Ulykkelig mor beder desperat om hjælp til barnet nattesøvn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.569 visninger
25 svar
0 synes godt om
16. maj 2011

Anonym trådstarter

Årh hvor det skærer mig i hjertet at få at vide min dreng har været rigtig ked af det når jeg henter ham i dagpleje.. Vores dagplejemor mener det måske kan være fordi han ikke sover nok. Hvilket hun nok godt kan have ret i da han ikke sover igennem endnu selvom han er et år.. Men han har døjet en del med sygdom og så har mor og far været for bløde om hjerterne og ladet ham blive liggende hos os som han plejede, selvom vi begge var opsat på at få ham ind i soverytme.. Han kommer tit i seng sent, hvilket vi selvfølgelig er kede af, men da vi begge er arbejdsløse har vi ikke tænkt meget over tiden når vi skulle i seng, og da han kun ville sove med os, udover i sin barnevogn, kom han bare i seng samtidig med os, hvilket godt kunne blive ved den 22, nogengange 23 tiden om aften (skal lige siges det er sjældent det bliver over 22 før vi går i seng).

Nu er dagplejemoderen og vi blevet enige om at nu skal der kæmpes for han kommer til at sove igennem, og i sin egen seng så han får en god nats søvn!

Men hvad i alverden gør jeg?

Vi har prøvet, lad-barnet-skrige-sig-selv-i-søvn metoden og det kan slet ikke lade sig gøre. Han skriger så han kaster op, og jeg vil ikke have han får det fysisk dårligt for nattens søvn, så vil jeg hellere lade ham sove hos os!

Jeg vil gøre ALT for at få ham til at sove.. Jeg aner bare ikke mine levende råd... Jeg har bogen "Sov igennem uden gråd" , men jeg synes bare ikke at jeg finder utrolig brugbare råd.. Det kan også bare være mig der ikke har opfanget guldkornene, på grund af mit trætte hoved...

Jeg håber virkelig der sidder nogen derude som kan give mig gode råd, som forhåbentlig virker.

(Min dreng er godt 13 måneder)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

Nettemor

du skal sørge for at det er trygt for ham. du kan højst sandsynlig ikke gå direkte fra at putte med ham til at han sover selv. hvis det var mig ville jeg gøre det gradvist. både for min egen og min drengs skyld. start med at han bliver puttet i sin egen seng men at du er der hele tiden. så er det trygt og godt som det plejer. når det kører så putter du ham. evt synger eller læser for ham eller hva i nu lige syns skal være ritualet. så nuser du lidt. siger godnat og går. når han så græder går du ind, siger godnat og går. forbered dig på at dette er sindsygt hårdt og godt kan tage laaaang tid.

det vigtigste i det her er at DU/I er klar til dette. for det er hårdt. det skal ikke være nogen hemmelighed. og man føler sig så ringe. men nej hvor er det lækkert når det kører. både for jer som forældre men da også for jeres dreng.

vi har en dreng på 13 mdr. og når han er syg sover han hos os (gjorde det den anden nat) men ingen af os sover godt. han sover så meget bedre i sin egen seng..

du skal nok komme ud på den anden side.

skriv endelig hvis der er spørgsmål

Anmeld

16. maj 2011

Anonym trådstarter

nettemor skriver:

du skal sørge for at det er trygt for ham. du kan højst sandsynlig ikke gå direkte fra at putte med ham til at han sover selv. hvis det var mig ville jeg gøre det gradvist. både for min egen og min drengs skyld. start med at han bliver puttet i sin egen seng men at du er der hele tiden. så er det trygt og godt som det plejer. når det kører så putter du ham. evt synger eller læser for ham eller hva i nu lige syns skal være ritualet. så nuser du lidt. siger godnat og går. når han så græder går du ind, siger godnat og går. forbered dig på at dette er sindsygt hårdt og godt kan tage laaaang tid.

det vigtigste i det her er at DU/I er klar til dette. for det er hårdt. det skal ikke være nogen hemmelighed. og man føler sig så ringe. men nej hvor er det lækkert når det kører. både for jer som forældre men da også for jeres dreng.

vi har en dreng på 13 mdr. og når han er syg sover han hos os (gjorde det den anden nat) men ingen af os sover godt. han sover så meget bedre i sin egen seng..

du skal nok komme ud på den anden side.

skriv endelig hvis der er spørgsmål

Tak for dit svar..

Det er bestemt noget jeg vil skrive ned og dele med min mand så vi begge kan studere det.

Jeg har heller ikke selv sovet igennem i al den tid vi har haft vores dejlige dreng, så jeg har samtidig tit kort lunte og græder tit over det mindste.. Følelserne helt ude på tøjet... Så jeg må se om jeg kan klare hans gråd, og som du siger, det sker ikke bare fra den ene dag til den anden.

Jeg er glad for jeg kan skrive hvis jeg har tvivl..

Tusind tak!

Anmeld

16. maj 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

Vi har prøvet, lad-barnet-skrige-sig-selv-i-søvn metoden og det kan slet ikke lade sig gøre. Han skriger så han kaster op, og jeg vil ikke have han får det fysisk dårligt for nattens søvn, så vil jeg hellere lade ham sove hos os!

den metode er jo direkte ond..!!

hvem i alverden ligger sit barn til at sove ved at lade det skrige sig selv i søvn....  

Anmeld

16. maj 2011

TrineCT

Køb bogen: "Godnat og sov godt", den virkede for os.

Trine

www.smart-babytøj.dk

Anmeld

16. maj 2011

Nettemor

Anonym skriver:

Tak for dit svar..

Det er bestemt noget jeg vil skrive ned og dele med min mand så vi begge kan studere det.

Jeg har heller ikke selv sovet igennem i al den tid vi har haft vores dejlige dreng, så jeg har samtidig tit kort lunte og græder tit over det mindste.. Følelserne helt ude på tøjet... Så jeg må se om jeg kan klare hans gråd, og som du siger, det sker ikke bare fra den ene dag til den anden.

Jeg er glad for jeg kan skrive hvis jeg har tvivl..

Tusind tak!

selvfølgelig er din lunte kort. du har ikke fået en ordenlig nattesøvn i over et år. det er hårdt. og hvis i så samtidig er ledige så gør det det jo ikke bedre. kender det alt for godt.

men jeg kan trøste dig med at ønsker du/i dette her og virkelig viser jeres dreng at det er det bedste og det ikke er farligt osv så er det max 2 uger ved hvert skridt. og ofte meget mindre.. men vær forberedt på at han vil protestere. hvem ville ikk det når de har hva de selv ser som en fed deal han skal bare lige opdage at det andet også er godt.

Anmeld

16. maj 2011

Tulle28

Du skal prøve at få noget rytme ind i dagen - faste tider for hvornår han spiser, leger og sover. Sover han på bestemte tidspunkter i løbet af dagen hos DP'eren?

I starten ville jeg nok også prøve at putte ham som du plejer sammen med ham, men jeg ville gøre det meget tidligere - tror det er meget almindeligt at børn i hans alder kommer i seng omkring 18.30-19.00. Når det fungerer, kan du stille og roligt begynde at lære ham at falde i søvn selv.

Ammer du?

Anmeld

16. maj 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

den metode er jo direkte ond..!!

hvem i alverden ligger sit barn til at sove ved at lade det skrige sig selv i søvn....  

jeg er ganske enig i den metode er ond.

det er der en del der gør, men det virker så også for dem inden for 3 - 7 døgn for det meste.. Jeg forstår bare ikke man kan holde ud af høre på det, jeg er da ved at tude bare ved tanken!

Anmeld

16. maj 2011

Anonym trådstarter

TrineCT skriver:

Køb bogen: "Godnat og sov godt", den virkede for os.

Trine

www.smart-babytøj.dk

Tusind tak.. Den vil jeg se om jeg kan finde.

Hvem er forfatteren?

Anmeld

16. maj 2011

Anonym trådstarter

nettemor skriver:

selvfølgelig er din lunte kort. du har ikke fået en ordenlig nattesøvn i over et år. det er hårdt. og hvis i så samtidig er ledige så gør det det jo ikke bedre. kender det alt for godt.

men jeg kan trøste dig med at ønsker du/i dette her og virkelig viser jeres dreng at det er det bedste og det ikke er farligt osv så er det max 2 uger ved hvert skridt. og ofte meget mindre.. men vær forberedt på at han vil protestere. hvem ville ikk det når de har hva de selv ser som en fed deal han skal bare lige opdage at det andet også er godt.

Er glad for du forstår

vi ønsker ham nemlig det bedste.. Og da han var mindre havde han en super lækker rytme der hed 21 - 03 op og ammes og så 3.30 - 6 og så kom han over og ligge hos os til vi stod op...

Det er efter han er blevet vaccineret at vi har været for dårlige til at ligge ham tilbage i seng igen ...

Er virkelig glad for opmuntringen. Tusind tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.