Hvor tidligt kan ADHD ses??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

33.446 visninger
35 svar
2 synes godt om
13. maj 2011

hc=k

Jeg vil lige spørge jer herinde om hvornår ADHD har vist sig.
Hvad gjorde i?

Jeg har selv ADHD som blev opdaget da jeg var 22 år.
Nu er det så jeg ser en helt masse træk i min søn, det er ikke som sådan problemer, men det er "små" jeg har bidt mærke i.
Han er kun 2 år gammel så jeg tager det ikke for mere end det er da jeg ikke kan gøre noget ved det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Tina&Laura

hc=k skriver:

Hvad gjorde i?

Nu er det så jeg ser en helt masse træk i min søn, det er ikke som sådan problemer, men det er "små" jeg har bidt mærke i.
Han er kun 2 år gammel så jeg tager det ikke for mere end det er da jeg ikke kan gøre noget ved det.

Jeg ved faktisk ikke noget konkret om det, men jeg mener at jeg har hørt at børn tidligt kan komme i udredning for det - eller hvad det nu hedder, når de er 2½-3 år.
.. 

Anmeld

13. maj 2011

hc=k

Tina&Daniel skriver:

Jeg ved faktisk ikke noget konkret om det, men jeg mener at jeg har hørt at børn tidligt kan komme i udredning for det - eller hvad det nu hedder, når de er 2½-3 år.
.. 

Ej er det rigtigt. Kan du huske hvor du har hørt det henne???

Anmeld

13. maj 2011

Tina&Laura

hc=k skriver:

Ej er det rigtigt. Kan du huske hvor du har hørt det henne???

Min pap-bror har ADHD, jeg tror nok det var hans mor der fortalte mig det. 
Men du kan da prøve at spørge din læge på et tidspunkt - bare sådan af interesse. 

Anmeld

13. maj 2011

hc=k

Tina&Daniel skriver:

Min pap-bror har ADHD, jeg tror nok det var hans mor der fortalte mig det. 
Men du kan da prøve at spørge din læge på et tidspunkt - bare sådan af interesse. 

Ja det skal jeg også have gjort for jeg vil rigtig gerne have det tjekket under alle omstændigheder.

Tusind tak for svar

Anmeld

13. maj 2011

Tina&Laura

hc=k skriver:

Ja det skal jeg også have gjort for jeg vil rigtig gerne have det tjekket under alle omstændigheder.

Tusind tak for svar

Det kan jeg da godt forstå.
Velbekomme  

Anmeld

13. maj 2011

Talbutikken

Hvad gjorde i?

Min søn på 8½ år har ADHD i svær grad og med den viden jeg har i dag, har man ville man have kun set tegne meget tidligt. Nok mest pga. hans hyperaktivtet.

Han problematiker, blev først opdaget da han startet i børnhave og der fik han så støtte 15 timer ugenligt, efter 2 år med støtte skulle han i skole og her konstateret flere forskellige test at han ikke ville kunne fungere i en almindelig skole og blev derfor henvist til en heldagsskole, hvor han i dag går i 1 klasse, og trives helt fantastisk. 

Man siger som udgangspunkt at hvis symtomeren er opstået inden børnehave aldren og ikke forsvinder i børnehavetiden, er det en god ide af få det tjekket yderliger.

Jeg har selv ADD (konstateret i 2010), så er spændt på om lillesøster mon også skulle have noget ADD eller ADHD. Men det kan kun tiden vise, er dog glad for jeg i dag ved hvad jeg skal se efter og hvor hårdt man skal slå i bordt for at få den rigtigte hjælp.

Anmeld

13. maj 2011

twinboys

hc=k skriver:

Hvad gjorde i?

Hvilke træk ser du???

Anmeld

13. maj 2011

Sara.

Jeg har en lillebror (fra 1989) der har ahdh (dog ikke mere). Han fik konstateret det i starten af skolealderen....

Men mener at ha læst mig frem til at man kan finde ud af det omkring børnehave alderen...

Jeg har lige skrevet en opgave om ADHD på mit pæd. seminarie...

Men jo tidligere barnet for en diagnose jo sværre er det også at stille den korrekte diagnose....

og så er der nogen der mener ADHD er arveligt..

Mvh Sara :-)

Anmeld

13. maj 2011

hc=k

twinboys skriver:

Hvilke træk ser du???

Det er lægger mærke til er :

Han kan ikke slappe af, hans krop er altid i bevægelse.
Han er meget omsorgsfuld/behagesyg ( Svært at forklare, men det er spæcis som jeg var da jeg var lille )
Han er til tider meget lyd følsom
Han bliver meget usikker og "bange" hvis han tror at man skælder ham ud.
Hysteriske anfald hvor han bliver aggrasiv.
Hvis rutinerne herhjemme ikke holdes hænger hans verden ikke sammen.
Han vil ikke spise mad som rører ved hinanden.
Han er rigtig dygtig til at lære fx. tale, lave pudslespil, lære sange.
Han tænker meget over ting og han har tid ligt kunne fåstå en hel masse.
Jeg har altid set at han ikke var som alle de andre børn.
Han er en tro kopi af mig da jeg var lille.

Jeg har ADHD og det er rigtig slemt, men det er aldrig blevet mistænkt fordi jeg har været så sød, artig og omsorgsfuld.
Det har alt sammen gjort at jeg har haft et hårdt liv, et godt barndomsliv, men senere var alt are for svært.
Jeg er megeet opmærksom på at han kan have ADHD.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.