Amme en treårig ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2011

Cris

jydeinden skriver:

jeg har godt nok ikke fået børn endnu, men tror godt nok jeg ville glo hvis jeg så en mor med et barn som, måske var 3 år som stadig blev ammet, synes det er unaturligt og et sted egoistisk, for jeg tror ikke det er for barnets eget bedste at man gør det.. et barn i den alder bør få fast føde hvis man spørg mig.

Jeg har også haft alt mulige tanker og tro om børn, inden jeg selv har haft mine. Og mange MUST som ikke var så vigtige senere... Jeg selv troede at babier skulle ammes i kun nogle få måneder. Jeg ammer den lille stadig og han er 18 måneder     Så det kunne være, at hvis du en dag få børn og amning kører og du pludseligt finder masser af gode info, ville du skifter mening...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

jydeinden

Wimmie skriver:

Hvorfor er det egoistisk?

Altså barnet får jo også fast føde...forhåbentligt fra omkring 6. måned  (eller lidt før) - barnet skal jo stadig drikke, og om det er mælk fra karton eller bryst burde jo være ligemeget for dig.

Der er jo lavet undersøgelser om at modermælk er sundt for barnet, så jeg kan da slet ikke se det egoistiske i at ville sit barn det bedste...

der er vist mange programmer på tv hvor barnet ikke vil have andet end bryst fordi det er det det er vantil, og det er der jeg mener det bliver egoistisk at blive ved fordi man selv synes det er hyggeligt

Anmeld

16. maj 2011

jydeinden

Cris skriver:

Jeg har også haft alt mulige tanker og tro om børn, inden jeg selv har haft mine. Og mange MUST som ikke var så vigtige senere... Jeg selv troede at babier skulle ammes i kun nogle få måneder. Jeg ammer den lille stadig og han er 18 måneder    Så det kunne være, at hvis du en dag få børn og amning kører og du pludseligt finder masser af gode info, ville du skifter mening...

jeg mener skam ikke ved halvandet eller to år, men ved tre eller mere kan jeg ikke se hvad barnet skulle få ud af det

og dét tror jeg ikke ændre sig fra min side af, uanset hvor mange børn jeg får

Anmeld

16. maj 2011

Wimmie

jydeinden skriver:

der er vist mange programmer på tv hvor barnet ikke vil have andet end bryst fordi det er det det er vantil, og det er der jeg mener det bliver egoistisk at blive ved fordi man selv synes det er hyggeligt

Et barn på 3 der KUN får modermælk vil da være ekstremt underernæret - kan man overhovedet overleve det?

Allerede efter ca. 6 måneder vil barnet føle en sult hvor mælk ikke vil slå til, derfor finder jeg det meget usandsynligt at et barn på 3 kan leve af modermælk; det barn vil konstant være sulten. Forestil dig kun at drikke mælk i 3 år.

Anmeld

16. maj 2011

Thalia

jydeinden skriver:

Kender du mange voksne der stadig ammes fuldt ud fordi de ikke vil andet?

I mine øjne er det en skrøne at supplerende amning i et par år skader børnenes evne til at spise fast føde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.