Amme en treårig ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2011

Cris

svanen73 skriver:

Så må det oz være mig så det handler vist meget om hun ik kan gi slippe på babystadiet.

Mener i øvrigt vist kun det blir anbefalet at amme i ½ år.

2 år ifølge WHO

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

SussieThyssen

lindapt skriver:

Vi var på besøg hos nogle venner og der var et par fra Spanien som har en dreng på 3 år som mine børn legede meget med, men jeg blev chokeret da drengen gik over til sin mor og begyndte at amme.

Jeg blev så flov for jeg vidste ikke hvad jeg skulle gøre eller hvor jeg skulle kigge, for jeg syntes at det er upassende at et barn på  3år stadig ammer.

Er det bare mig der er mærkelig?

kram

Man skal passe meget på med at dømme andre..ISÆR når de er fra en anden kultur og et andet land.

I Spanien er vandet mange steder ikke rent nok, derfor er det en god ide at amme børnene længere end heroppe, hvor hygiejnen og vandkvaliteten langt bedre.

Men ellers vil jeg da sige, at for mig stopper amning, når barnet begynder at gå.
Men sådan er vi så forskellige.

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. maj 2011

lucas<3

læste der var en 16 åriget dreng der stadig fik pat a hans mor,,. :s

Anmeld

16. maj 2011

Cris

SussieThyssen skriver:

Man skal passe meget på med at dømme andre..ISÆR når de er fra en anden kultur og et andet land.

I Spanien er vandet mange steder ikke rent nok, derfor er det en god ide at amme børnene længere end heroppe, hvor hygiejnen og vandkvaliteten langt bedre.

Men ellers vil jeg da sige, at for mig stopper amning, når barnet begynder at gå.
Men sådan er vi så forskellige.

Kærligst
Sussie

Sussie, det er Spanien og ikke Afganistan   Jeg er meget trygt med at drikke fra vandhanen i alle stedder i Spanien, vi har ALDRIG købt noget vand hos os, med her i Kbh har jeg købt en filterkande

Anmeld

16. maj 2011

SussieThyssen

Cris skriver:

Sussie, det er Spanien og ikke Afganistan   Jeg er meget trygt med at drikke fra vandhanen i alle stedder i Spanien, vi har ALDRIG købt noget vand hos os, med her i Kbh har jeg købt en filterkande

Øhh hvem snakker om Afganistan??

Kan så fortælle at jeg IKKE drikker vand fra hanen længere syd på end Østrig..har oplevet tilstrækkeligt med razermaver pga vandet.

Anmeld

16. maj 2011

Cris

Til jer der synes det er grænseoverskridende eller upassende; hvad med bare at kigge væk eller flytte jer? Det er jo jer der har problemet, så hvorfor skal den ammende mor være den der må amme hvor hun ikke "generer nogen"?

Jeg er selv ret blufærdig, og selvom jeg synes amning er det mest naturlige i verden, så kan jeg godt blive forlegen når en kvinde "hiver patten frem", men jeg bider det i mig eller kigger væk/ går et andet sted hen, for det er jo mit problem

- og det er i øvrigt ligemeget om det er et spædbarn på 3 uger eller et barn på 3 år.

Jeg sidder også og tænker, om man ikke bare kan sige: nå, sådan gør de hjemme hos dem. Og så bare lad det være med at tænke andet? Det er utroligt at læse, at grænsen er så lille hos mange... Jeg ville se det som noget nyt, som noget overreskende, for jeg måske ikke havde set det før, men jeg ville ikke følge som om det er grænseoverskridende for mig, der skal være noget mere til det   (f.eks en fyr på 16 der ammer hahahahahaha)

Anmeld

16. maj 2011

Cris

SussieThyssen skriver:

Øhh hvem snakker om Afganistan??

Kan så fortælle at jeg IKKE drikker vand fra hanen længere syd på end Østrig..har oplevet tilstrækkeligt med razermaver pga vandet.

Nej, det var en eksempel bare for at prøve at sige, at vi snakker om Spanien og ikke om et sted i 3. verden, hvor der ikke er kontrol i vandet    Jeg bliver hver gang overresket, når folk skal på ferie i Spanien og spørger til mig, om man godt kan drikke vandet, om de skal finde nogle especielle stedder for at spise, om hoteller er i orden og om de skal købe kondomerne hjemmefra (seriøst! jeg blive spurgt!)  Du må gerne købe vand, hvis du følger dig mere trygt sådan, når du rejser til Spanien. Men vandet er ikke bedre eller dårligere end i DK (dog i nogle stedder smager lidt saltet)

Anmeld

16. maj 2011

Dansker i England

Cris skriver:

Nej, det var en eksempel bare for at prøve at sige, at vi snakker om Spanien og ikke om et sted i 3. verden, hvor der ikke er kontrol i vandet    Jeg bliver hver gang overresket, når folk skal på ferie i Spanien og spørger til mig, om man godt kan drikke vandet, om de skal finde nogle especielle stedder for at spise, om hoteller er i orden og om de skal købe kondomerne hjemmefra (seriøst! jeg blive spurgt!)  Du må gerne købe vand, hvis du følger dig mere trygt sådan, når du rejser til Spanien. Men vandet er ikke bedre eller dårligere end i DK (dog i nogle stedder smager lidt saltet)

Jeg har endnu ikke været i et land, hvor jeg ikke drak vandet i hanen (og jeg har været mange steder). Bare fordi det lugter eller smager lidt anderledes betyder det ikke, at det ikke er fint nok at drikke

Ang amningen så synes JEG, at 3 år er længe - min personlig grænse går ved 2 år, men derudover synes jeg, at man selv må bestemme, hvad man gør - især når man er inden for hjemmets fire vægge

Anmeld

16. maj 2011

jydeinden

jeg har godt nok ikke fået børn endnu, men tror godt nok jeg ville glo hvis jeg så en mor med et barn som, måske var 3 år som stadig blev ammet, synes det er unaturligt og et sted egoistisk, for jeg tror ikke det er for barnets eget bedste at man gør det.. et barn i den alder bør få fast føde hvis man spørg mig.

Anmeld

16. maj 2011

Wimmie

jydeinden skriver:

jeg har godt nok ikke fået børn endnu, men tror godt nok jeg ville glo hvis jeg så en mor med et barn som, måske var 3 år som stadig blev ammet, synes det er unaturligt og et sted egoistisk, for jeg tror ikke det er for barnets eget bedste at man gør det.. et barn i den alder bør få fast føde hvis man spørg mig.

Hvorfor er det egoistisk?

Altså barnet får jo også fast føde...forhåbentligt fra omkring 6. måned  (eller lidt før) - barnet skal jo stadig drikke, og om det er mælk fra karton eller bryst burde jo være ligemeget for dig.

Der er jo lavet undersøgelser om at modermælk er sundt for barnet, så jeg kan da slet ikke se det egoistiske i at ville sit barn det bedste...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.