tumbling af tøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.209 visninger
14 svar
0 synes godt om
12. november 2008

Susan1978

hvor meget tøj tumbler i.

dette er en tråd jvf en samtale jeg havde med jannik igår hvor han bare havde smidt det hele i tumbleren og jeg sagde at alt ikke bare kunne tåle det, så sagde han at så måtte jeg købe tøjet lidt større så det godt kunne tåle det..

lad mig høre hvad i gør, mest for at gøre det nemt for jer selv.

Susan som ikke har tid til at vaske tøj, men det er jo nødvendigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2008

Anja

Åhh, hvor kan jeg genkende den samtale

Men langt om længe har jeg fået overbevidst manden om, at vi tumbler:
håndklæder, sengetøj, strømper, bodyer og undertøj MEN at bluser, bukser osv hænges til tørre.

Det hænder dog stadig, at jeg åbner tørretumbleren for så at finde en hel maskine kulørt, der bare er smidt der ind fordi han har været alene med ungerne ½ time og vaskemaskinen var færdig

Jeg synes det slider meget på tøjet at blive tumblet og dernæst så er det jo også en strømsluger !

Anmeld

12. november 2008

Susan1978

ja og jeg tænker lidt på det man nu har af mærketøj.. der røg et par ej sikke lej bukser med i den maskinfuld han havde vasket og de var tydeligvis krympet lidt..

men kan sagtens følge ham i at det er en jungle at finde ud af hvad der må og ikke må.

Susan

Anmeld

12. november 2008

Plysbjørnen

Jeg tumbler slet ikke for jeg har ikke nogen tumbler, men da jeg havde adgang til en da vi boede i blok, tumblede jeg ALT, og ja det kostede en del børnetøj, for små strømper størrelse Miniput, kan altså ikke helt tåle det (konstaterede jeg) det blev til strømper størrelse dukke...

Betina - der savner en tumbler

Anmeld

12. november 2008

linemus

JEG sorterer, for det vil jeg slet ikke overlade til min mand 60.png Han kan få besked om at smide det i, hvis det f.eks. er stofbleer eller 60 grader, for det ryger i det hele. Ellers er det hans t-shirts (ikke de pæne, men de andre har han alligevel så mange af), hans bukser, børnetøj fra h&m (det meste kan tåle det), strømper, bodyer og nattøj. Tøj, der er lidt ekstra pænt, hænger jeg op, for det slider på tøjet at blive tumblet, og så bliver det hurtigt lidt nusset. Men helst så meget som muligt kommer i, for der er skam nok, der skal hænges op.

Og ja, det er en strømsluger, men så tager jeg revanche, når jeg bliver overskudsmor med masser af tid til at stå ude i haven og hænge tøj op 60.png

Anmeld

12. november 2008

Tikki

Her hjemme er det mig, der vasker tøj og jeg tørretumbler alt - det er her omvendt min mand, der brokker sig over, at jeg ikke hænger tøj til tørre......men jeg gider ganske enkelt ikke. Vi har ikke plads og derfor står det og roder i stuen til jeg får tid til at lægge det sammen så hvis han vil have sit tøj hængt op, kan han selv gøre det - ha ha...og så synes han det er ok et stykke tid, at jeg tumbler...så Iza...eller os for den sags skyld.....har ikke noget tøj, der ikke tumbles.

I øvrigt så vasker jeg alt på 60 grader og i en pærevælling - det er gået fint indtil videre 66.png) Selvfølgelig vasker jeg helt nyt tøj seperat, da det afgiver farve, men ellers ryger det ind, når det er beskidt uanset farve ..ja, kald mig doven!

Anmeld

12. november 2008

Anja

Jeanette skriver:

Her hjemme er det mig, der vasker tøj og jeg tørretumbler alt - det er her omvendt min mand, der brokker sig over, at jeg ikke hænger tøj til tørre......men jeg gider ganske enkelt ikke. Vi har ikke plads og derfor står det og roder i stuen til jeg får tid til at lægge det sammen så hvis han vil have sit tøj hængt op, kan han selv gøre det - ha ha...og så synes han det er ok et stykke tid, at jeg tumbler...så Iza...eller os for den sags skyld.....har ikke noget tøj, der ikke tumbles.

I øvrigt så vasker jeg alt på 60 grader og i en pærevælling - det er gået fint indtil videre 66.png) Selvfølgelig vasker jeg helt nyt tøj seperat, da det afgiver farve, men ellers ryger det ind, når det er beskidt uanset farve ..ja, kald mig doven!

Hvis vi ikke havde et stort bryggers, hvor tørrestativet kan stå permanent, og jeg istedet skulle have det stående i stuen, så tror jeg også, at jeg tumblede alt - også selvom det er mærketøj. Det er da for deprimerende at se på vasketøj i sin stue evigt og altid !

Anmeld

12. november 2008

Susan1978

Jeanette skriver:

men er gælder det også Iza´s tøj fra de lidt dyere mærker? køber du det så i en str større end hun skal bruge?

Anmeld

12. november 2008

Millebasse

Her er det mig der ordner alt vasketøjet, dog hænger manden det engang imellem op..
Jeg tumbler kun håndklæder m.m., sokker, undertøj osv.. Alt alm. tøj kommer enten ud at hænge eller indenfor. Vi har et kæmpe bryggers hvor det kan stå uden at vi vælter over det 60.png
De få gange jeg tumbler kulørt tøj er hvis det skal blive hurtigt tørt..

Anmeld

12. november 2008

ka li ja

Susan1978 skriver:

hvor meget tøj tumbler i.

dette er en tråd jvf en samtale jeg havde med jannik igår hvor han bare havde smidt det hele i tumbleren og jeg sagde at alt ikke bare kunne tåle det, så sagde han at så måtte jeg købe tøjet lidt større så det godt kunne tåle det..

lad mig høre hvad i gør, mest for at gøre det nemt for jer selv.

Susan som ikke har tid til at vaske tøj, men det er jo nødvendigt.

jeg køber tøjet lidt større og så tumbler jeg stort set ALT!!!!!

den eneste grund der er til det, er at jeg er skide doven og ikke gider bruge min tid på at hænge tøj op, når det kan blive smidt i en maskine der står lige ved siden af.. og jeg er ligeglad med hvad det koster...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.