nettemor skriver:
du skal sørge for at det er trygt for ham. du kan højst sandsynlig ikke gå direkte fra at putte med ham til at han sover selv. hvis det var mig ville jeg gøre det gradvist. både for min egen og min drengs skyld. start med at han bliver puttet i sin egen seng men at du er der hele tiden. så er det trygt og godt som det plejer. når det kører så putter du ham. evt synger eller læser for ham eller hva i nu lige syns skal være ritualet. så nuser du lidt. siger godnat og går. når han så græder går du ind, siger godnat og går. forbered dig på at dette er sindsygt hårdt og godt kan tage laaaang tid.
det vigtigste i det her er at DU/I er klar til dette. for det er hårdt. det skal ikke være nogen hemmelighed. og man føler sig så ringe. men nej hvor er det lækkert når det kører. både for jer som forældre men da også for jeres dreng.
vi har en dreng på 13 mdr. og når han er syg sover han hos os (gjorde det den anden nat) men ingen af os sover godt. han sover så meget bedre i sin egen seng..
du skal nok komme ud på den anden side.
skriv endelig hvis der er spørgsmål
Jeg er helt med på denne måde, det har vi gjort med Viktor hvergang der er ændringer og ja, det tager da noget tid, men det er altså ikke slem. Vi har i hvert fald en søn der nu sover i sin junior seng på eget værelse selv efter en godnat historie ( han er 2)
Men jeg vil os sige du er nød til at tænke alle detaljer du kan komme på, sådan har det i hvert fald været her, Vi havde en periode hvor vi ville have Viktor tilbage i hans tremme seng fordi han var begyndt at sove for meget ved os. Men han skreg og skreg, så han endte altid over ved os igen. Vi fandt så på at prøve at fjerne siden på hans seng så den var åben, og vupti, så ville han gerne sove der. Bare lige et eksempel

Anmeld