Private dagplejere - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2011

Peps

lisbeth2910 skriver:

Jeg søger lidt info omkring hvordan det er og være privat dagplejer!

Hvordan finder i kunder til butikken? Hvad gør i ved ferie/sygdom osv. hvordan er jeres åbningstider?

Fortæl gerne fordele og ulemper.

Hvad med ens egne mindre børn - her tænker jeg aflevering/afhentning.

Hvilken regler er der hvis man bliver langtidssygemeldt, gravid eller lign.

Vil vel mere eller mindre bare gerne vide alt i kunne synes er relevant og fortælle.

Hejsa

Jeg er privat dagplejer.

Jeg har lavet en hjemmeside, som er ret godt besøgt. Det er nok det bedste jeg har gjort for min lille virksomhed.

Da jeg skulle starte op, havde jeg en annonce i avisen. Men siden, er børnene egentlig bare kommet, enten via mund til mund, eller via hjemmesiden. Det er selvfølgelig vigtig, at få skabt sig et godt ry og at gøre opmærksom på at man eksistere.

Jeg har selv 5 børn, hvoraf jeg har 2 af dem i dagplejen. Det ene starter dog i bh 1. juni. Det har fungeret ganske fint. Har også kun modtaget positive kommentare af forældrene. Så har vi en på 5, som går i børnehave og 2, der kommer hjem efter skole. Som regel leger de med en legekammerat, eller med hinanden. De er ganske godt klar over, at jeg er på arbejde, og derfor ikke kan stå til rådighed. Det fungere rigtig godt.

Alt det praktiske som pris osv videre, er noget du selv fastsætter.

Jeg har en fast pris, der fra august (prisstigning til august) hedder 6000 kr. Deraf skal forældrene selv betale 1580 kr.

Ved ferie og sygdom sørger forældrene selv for pasning. Jeg er dog meget sjælent syg...heldigvis. Ferien plejer jeg at lave for et år, og så gemme 4-5 dage til brug i løbet af året.

Hvis der er mere du gerne vil vide, er du velkommen til at skrive

Du kan lige få min hjemmeside, der står også mange til: www.tid-til-leg.dk

Jeg har desuden lavet en ekstra kontrakt, hvor der bla. er indført kørsel med børn og billeder på hjemmesiden

Mvh Susanne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2011

LISBETH:-)

Peps skriver:

Hejsa

Jeg er privat dagplejer.

Jeg har lavet en hjemmeside, som er ret godt besøgt. Det er nok det bedste jeg har gjort for min lille virksomhed.

Da jeg skulle starte op, havde jeg en annonce i avisen. Men siden, er børnene egentlig bare kommet, enten via mund til mund, eller via hjemmesiden. Det er selvfølgelig vigtig, at få skabt sig et godt ry og at gøre opmærksom på at man eksistere.

Jeg har selv 5 børn, hvoraf jeg har 2 af dem i dagplejen. Det ene starter dog i bh 1. juni. Det har fungeret ganske fint. Har også kun modtaget positive kommentare af forældrene. Så har vi en på 5, som går i børnehave og 2, der kommer hjem efter skole. Som regel leger de med en legekammerat, eller med hinanden. De er ganske godt klar over, at jeg er på arbejde, og derfor ikke kan stå til rådighed. Det fungere rigtig godt.

Alt det praktiske som pris osv videre, er noget du selv fastsætter.

Jeg har en fast pris, der fra august (prisstigning til august) hedder 6000 kr. Deraf skal forældrene selv betale 1580 kr.

Ved ferie og sygdom sørger forældrene selv for pasning. Jeg er dog meget sjælent syg...heldigvis. Ferien plejer jeg at lave for et år, og så gemme 4-5 dage til brug i løbet af året.

Hvis der er mere du gerne vil vide, er du velkommen til at skrive

Du kan lige få min hjemmeside, der står også mange til: www.tid-til-leg.dk

Jeg har desuden lavet en ekstra kontrakt, hvor der bla. er indført kørsel med børn og billeder på hjemmesiden

Mvh Susanne

Tak for dit svar!

Hvad gør du når dine egne børn er syge? Har du så lukket eller? For det kan da blive til en hel del dage på et år.

Jeg er sådan set mest nervøs for om jeg kan skaffe kunder i butikken. Jeg bor i en lille landsby hvor de lige har lukket alle de kommunale dp'er - så der kun er 5 tilbage og så er der åbnet en vuggestue med 13 børn - hvor min egen datter går, og skal blive gående. Så jeg skal ud og skaffe 4 børn.

Hvor længe gik der fra du blev godkendt til du kunne åbne butikken?

Tror jeg skriver en pb senere når jeg har lidt mere tid

Anmeld

17. maj 2011

DK

Hvor vi bor sætter de private DP en seddel/plakat op i den lokale brugs/rema når de har ledige pladser!

Anmeld

17. maj 2011

Na-Wi

lisbeth2910 skriver:

1000 tak for dit svar!

Det med kommunen, hvad man skal tilbyde = ens profil osv det har jeg helt styr på!

Hvordan søgte du efter børn. For det er også det der er mit største problem hvordan jeg lige skal finde dem, eller rettere de skal kunne finde mig. Jeg ved godt man kan lave en hjemmeside, men folk skal jo også vide den er der, for at de kan gå ind på den:-)

He hvor vi bor var der en privat dagplejer som havde lavet nogle fine sedler med billede af hende selv, en fin beskrivelse af hende selv, lidt økonomi og selvføgelig telefon nummer.. Dem har hun så været ude og komme i folks postkasser

Anmeld

17. maj 2011

Peps

lisbeth2910 skriver:

Tak for dit svar!

Hvad gør du når dine egne børn er syge? Har du så lukket eller? For det kan da blive til en hel del dage på et år.

Jeg er sådan set mest nervøs for om jeg kan skaffe kunder i butikken. Jeg bor i en lille landsby hvor de lige har lukket alle de kommunale dp'er - så der kun er 5 tilbage og så er der åbnet en vuggestue med 13 børn - hvor min egen datter går, og skal blive gående. Så jeg skal ud og skaffe 4 børn.

Hvor længe gik der fra du blev godkendt til du kunne åbne butikken?

Tror jeg skriver en pb senere når jeg har lidt mere tid

Hej igen

Når mine egne børn er syge, er det som udgangspunkt min mand der bliver hjemme. Dog var jeg i starten af året indlagt 3 dage med den mindste. Der måtte forældrene finde en løsning. De var heldigvis rigtig forstående. Men ellers har jeg også min svigermor, der er gået på efterløn.

Jeg synes ikke at det var noget problem at få børn ind. Vi er 3 her i byen. Og det er mange i sådan en lille by, som vi bor i. Og vi har alle fuld hus.

Jeg startede efter barsel, og havde derfor god tid. Men jeg tror der gik et par måneder efter jeg havde fundet børnene. Godkendelsen går egentlig rigtig hurtigt. Men det kan godt være svært at få arrangeret så alle starter samme tid.

Anmeld

20. juni 2011

Mille83

lisbeth2910 skriver:

Tak for dit svar!

Det med at hendes egne børn også er der, synes du det er ok? Det har jeg nemlig hørt en del sige at de ikke synes ville være ok. Og det ville mine unger nemlig også skulle - altså være der i ca. 1 time mens der er dagpleje børn om eftermiddagen og så måske også 1 times tid om morgenen.

Min dagplejer er kommunal og hun har dag også barn hjemme selvom dagplejebørnene er der, må man ikke det? 

Anmeld

20. juni 2011

Mille83 skriver:

Min dagplejer er kommunal og hun har dag også barn hjemme selvom dagplejebørnene er der, må man ikke det? 

Der er vist nogen regler der siger over/under en vis alder. Jeg ved det faktisk ikke helt! hvis det er børn under 3 år så ved jeg ihvertfald at de kun må være der hvis der er 4 børn for hun må ikke have mere end 5 børn og holde øje med - heller ikke selvom den ene er hendes eget.

Hvis hendes mand også er der, så er det en anden sag!

Anmeld

20. juni 2011

Mille83

lisbeth2910 skriver:

Der er vist nogen regler der siger over/under en vis alder. Jeg ved det faktisk ikke helt! hvis det er børn under 3 år så ved jeg ihvertfald at de kun må være der hvis der er 4 børn for hun må ikke have mere end 5 børn og holde øje med - heller ikke selvom den ene er hendes eget.

Hvis hendes mand også er der, så er det en anden sag!

Hun har ingen mand og datteren er teenage alder...Men har intet imod hun er der, for hun er vældig sød og min datter er glad for hende, blev bare i tvivl om de måtte eller ej...

Anmeld

20. juni 2011

Mille83 skriver:

Hun har ingen mand og datteren er teenage alder...Men har intet imod hun er der, for hun er vældig sød og min datter er glad for hende, blev bare i tvivl om de måtte eller ej...

Hvis hun er teenager så er jeg helt sikker på det ikke er et problem for så kan hun jo klarer sig selv!

Anmeld

20. juni 2011

Mille83

lisbeth2910 skriver:

Hvis hun er teenager så er jeg helt sikker på det ikke er et problem for så kan hun jo klarer sig selv!

Var også min tanke - tak for svar-....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.