Jeg vil lige spørge jer herinde om hvornår ADHD har vist sig.
Hvad gjorde i?
Jeg har selv ADHD som blev opdaget da jeg var 22 år.
Nu er det så jeg ser en helt masse træk i min søn, det er ikke som sådan problemer, men det er "små" jeg har bidt mærke i.
Han er kun 2 år gammel så jeg tager det ikke for mere end det er da jeg ikke kan gøre noget ved det.
Min søn på 8½ år har ADHD i svær grad og med den viden jeg har i dag, har man ville man have kun set tegne meget tidligt. Nok mest pga. hans hyperaktivtet.
Han problematiker, blev først opdaget da han startet i børnhave og der fik han så støtte 15 timer ugenligt, efter 2 år med støtte skulle han i skole og her konstateret flere forskellige test at han ikke ville kunne fungere i en almindelig skole og blev derfor henvist til en heldagsskole, hvor han i dag går i 1 klasse, og trives helt fantastisk.
Man siger som udgangspunkt at hvis symtomeren er opstået inden børnehave aldren og ikke forsvinder i børnehavetiden, er det en god ide af få det tjekket yderliger.
Jeg har selv ADD (konstateret i 2010), så er spændt på om lillesøster mon også skulle have noget ADD eller ADHD. Men det kan kun tiden vise, er dog glad for jeg i dag ved hvad jeg skal se efter og hvor hårdt man skal slå i bordt for at få den rigtigte hjælp.
Anmeld