Tak for en dejlig beretning og stort tillykke med lille manden. Synes virkelig du lyder sej..hele vejem igennem :-)
Jeg regner selv med at skulle føde hjemme hvis alt går efter planen....det eneste jeg tænker at det må være utrygt at skulle overflyttes med veer og et fødsels forløb der ikke går helt efter bogen.....men når man står i det er vel ikke så slemt??
Tak - jeg er faktisk også selv lidt imponeret over at man kan finde kræfter og udholdenhed på et fladt batteri... Men når først fødslen er igang, så kan man jo ikke slå bremserne i - så er det kroppen der gør det den er skabt til 
Jeg har fået meget "ros" både fra min jordemoder, min mand og min mor, der jo var med som fødselshjælper... Jeg var vist meget behagelig som fødende i forhold til hvordan kvinder kan være 
Jeg kan jo kun tale for mig selv - og jeg har på intet tidspunkt fortudt at jeg valgte hjemmefødslen. Ikke engang da beslutningen om overflytning var taget!
Vi vidste, da vi meldte os til hjemmefødselsordningen at ca 25% af førstegangsfødende blev overflyttet - så vi var klar over at risikoen var der... Vi vidste dog også at overflyningerne som regel foretages fordi den fødende enten har dårlige veer, at barnet stiller sig lidt skævt i bækkenet, eller fordi man (som mig) har været igang i mange timer og løber tør for energi. Det er yderst sjældent at der overflyttes pga. egentlige komplikationer!!
I princippet kunne jeg jo godt have født hjemme... Men pga den meget lille/langsomme fremgang der var til sidst, så kunne jordemoderen ikke vide om det ville have taget 6,7,8 timer, eller måske endnu længere at nå forløsningen... og jeg var som beskrevet meget træt til sidst og ville meget gerne selv have lillemanden ud!! Der var jo ikke på noget tidspunkt fare for hverken mig eller Supermand - hjertelyden var fin hele vejen igennem! Så jeg var faktisk ikke utryg på noget som helst tidspunkt.. heller ikke på vej til Holbæk.
Når det så er sagt - så var det da sindssygt hårdt at skulle sidde op ½ time i bil med pressetræng uden at måtte gi' efter og uden mulighed for at skifte stilling... Så det var ikke sjovt at skulle overflyttes så sent i forløbet!!
Men jeg kunne på INGEN måde forestille mig at skulle ligge så mange timer som min fødsel tog på en hospitalsbriks... Det var så fedt at være hjemme i trygge omgivelser, hvor man kunne veksle mellem så mange forskillige stillinger; fødekar, brusebad, stående, gående - og med en blød madras istedet for en hård briks
Nå, det blev en meget lang omgang... men jeg kan -og det på trods af min overflytning, varmt anbefale en hjemmefødsel!! Jeg glæder mig til at det bliver min tur igen!! 
Line