Amme en treårig ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2011

<3

Synes det er fint at amme en treårig hvis det er det man vil. Måden det gøres på er jeg så ikke så vild med. Herhjemme efter min søn blev 1år så foregik det om aftenen og morgenen og da han var 17mdr ville han ikke mere men ikke om han hev i tøjet eller plagede om bryst i løbet af dagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Sof

Jeg blev ammet til jeg var 3½ og det gjorde jeg af mange forskellige årsager. Min mor havde ingen til at hjælpe sig med at vende mig fra det og derudover synes hun også det var hyggeligt og det er jo ikke fordi det skader.

Jeg synes dog selv at det er for gammelt, men det er jo og mit valg, min mor valgte noget andet og det må man respektere og acceptere så længe ingen lider overlast af det

Anmeld

13. maj 2011

motterhea

Synes at det er upassende, specielt offentligt..

Men på den anden side, vil jeg hellere give barnet menneskemodermælk, end kalvens modermælk..

Anmeld

13. maj 2011

Thalia

Jeg kan overhovedet ikke se problemet i langtidsamning. Jeg har ikke selv lyst til at amme så længe, men jeg har intet imod at andre gør det.

WHO anbefaler jo også amning i 2 år og gerne længere...

Anmeld

13. maj 2011

Sitrani

Jeg kender én, der ammede til hendes søn var... tjaa.. 5 år tror jeg... Og det var altså ikke en fra Spanien... og jeg var ikke engang særlig gammel, da jeg så hendes store søn ligge der og få bryst midt I det hele..... Kan huske jeg synes det var pinligt, for jeg var et par år ældre end drengen dengang...

Anmeld

15. maj 2011

Wimmie

Som Thalia siger, så anbefaler WHO at man ammer i 2 år eller mere - og minimum ½ år kun med amning - herefter amning + fast føde.

Så jeg synes ikke som så der er noget galt eller unaturligt i det, men jeg tror ikke at jeg selv kunne gøre det, og jeg ville måske også have lidt svært ved at "se på" - men det har nok mere med blufærdighed at gøre...og hvad man er vant til.

Jeg ser intet problem i at nogle vælger at gøre det 

Anmeld

15. maj 2011

Mi

At man vælger at amme så store børn er jo en privat beslutning. Jeg ville aldrig gøre det, og syntes også at det er ganske unødvendig, og ser det egenlig mere som et behov fra moderens side som barnets behov.

Desuden må det være et privat anliggende som ikke foregår foran folk som ikke er meget nære og indforstået med det.

Anmeld

15. maj 2011

Hvem?

Jeg ville syntes det var direkte klamt, men nu er jeg heller ikke en af dem, der finder amning hverken hyggeligt eller sjovt.

Men ja ja, godt man er forskellige.

Anmeld

15. maj 2011

twinboys

lindapt skriver:

Vi var på besøg hos nogle venner og der var et par fra Spanien som har en dreng på 3 år som mine børn legede meget med, men jeg blev chokeret da drengen gik over til sin mor og begyndte at amme.

Jeg blev så flov for jeg vidste ikke hvad jeg skulle gøre eller hvor jeg skulle kigge, for jeg syntes at det er upassende at et barn på  3år stadig ammer.

Er det bare mig der er mærkelig?

kram

Ja det gør de jo meget i andre lande... Jeg har selv haft to-sproget børn i dagplejen og når deres moar kom gik de ind i min stue og sad og ammede barnet... Dog skal der siges at barnet var 2½år og lige havde spist frugt og brød og drukket mælk fra glas...

Majbritt

Anmeld

15. maj 2011

slettet_7530

Thalia skriver:

Jeg kan overhovedet ikke se problemet i langtidsamning. Jeg har ikke selv lyst til at amme så længe, men jeg har intet imod at andre gør det.

WHO anbefaler jo også amning i 2 år og gerne længere...

jeg er langtidsammer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.