Navnet Basil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2011

Dinna88

Anonym skriver:

Hehe, nej det skal ikke nødvændigvis udtales engelsk. Hm, jeg synes heller ikke forskellen på hhv. dansk og engelsk udtale af navnet er så slående? Måske lidt trykfordeling som du siger, men det er også lige meget.

Dansk eller engelsk, så overvejer vi i hvert fald navnet

Hm. Når jeg udtaler begge måder, så er der stor forskel. [Ba] er mere blødt på engelsk, og [il] går op i tonen. Lyder flot.

Det skal I da bestemt have lov til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2011

Anonym trådstarter

Enayia skriver:

Hmm, når jeg hører dette navn tænker jeg på en stor savlende hund, ved ikke hvorfor

Men hvis i selv synes det er sødt, så skidt da med hvad andre tænker

Hmm, gad vide hvilken tegnefilm dét er fra?

Men ja, det er heller ikke for at I skal afgøre det for os, men det er altid rart (og nogengange sjovt) at høre hvad andre synes

Nogengange er der også lige én der opdager nogle uheldige associationer ved navnet, man ikke lige havde overvejet

Anmeld

17. maj 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej piger!

Hvad synes I om dette navn? Kom med jeres ærlige mening - I må gerne svare flere muligheder.

Overvejer navnet til vores søn nemlig. Men hold jer ikke tilbage... jeg kan klare det

Helt ærligt..jeg kommer ikke til at tænke på Basil Mus men på Basil fra Fawlty Towers-serien med John Cleese
Så det navn..må jeg indrømme, har jeg meget svært ved at tage seriøst..især når jeg tænker på hans kones skærebrænderstemme, der råber jævnligt på ham gennem hele serien.
Og så tror jeg også folk vil tænke Basilisk'er og basilikum, især det sidste skal du nok forvente dit barn vil blive drillet meget med i skolen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. maj 2011

Anonym trådstarter

Dinna88 skriver:

Hm. Når jeg udtaler begge måder, så er der stor forskel. [Ba] er mere blødt på engelsk, og [il] går op i tonen. Lyder flot.

Det skal I da bestemt have lov til

Det er vidst også den måde jeg udtaler det på - det synes jeg også er pænest Bare med et almindeligt fladt, dansk L til sidst... Kan godt være der er flere der tænker Bas-Il med trykket på i'et.. Hmmmm

det må jeg lige overveje 

Men ja, tak for respons

Anmeld

17. maj 2011

Dinna88

Anonym skriver:

Det er vidst også den måde jeg udtaler det på - det synes jeg også er pænest Bare med et almindeligt fladt, dansk L til sidst... Kan godt være der er flere der tænker Bas-Il med trykket på i'et.. Hmmmm

det må jeg lige overveje 

Men ja, tak for respons

Den måde du skriver det på, får mig til at tænke på ham fra badehotellet haha. Når hun råber på ham. Men prøv at se den her: den måde han siger Charlie på - det er præcis på den måde jeg siger Basil på, og så lyder det super flot  http://www.youtube.com/watch?v=_OBlgSz8sSM

Det var så liiiidt

Anmeld

17. maj 2011

Ellim

I like

Anmeld

17. maj 2011

Anonym trådstarter

Ellim skriver:

I like

Fedt!  Tror du er den eneste (udover mig)

Anmeld

17. maj 2011

LenaJohansen

Jeg kan ikke li det... 

Jo til basil musen

Anmeld

17. maj 2011

Ellim

Anonym skriver:

Fedt!  Tror du er den eneste (udover mig)

Det forstår jeg ikke.. Syntes det er vildt sødt..

Anmeld

17. maj 2011

Anonym trådstarter

LenaJohansen skriver:

Jeg kan ikke li det... 

Jo til basil musen

Det værste er (det slår mig lige) Det kommer han HELT sikkert til at hedde herhjemme. Vi har noget med at kalde alle for ...-musen

Også mine veninder "hey Laura-musen..." så det er næsten uundgåeligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.