Du skal godkendes af kommunen, og i forhold til det med at have egne børn hjemme, så er der nok regler for det. Noget med at når de er i bhv alder så tæller de med i nomeringen og i skolealderen tæller de ikke med.
Du bestemmer jo selv alt det andet. Jeg har været igang med at ville være privat dp, men jeg kunne ikke umiddelbart finde børn nok.
Ved ferie og sygdom skal forældrene jo selv finde anden pasning, med mindre man har en gæsteplejeaftale med andre private dp i området.
Du er selvstændig, så ved langtidssygemelding og graviditet, vil jeg tro at du ryger på dp.
Du kan trække ca 46% af din løn fra i skat, til gengæld har du udgifter til udstyr, legetøj, mad, ekstra skraldespand (hvis nødvendig) og lign.
Du skal tænke på om der er andre private dp du evt kan mødes med, for at komme i legestue.
Gør op med dig selv hvad det er du tilbyder i din dp. Hvordan ser din hverdag ud, hvad servere du af mad, hvor meget er i ude eller på ture, hvordan er din holdning til søvn, sol, opdragelse. Hvis du ved hvad du tilbyder, så ved forældrene også hvad de siger ja til, og vil ikke blive skuffet undervejs.
Åbningstiderne bestemmer du selv. Det er godt at være flexibel, men du skal også have fri en gang imellem. Det kan jo ikke nytte noget at man skal have åben fra kl 06 til 18.
Det er lige hvad jeg kan komme i tanke om
Held og lykke
www.stjerneleg.dk