske endnu længere at nå forløsningen... og jeg var som beskrevet meget træt til sidst og ville meget gerne selv have lillemanden ud!! Der var jo ikke på noget tidspunkt fare for hverken mig eller Supermand - hjertelyden var fin hele vejen igennem! Så jeg var faktisk ikke utryg på noget som helst tidspunkt.. heller ikke på vej til Holbæk.

Når det så er sagt - så var det da sindssygt hårdt at skulle sidde op ½ time i bil med pressetræng uden at måtte gi' efter og uden mulighed for at skifte stilling... Så det var ikke sjovt at skulle overflyttes så sent i forløbet!!

Men jeg kunne på INGEN måde forestille mig at skulle ligge så mange timer som min fødsel tog på en hospitalsbriks... Det var så fedt at være hjemme i trygge omgivelser, hvor man kunne veksle mellem så mange forskillige stillinger; fødekar, brusebad, stående, gående - og med en blød madras istedet for en hård briks  

Nå, det blev en meget lang omgang... men jeg kan -og det på trods af min overflytning, varmt anbefale en hjemmefødsel!! Jeg glæder mig til at det bliver min tur igen!!

Line

Tusind tak for dit meget fine svar....Det gør mig kun mere sikker på at det er den rigtige beslutning.

Min datters fødsel tog 5 1/2 time fra første ve så jeg har en ide om at det her 2. gang også kommer til at gå stærkt. Jeg vil elske at være i de vanlige omgivelser og håber meget at alt går efter planen så jeg kan føde min næste datter hjemme i stuen :-)

Måske jeg vender tilbage med flere tanker og spørgsmål når vi når efteråret :-)...der er jo 20 uger endnu :-)

Rigtig go søndag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.