Sødmælk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

907 visninger
17 svar
0 synes godt om
11. november 2008

Rasmine

Som nogen sikkert har opdaget, er Rasmus RET stor.
Mit spørgsmål er: Feder sødmælk ikke?
Og behøver de det egentlig nu?
De giver alle børnene det i vs, men kan jeg som forælder ikke godt forlænge de køber minimælk til ham?

Synes godt nok han er ved at være lidt... FED faktisk, kan man sætte ham på kur?
(altså ikke kur, men sødmælken kan vel skæres fra, ligesom...???)

Mette - mor til 2 store børn, med lange ben og store kroppe???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2008

BellaT

Nej, tror ikke sødmælk er nødvendigt når de er fyldt 1 år. Letmælk eller minimælk er fint.
Phillip får stadig sødmælk, men han er også en lille bønnestage.

Anmeld

11. november 2008

Tikki

Iza har aldrig fået sødmælk - heller ikke da hun var under 1 år kun minimælk, netop fordi hun var/er godt polstret. Og kalken får de jo det samme af hvad enten det er den ene eller anden slags mælk....

Anmeld

11. november 2008

Rasmine

Men jeg kan vel godt tillade mig at "forlange" at de giver ham mini så?

Anmeld

11. november 2008

Plysbjørnen

Laura får kun skummetmælk her hjemme, hvad de servere i DP ved jeg faktisk ikke rigtigt...

Anmeld

11. november 2008

Anja

Her drikker hele familien minimælk. Elias har aldrig fået sødmælk, men fik tidlige letmælk. Han får letmælk i dp.

Anmeld

11. november 2008

Tikki

Mebach skriver:

Men jeg kan vel godt tillade mig at "forlange" at de giver ham mini så?

Jeg ved faktisk ikke om du kan forlange det........men du kan vel godt opfordre dem til at give ham minimælk...altså tage en snak med dem om dine overvejelser. Nogle steder kan man/vil man ikke købe specielt ind til hvert barn, men så kan du jo tilbyde selv at tage en liter minimælk med.....men mon ikke de er lydhøre - der må da også være andre forældre, der gerne vil det samme. Hvad med forældrebestyrrelsen - kunne de måske tage det emne op omkring mælketyper. Det gjorde de i den børnehave, jeg var souschef i og vi besluttede bla. at købe kærnemælk også, da flere af børnene gerne ville have det i stedet for almindelig mælk.

Anmeld

11. november 2008

Helle30

Jeg synes, du skal bede om, at Rasmus får en lettere mælk i vs Bacon. Selvom det måske kun er ham, der drikker den, kan han jo snildt drikke en liter på 2 - 3 dage, så den bliver jo ikke for gammel og går til spilde.
I øvrigt er mælken jo billigere, jo mere mager den er. Det kan vel få de fleste kommuner til at klappe i poterne i disse dage.

Jeg aner faktisk slet ikke, hvilken mælk vores dp giver - udover at det er øko, fordi de skal tilstræbe at købe så meget som muligt mad økologisk.
Herhjemme køber jeg letmælk for tiden, og det tror jeg lige vi holder os til lidt endnu, selvom hun er fint polstret.

- Helle, der er lidt nysgerrig: Hvor meget vejer/måler Rasmus?

Anmeld

11. november 2008

Rasmine

Ved faktisk ikke hvor stor han er.
De body'er han har er 104, de bliver tumblet, og dem er han så småt ved at vokse ud af. Kan ikke finde større body'er nogen steder, desværre.
Når jeg køber andet tøj til ham, er det 98 nu.
Sko/støvler 24-25.
Han vejer nok...hmmm...15 kg, måske mere.

Ej, jeg ved det ikke.
Men han er fanme stor.

Han æder os ud af huset, og jeg stopper ham med frugt, ved ikke rigtig hvad jeg ellers skal give ham om eftermiddagen, når vi tusser rundt herhjemme, og han åbner køleskab, skuffer mv. for at finde noget at æde.

Men til 1-års undersøgelsen sagde de at han lå øverst i kurven, og det var jo fint nok.

Anmeld

11. november 2008

Rasmine

Men PS: Lars er jo også et læs.
Han er 190 høj, og vejer 105 kg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.