Hvor tidligt kan ADHD ses??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2011

Grynt

Hej Rikke&Liam

Kunne godt tænke mig at høre lidt om, hvor meget ADHD fylder i dit liv og hvor du bla har din viden omkring ADHD fra. Har du familie medlemmer eller har du selv diagnosen?  Dette er kun et par interesse spørgsmål thats all 

Kh Grynt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

Rikke, Liam & Linus

Grynt/Tina skriver:

Hej Rikke&Liam

Kunne godt tænke mig at høre lidt om, hvor meget ADHD fylder i dit liv og hvor du bla har din viden omkring ADHD fra. Har du familie medlemmer eller har du selv diagnosen?  Dette er kun et par interesse spørgsmål thats all 

Kh Grynt

Det er helt ok med spørgsmål.

Jeg læser til pædagog og har netop afsluttet et forløb sammen med en dreng med svær ADHD.

Og min mands nevø har både ADHD, OCD og ticks.

Men jeg ved godt der er STOR forskel på sværhedsgraden på diagnoserne. Fortæller blot ud fra mine egne erfaringer.

Anmeld

16. maj 2011

katja26

hc=k skriver:

Hvordan foregik det??

Var det jer selv der havde en mistanke eller hvordan var det?

Nej vi havde ikk mistanke til ADHD men ku godt mærke der var et eller andet for han var meget strid og havde meget svært ved at sove og og havde meget kolik da han var helt lille og sov fra han var 1½ til han var 3 ca kun 4 timer om natten og ca 2 timer til middag og så har han aldrig ville høre efter og han var ALLE steder og snakkede ud i en køre fra han vågnede til han faldt i søvn og vi troede det var os der ikk var gode nok  det var børnehaven der sagde at han måske havde noget ADHD og de synes vi sku få det tjekket og det startede med der kom en psykolog i børnehaven et par gange og lavede nogen øvelser med ham og hun sendte ham så videre til børne oog unge psykiatrisk på Bispebjerg og der fand de så ud af han havde ADHD i svær grad og de er så ved at udrede ham nu for noget autisme osse vi skal derover imorgen så det vi spændt på

Anmeld

6. september 2011

Patricksmor

hej  jeg har en søn som snart blir 6 år , han er meget urolig agressiv verbalt og fysisk , han går i special børnehave da han ik funger sammen med for mange , han vil helst ha 1 til 1 kontakt og allerhelst ham og en voksen , han kan sjældent koncentrere sig ret længe af gangen , dog hvis det interresere ham kan han godt fanges , men han ska helst ha et eller andet i hænderne ellers kokser det . mine søstres børn har alle 5 ADD eller ADHD , så nu er mit spørgsmål er det arveligt ?? Og ska jeg accetere at lægen nægter at teste før han er mindst 7 ?? han er lige blevet udskudt i skolestart til næste år , da han slet ik kan rumme det , han husker ekstremt godt , tale godt ( dog ik når han er gal ) enormt kærlig , går ind til fremmede uden at tænke de kan være nogle slemme mennesker . ska have meget struktureret hvverdag ellers braser han verden , har man sagt man f.eks. ska ha pandekager dur det ik han ik får dem , for så springer han i luften .... sukker er NO GO !! HJÆLP hva ska jeg gøre har kæmet i snart 3 år og ser min søn , mere og mere trist og utryg

Anmeld

22. januar 2013

81

ved god det er stykke tid siden da er blevet skrevet her inde men jeg har en mistanke at en af mine ven har et barn med adhd han han skubber meget min datter når vi er sammen og kan ikke finde ud at lege med hende kaster bolde i hovedet og sutten for også en tur efter hende og bliver meget jaloux vis morgen snakker med hende og han har hælder ikke noget sprog har kun hørt ham siger mor og far og når han leger her leger han med det 30sek og så skal da noget nyt ind da han var minder var han næsten 1 år føre han kunne sidde selv

Anmeld

23. januar 2013

Kamilla-m

hc=k skriver:

Jeg vil lige spørge jer herinde om hvornår ADHD har vist sig.
Hvad gjorde i?

Jeg har selv ADHD som blev opdaget da jeg var 22 år.
Nu er det så jeg ser en helt masse træk i min søn, det er ikke som sådan problemer, men det er "små" jeg har bidt mærke i.
Han er kun 2 år gammel så jeg tager det ikke for mere end det er da jeg ikke kan gøre noget ved det.

Hos børn udvikles ADHD ofte når de er mellem 1 - 1.5 år, altså der begynder de at 'ændre sig'. Min søn fik diagnosen den 7ende januar (han blev 5år i november). Og der hvor han er udredt sagde han til os han gerne vil have børnene SÅ tidligt som muligt - fordi børn med ADHD næsten altid også er bagud med udvikling, dvs de også ofte bliver skole udsat - fordi de ikke når at få den rette hjælp ved at vente for længe. Vi selv har kæmpet en brav kamp for at få børnehave, PPR, psykologer osv til at starte udredning - men de mente det var for tidligt - selv sidste år i august sagde de at de ville vente! - vi besluttede så at vi ikke ville vente mere, så vi gik igennem vores egen læge og blev henvist til børnelæger osv med det samme. Jeg ringede så til hende vi var henvist til først og 2års ventetid . Jeg ved godt der er ventetid på sådan ting - men to år? :-O. Jeg ville have vores søn var udredt INDEN skolestart - så jeg ringede til de forskellige læger i nordjylland og vi fik en tid i aalborg allerede efter 3  mdr, hvilken var en kææææmpe lettelse! det var SÅ rart at komme ud og nogen der vidste hvad det handlede om kunne sætte ord på vores mange tanker.. Vores søn skulle efter hans årstal 07 starte i skole til august - men det er han simpelthen ikke klar til, men han er også KUN 5.5 år til dentid så det er også meget normalt alligevel at han er skole udsat med alderen! men det har givet os som forældre SÅ meget indre ro!

Du er velkommen til at skrive privat vis du evt har nogen spørgsmål :-) og så håber jeg du kunne bruge det jeg har skrevet .

God dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.