Sødmælk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2008

Anja

Mebach skriver:

Ved faktisk ikke hvor stor han er.
De body'er han har er 104, de bliver tumblet, og dem er han så småt ved at vokse ud af. Kan ikke finde større body'er nogen steder, desværre.
Når jeg køber andet tøj til ham, er det 98 nu.
Sko/støvler 24-25.
Han vejer nok...hmmm...15 kg, måske mere.

Ej, jeg ved det ikke.
Men han er fanme stor.

Han æder os ud af huset, og jeg stopper ham med frugt, ved ikke rigtig hvad jeg ellers skal give ham om eftermiddagen, når vi tusser rundt herhjemme, og han åbner køleskab, skuffer mv. for at finde noget at æde.

Men til 1-års undersøgelsen sagde de at han lå øverst i kurven, og det var jo fint nok.

Han er godt nok også stor !! Han vil frem i verden, Mette, og det er jo fint.

Elias går også hen for at åbne køkkenskuffer og køleskab som det første, når han komme inden for, men han kan ikke selv åbne noget af det.

Jeg synes Elias er rimelig stor med sine ca 12,5 kg og 83-84 cm - men han er jo en miniput ved siden af Rasmus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2008

Helle30

Ja ok, med sådan en stor far, så har Rasmus jo noget at indhente.
105, det var godtnok også noget. Sofie bruger 80/86 i body nu - der er ligesom lidt stilstand i væksten - men hun har jo heller ikke det vilde, hun skal nå. Vi er hhv. 158 og 170 cm.
Jeg synes, du skal tage den med mælken op med goggerne først. Måske kan det sagtens lade sig gøre at købe en anden mælk til Rasmus. Det kan vel sagtens være, at ingen af de andre forældre har forholdt sig til, at det kunne være noget, man kunne bede om, og det er derfor, der kun er sødmælk på bordet.
Hvis Rasmus' nærmeste pædagoger afviser jeres ønske, så kan du jo tage den med en leder eller forældrebestyrelsen. Jeg tror, det er den
bedste rækkefølge at tage, hvis man vil have noget gennemført og bevare en god "stemning".

- Helle

Anmeld

11. november 2008

Rasmine

Jep Helle
First "fing" i morwel, vil jeg fremlægge min geniale "slankeplan" for Rasmus' gokker.
Noget skal der ske.
(Drengen har små babser, for cryin' out loud...)

Anmeld

12. november 2008

Millebasse

Jeg ville også snakke med dem 60.png

Bastian han får stadig sødmælk, men han er også så tynd, så vi prøver at fede ham lidt op

Anmeld

12. november 2008

ka li ja

Mebach skriver:

Som nogen sikkert har opdaget, er Rasmus RET stor.
Mit spørgsmål er: Feder sødmælk ikke?
Og behøver de det egentlig nu?
De giver alle børnene det i vs, men kan jeg som forælder ikke godt forlænge de køber minimælk til ham?

Synes godt nok han er ved at være lidt... FED faktisk, kan man sætte ham på kur?
(altså ikke kur, men sødmælken kan vel skæres fra, ligesom...???)

Mette - mor til 2 store børn, med lange ben og store kroppe???

nej det er slet ikke nødvendigt med sødmælk mere.
her hjemme drikker vi letmælk. og er vi rendt tør for det så står der altid minimælk i køleren 66.png)
men hvordan kan det være de får mælk i vuggeren? jeg troede de skulle gi dem vand!?

Anmeld

12. november 2008

Marco2

Hvad med selv at købe minimælk til ham ,og give ham det med, og så bede dem give ham det istedet for?

Emily skal ha' sødmælk fordi hun er så klejn, så hun har hver dag en flaske med sødmælk med i vs.

De børn der ikke har drikkevarer med får vand.

AG

Anmeld

12. november 2008

Muffinmus

Næh...i de bøger jeg har står der netop at hvis man har et stort barn kan de sagtens STARTE på letmælk når de er 6-8 mdr.....og så du kan godt nu smide sødmælken til side og gå over til let eller skummet60.png

Anmeld

12. november 2008

linemus

Man plejer at sige, at de skal gå over til letmælk, når de er 1 år og skummet/mini, når de er 3 år. Og det er pga. fedtindholdet. Så du kan sagtens give ham minimælk.

Hvad sagde goggerne? De andre børn kan jo også godt få en lidt mindre fedende mælk, hvis de er over 1 år, og det er mange af dem vel.

Signe og Nanna får stadig sødmælk, fordi de er så små (eller fordi Nanna er), men Sebastian fik letmælk dengang.

- Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.