lisbeth2910 skriver:
Jeg søger lidt info omkring hvordan det er og være privat dagplejer!
Hvordan finder i kunder til butikken? Hvad gør i ved ferie/sygdom osv. hvordan er jeres åbningstider?
Fortæl gerne fordele og ulemper.
Hvad med ens egne mindre børn - her tænker jeg aflevering/afhentning.
Hvilken regler er der hvis man bliver langtidssygemeldt, gravid eller lign.
Vil vel mere eller mindre bare gerne vide alt i kunne synes er relevant og fortælle.
Hejsa
Jeg er privat dagplejer.
Jeg har lavet en hjemmeside, som er ret godt besøgt. Det er nok det bedste jeg har gjort for min lille virksomhed.
Da jeg skulle starte op, havde jeg en annonce i avisen. Men siden, er børnene egentlig bare kommet, enten via mund til mund, eller via hjemmesiden. Det er selvfølgelig vigtig, at få skabt sig et godt ry og at gøre opmærksom på at man eksistere.
Jeg har selv 5 børn, hvoraf jeg har 2 af dem i dagplejen. Det ene starter dog i bh 1. juni. Det har fungeret ganske fint. Har også kun modtaget positive kommentare af forældrene. Så har vi en på 5, som går i børnehave og 2, der kommer hjem efter skole. Som regel leger de med en legekammerat, eller med hinanden. De er ganske godt klar over, at jeg er på arbejde, og derfor ikke kan stå til rådighed. Det fungere rigtig godt.
Alt det praktiske som pris osv videre, er noget du selv fastsætter.
Jeg har en fast pris, der fra august (prisstigning til august) hedder 6000 kr. Deraf skal forældrene selv betale 1580 kr.
Ved ferie og sygdom sørger forældrene selv for pasning. Jeg er dog meget sjælent syg...heldigvis. Ferien plejer jeg at lave for et år, og så gemme 4-5 dage til brug i løbet af året.
Hvis der er mere du gerne vil vide, er du velkommen til at skrive 
Du kan lige få min hjemmeside, der står også mange til: www.tid-til-leg.dk
Jeg har desuden lavet en ekstra kontrakt, hvor der bla. er indført kørsel med børn og billeder på hjemmesiden
Mvh Susanne