Ulykkelig mor beder desperat om hjælp til barnet nattesøvn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

jeg er ganske enig i den metode er ond.

det er der en del der gør, men det virker så også for dem inden for 3 - 7 døgn for det meste.. Jeg forstår bare ikke man kan holde ud af høre på det, jeg er da ved at tude bare ved tanken!

jeg kan slet ikke have at mit barn græder og at jeg så skulle ignorere det, især når han er så lille, det vil først være nødvendigt at gøre det hvis det var ham var ældre og skabte sig og ikke græd fordi han var bange eller ulykkelig... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Du skal prøve at få noget rytme ind i dagen - faste tider for hvornår han spiser, leger og sover. Sover han på bestemte tidspunkter i løbet af dagen hos DP'eren?

I starten ville jeg nok også prøve at putte ham som du plejer sammen med ham, men jeg ville gøre det meget tidligere - tror det er meget almindeligt at børn i hans alder kommer i seng omkring 18.30-19.00. Når det fungerer, kan du stille og roligt begynde at lære ham at falde i søvn selv.

Ammer du?

Det er lidt både og.. Men for det meste sover han fra 9 - 10.30 (jo selvfølgelig fordi han ikke er udsovet), men det er ikke altid han sover der.. Ellers sover han fra 12 tiden til 15 tiden, hvor vi jo så vækker ham da vi har plejetid til klokken 15.

Okay, ja vi synes jo bare det lyder ufatteligt tidligt, men det er jo selvfølgelig fordi vi ikke har tænkt på hvor meget søvn han egentlig bør have.. Og hold op jeg føler mig som en egoist lige nu
I aften må jeg gå tidligt i seng med ham, for han er nød til at være frisk imorgen da de skal på kolonitur fra 8.30 til 15.45... Det er jeg nød til at tage hensyn til...

Vi snakkede jo med vores DP i dag om det, som jeg også beskrev i første indlæg, og man kunne tydeligt høre på hendes stemme at hun var påvirket at hvordan hans humør har været på det sidste og hun er ked af at han er så ked af det derude, det var næsten med gråd i stemmen.. Og jeg er så ked af hun bliver påvirket af det, selvom det selvfølgelig er hendes arbejde, men hun har ikke kunne få ham til noget i dag, spise, drikke, lege han ville INTET han var bare ked af det.

Anmeld

16. maj 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

jeg kan slet ikke have at mit barn græder og at jeg så skulle ignorere det, især når han er så lille, det vil først være nødvendigt at gøre det hvis det var ham var ældre og skabte sig og ikke græd fordi han var bange eller ulykkelig... 

er af helt samme holdning som dig..

Anmeld

16. maj 2011

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Du skal prøve at få noget rytme ind i dagen - faste tider for hvornår han spiser, leger og sover. Sover han på bestemte tidspunkter i løbet af dagen hos DP'eren?

I starten ville jeg nok også prøve at putte ham som du plejer sammen med ham, men jeg ville gøre det meget tidligere - tror det er meget almindeligt at børn i hans alder kommer i seng omkring 18.30-19.00. Når det fungerer, kan du stille og roligt begynde at lære ham at falde i søvn selv.

Ammer du?

- Og ja jeg ammer, men det plejer jeg faktisk kun at gøre om aftenen, og så har han jo selv "taget for sig" om natten..

Anmeld

16. maj 2011

Saaby

Hejsa.. Bogen godnat og sov godt, hjalp også mig. Og kan også lånes på biblioteket.

Ang. at gøre det gradvis kan jeg ikke anbefale. Han kan godt lære det uden. Det signal du sender ved at sidde ved ham er, at det kun er trygt at sove når mor er der. Når så pludselig du begynder at gå ud, så bliver han bare mere fovirret. Men prøv bogen, og held og lykke.

Vil lige sige, at min pige også kastede op nogle gange.. Men vi stod fast ved hjælp af bogen..

Så held og lykke..

Anmeld

16. maj 2011

Anonym trådstarter

Saaby skriver:

Hejsa.. Bogen godnat og sov godt, hjalp også mig. Og kan også lånes på biblioteket.

Ang. at gøre det gradvis kan jeg ikke anbefale. Han kan godt lære det uden. Det signal du sender ved at sidde ved ham er, at det kun er trygt at sove når mor er der. Når så pludselig du begynder at gå ud, så bliver han bare mere fovirret. Men prøv bogen, og held og lykke.

Vil lige sige, at min pige også kastede op nogle gange.. Men vi stod fast ved hjælp af bogen..

Så held og lykke..

Tak for rådet !

Det var også ved "lad barnet ligge og skrige" metoden vi oftes oplevede ham kaste op. Og ja, bryder mig bare ikke om han bliver så anstrengt af at skulle sove

Anmeld

16. maj 2011

Saaby

Anonym skriver:

Tak for rådet !

Det var også ved "lad barnet ligge og skrige" metoden vi oftes oplevede ham kaste op. Og ja, bryder mig bare ikke om han bliver så anstrengt af at skulle sove

Det er bare hårdt, jeg havde heldigvis en mand der ar stærkere end mig.. For jeg ville tage hende op. Men han blev ved medde mellemrum de anbefaler,at gå ind til hende, og efter tre dage sov hun;-)

Anmeld

16. maj 2011

TrineCT

Anonym skriver:

Tusind tak.. Den vil jeg se om jeg kan finde.

Hvem er forfatteren?

Jeg googlede den lige:

http://www.williamdam.dk/product_info.php?products_id=1169912&gclid=COmMn5vo7KgCFQUe4QodBV-HOw

Anmeld

16. maj 2011

Bondepigen

Anonym skriver:

Årh hvor det skærer mig i hjertet at få at vide min dreng har været rigtig ked af det når jeg henter ham i dagpleje.. Vores dagplejemor mener det måske kan være fordi han ikke sover nok. Hvilket hun nok godt kan have ret i da han ikke sover igennem endnu selvom han er et år.. Men han har døjet en del med sygdom og så har mor og far været for bløde om hjerterne og ladet ham blive liggende hos os som han plejede, selvom vi begge var opsat på at få ham ind i soverytme.. Han kommer tit i seng sent, hvilket vi selvfølgelig er kede af, men da vi begge er arbejdsløse har vi ikke tænkt meget over tiden når vi skulle i seng, og da han kun ville sove med os, udover i sin barnevogn, kom han bare i seng samtidig med os, hvilket godt kunne blive ved den 22, nogengange 23 tiden om aften (skal lige siges det er sjældent det bliver over 22 før vi går i seng).

Nu er dagplejemoderen og vi blevet enige om at nu skal der kæmpes for han kommer til at sove igennem, og i sin egen seng så han får en god nats søvn!

Men hvad i alverden gør jeg?

Vi har prøvet, lad-barnet-skrige-sig-selv-i-søvn metoden og det kan slet ikke lade sig gøre. Han skriger så han kaster op, og jeg vil ikke have han får det fysisk dårligt for nattens søvn, så vil jeg hellere lade ham sove hos os!

Jeg vil gøre ALT for at få ham til at sove.. Jeg aner bare ikke mine levende råd... Jeg har bogen "Sov igennem uden gråd" , men jeg synes bare ikke at jeg finder utrolig brugbare råd.. Det kan også bare være mig der ikke har opfanget guldkornene, på grund af mit trætte hoved...

Jeg håber virkelig der sidder nogen derude som kan give mig gode råd, som forhåbentlig virker.

(Min dreng er godt 13 måneder)

Hvis jeg skal være ærlig, så synes jeg næsten det er mere synd at han skal være oppe så længe end at han skulle skrige sig i søvn... Selv om jeg nu heller ikke bryder mig om at børn skal skrige sig i søvn.

Som der står i bogen "godnat og sov godt", så skal et barn hjælpes til en god søvnrytme. Jeg synes det er så synd at I tænker mest på jer selv her. Det kan godt være jeg lyder hård.

Min datter kan virkelig ikke falde i søvn, hvis hun bliver meget overtræt... Og så græder hun sindssygt meget og kan faktisk ikke selv finde ud af at lukke øjnene selv.

Vi er osse kommet i en dårlig vane med at hun vil sove hos mig efter en periode med meget sygdom, men så går jeg med hende i seng kl 19-19.30. Kunne ikke drømme om at vente til senere, fordi jeg gerne vil se tv... Det ville være synd for hende. Du vil opleve at du får et meget mere glad og harmonisk barn..osse i DP hvis han får nok søvn.

Det ved jeg i hvert fald med min datter, når hun er faldet sent i søvn, så har hun en rigtig dårlig dag efterfølgende..

Håber en af jer går tidligt i seng for at putte, indtil I får fundet redskaber til at få ham til at sove selv. Er lige selv gået i gang med godnat og sov godt til samme formål. Pøj pøj med projektet!

Anmeld

16. maj 2011

Tulle28

Anonym skriver:

Det er lidt både og.. Men for det meste sover han fra 9 - 10.30 (jo selvfølgelig fordi han ikke er udsovet), men det er ikke altid han sover der.. Ellers sover han fra 12 tiden til 15 tiden, hvor vi jo så vækker ham da vi har plejetid til klokken 15.

Okay, ja vi synes jo bare det lyder ufatteligt tidligt, men det er jo selvfølgelig fordi vi ikke har tænkt på hvor meget søvn han egentlig bør have.. Og hold op jeg føler mig som en egoist lige nu
I aften må jeg gå tidligt i seng med ham, for han er nød til at være frisk imorgen da de skal på kolonitur fra 8.30 til 15.45... Det er jeg nød til at tage hensyn til...

Vi snakkede jo med vores DP i dag om det, som jeg også beskrev i første indlæg, og man kunne tydeligt høre på hendes stemme at hun var påvirket at hvordan hans humør har været på det sidste og hun er ked af at han er så ked af det derude, det var næsten med gråd i stemmen.. Og jeg er så ked af hun bliver påvirket af det, selvom det selvfølgelig er hendes arbejde, men hun har ikke kunne få ham til noget i dag, spise, drikke, lege han ville INTET han var bare ked af det.

Prøv om du ikke kan lægge ham i seng allerede ved halv 7-7 tiden så- kan du nemt se på ham når han er træt? Min datter får røde øjenbryn og bliver overgearet når hun er overtræt. Giv ham aftensmad, måske et bad, dæmp belysningen og giv ham nattøj på og prøv så at lægge ham. Nogen gange bliver man overrasket over hvor nemt det går:-) Det der med at lære ham at sove selv gradvist, det kan man altså godt. Jeg startede med at sidde ved siden af min datters seng i nogle dage, så flyttede jeg mig lidt længere væk fra sengen og til sidst kunne jeg bare lægge hende og gå. Det tog ca. 2 uger, og det kan da godt være det kunne være sket hurtigere hvis jeg havde været hård(ere), men jeg havde det bedst med at gøre det på den måde. Den første aften skreg hun i (meget lange) 45 minutter, men hun var ikke ked af det, hun var gal! Du kan garanteret også mærke forskel på din dreng om han er sur eller ked af det? Min datter begyndte først at sove igennem da jeg lukkede nat baren- det gjorde jeg da vi havde fået styr på aften rutinen. Så gjorde jeg det samme om natten som om aftenen. Første nat græd hun 2 timer, næste 30 minutter og så sov hun ellers. Nu er jeg derinde max 2 gange for at give hende sutten- hvis jeg da overhovedet er derinde.Håber i finder ud af det, for de har jo brug for meget søvn i den alder... Og er helt sikker på I får et meget gladere barn:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.