Underlige navne - En hyggetråd!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2011

SussieThyssen

Baby-støv skriver:

Jeg kendte en gang en pige, der hed Bothilde...  Det ville jeg nok aldrig døbe min datter.. fnis....

Bothilde..dem har jeg haft et par stykker af i mine unge dage inden for hjemmeplejen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2011

acdp8620

maryjane skriver:

Min kusine gik i folkeskole med en dreng der hed Adler, det har vi nu grint meget af.

Det er muligt det er et navn der lyder bedre på et andet sprog, men dansk, nej tak.

Pudsigt...har også gået i folkeskole med en der hed Adler. Har aldrig siden mødt nogen, eller hørt om nogen der hedder det.

Meget anderledes navn

Anmeld

17. maj 2011

Dinna88

KarinaB. skriver:

Et navn som jeg kun har hørt om to gange er Jade..

Første gang jeg hørte om det var for nok 10 år siden hvor jeg var på ridelejr, allerede der tænkte jeg at det var da et spøjst navn..

For et par uger siden var jeg med min venindes datter til stævne, og ikke om der var en Jade mere.. Jeg konstaterede at det, ud fra hvor hun kom fra ovs. kun kunne være den sammen 

Er det udtalt på en meget dansk måde? For Jade er jo et normalt navn i engelsk talende lande, jeg har haft kontakt til flere Jade'er, og det var da ganske naturligt 

Anmeld

17. maj 2011

twinny

SussieThyssen skriver:

Bothilde..dem har jeg haft et par stykker af i mine unge dage inden for hjemmeplejen

hehe... jeg synes virkelig det er en underligt navn..  Og hun er 20-21 år idag... hehe

Anmeld

17. maj 2011

Anonym

Min venindes datter hedder Karisma, det synes jeg bare er noget man HAR, og ikke noget man hedder Kan slet slet slet ikke vænne mig til det, og jeg synes det er kikset faktisk..

Anmeld

17. maj 2011

otlitrom

Har hørt om en mand ved navn Sommer Winther.. Det synes jeg er lidt komisk og ikke noget jeg ville døbe mit barn

Og nå ja.. Så læste jeg et gravid magasin for en måneds tid siden. Der var et par med en datter ved navn Calypso... Lige eksotisk nok til mig!

Og så skal jeg alligevel nok til at passe på, for det er heller ikke "Hans og Grethe" vi har planlagt til barnet herhjemme...

Anmeld

17. maj 2011

SussieThyssen

Eva. skriver:

Åhh, ved ikke om jeg fniser af dem her, synes egentlig det er virkelig smagløst....men kender en mand der hedder Alfons og hans datter hedder Lolita....smart, ikke...

Så er der en af min søsters veninder der hedder Rosina...og min nevø hedder Gunnar, det skulle jeg lige vende mig til, men nu hedder han bare det...

Og så hed en af mine skønne borgere Bente-Lone...det er da bare så super gennemført...

Hehe...ja..men tænk på den populære børnetegneserie Alfons Aaberg

Men så oven i kalde datteren for Lolita
OMG

Anmeld

17. maj 2011

Mira0911

Jeg har har gået på skole med navne som 

Adler 

Serap 

Kender en dj der hedder Jarke 

Nogle navne som jeg aldrig havde hørt før... 

Anmeld

17. maj 2011

SSL

SussieThyssen skriver:

Så er du den perfekte at spørge, for man kan da godt hedde Clothilde, ikk? Det minder jeg om.. Det udtales som Glo - thilde , ha ha..

Anmeld

17. maj 2011

Aves.

Baby-støv skriver:

hehe... jeg synes virkelig det er en underligt navn..  Og hun er 20-21 år idag... hehe

Jeg synes det er virkelig flot....Bothilde, det kunne jeg godt kalde en datter...min søsters veninde der hedder Birgit og en der hedder Jane, det synes jeg så er meget mærkeligt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.