Hvor mange med fladt baghoved?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2011

9510

Jeg har altid lagt mine unger på siden, på trods af at de kloge siger de skulle ligge på ryggen, netop for at undgå flade baghoveder,

Så nej mine unger er ikke flade i baghovedet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2011

Silas&Mille

Silas har heller ikke tendens til fladt baghoved.

Han har hele tiden sovet på ryggen (undtagen når Farmor mener hun ved bedre, hvilket heldigvis ikke er så tit ) men vi har så været så heldige at Silas faktisk selv og kunnet vende hovedet nærmest fra dag ét, og han har ikke nogen favorit side, så han har på en måde selv sørget for det

Anmeld

14. maj 2011

henh01

Hej

Her har vi haft problemer med flat baghoved på trods af at have forsøgt at vende ham hele tiden. Han var skæv i bækkenet, hvilket gjorde ham stiv i den ene side og var derfor grunden for at han altid fik vendt sig tilbage.

Han har været til kiropraktor og problemet er nu løst - hans hovedform er ved at blive rigtig pæn igen.

Anmeld

14. maj 2011

AWO

misslea skriver:

Nej... på ingen måde - hendes hoved er kuglerundt!!!!

Wilma har så altid også ligget med hovederne til siderne.... altid skiftet mellem siderne, så hendes hoved er smadder flot rundt!!! Jeg var meget opmærksom på det i starten, men det har aldrig været et problem her...

Årh sejt, har Wilma to hoveder??

Undskyld, ku' ikke lade være...

Anmeld

14. maj 2011

Enayia

modesty skriver:

Al den her snak om flade baghoveder har fået mig til at tænke over hvor mange babyer der rent faktisk "døjer" med problemet. Har prøvet at google, men har ikke fundet noget svar. Så nu prøver jeg at lave en lille afstemning.

Har jeres baby fladt baghoved eller tendens dertil?

Herhjemme døjer vi med det. Vores datter er snart 4 måneder og trods hun bliver puttet på siden med diverse barrikader for ikke at vende sig har hun fået møffet sig om på ryggen, og det ser forfærdelig ud! Nu har jeg købt en pose stor pose salt jeg har tænkt mig at ligge så det er mere svært for hende at rulle om på ryggen.

Jeg synes virkelig det er rigtig træls når deres hovede bliver fladt, jeg er rigtig ked af det, men håber stadig det kan nå at rette mere op!

Vores SP har været til et møde med 300 andre Sp'er og det er konkluders den såkaldte hjertepude er nytteløs.

Held og lykke til jer som har dette trælse problem!

Anmeld

14. maj 2011

Valle81

modesty skriver:

Al den her snak om flade baghoveder har fået mig til at tænke over hvor mange babyer der rent faktisk "døjer" med problemet. Har prøvet at google, men har ikke fundet noget svar. Så nu prøver jeg at lave en lille afstemning.

Har jeres baby fladt baghoved eller tendens dertil?

Ingen af mine tre børn har fladt baghoved.

Jeg har lagt dem skiftevis på siden og ryggen - og så har de altid ligget ovenpå dyne som spæde og når de sover sørger jeg for at vende deres hoved:0)

Om det er det der har gjort det ved jeg ikke:0)

Anmeld

14. maj 2011

CHD

Min søn blev født med skævt/fladt baghoved. Han er desværre blevet trykket inde i mig. Han er er nu 10 mdr. og det er blevet meget bedre. Man skal næsten vide det for at se det, men det har også betydet at vi virkelig har tvunget ham til at ligge meget på maven.

Anmeld

14. maj 2011

BJL2010

Min søn har ikke fladt baghoved synes jeg - men vi har også lagt ham på siderne i hver eneste lur hvor vi har været vågne og har kunnet holde øje med ham...For jeg var en SMULE hysterisk mht. det

Anmeld

14. maj 2011

Rosa

Min søn havde fra start hvad både jordmoder og sundhedsplejersker kaldte et "smukt langt baghoved", og selvom det er blevet en anelse indre så har han stadig en smuk hovedfacon. Jeg har intet gjort for at flytte hans hoved under søvnen - det klarede han selv  -plus at han jo sov i slyngevugge de første 5 mdr, og den former sig jo efter hovedet så den ikke trykker på baghovedet. 

Anmeld

14. maj 2011

patella

Har altid puttet min dreng på siden - selvom man får at vide man ikke må Men det har resulteret i flot flot rundt baghoved  og jeg er helt stolt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.