Hvor tidligt kan ADHD ses??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2011

Grynt

hc=k skriver:

Det er lægger mærke til er :

Han kan ikke slappe af, hans krop er altid i bevægelse.
Han er meget omsorgsfuld/behagesyg ( Svært at forklare, men det er spæcis som jeg var da jeg var lille )
Han er til tider meget lyd følsom
Han bliver meget usikker og "bange" hvis han tror at man skælder ham ud.
Hysteriske anfald hvor han bliver aggrasiv.
Hvis rutinerne herhjemme ikke holdes hænger hans verden ikke sammen.
Han vil ikke spise mad som rører ved hinanden.
Han er rigtig dygtig til at lære fx. tale, lave pudslespil, lære sange.
Han tænker meget over ting og han har tid ligt kunne fåstå en hel masse.
Jeg har altid set at han ikke var som alle de andre børn.
Han er en tro kopi af mig da jeg var lille.

Jeg har ADHD og det er rigtig slemt, men det er aldrig blevet mistænkt fordi jeg har været så sød, artig og omsorgsfuld.
Det har alt sammen gjort at jeg har haft et hårdt liv, et godt barndomsliv, men senere var alt are for svært.
Jeg er megeet opmærksom på at han kan have ADHD.

Jeg syntes det lyder som klasiske tegn på et barn med ADHD. Men det er jo så også ligegyldigt hvad jeg mener, for det DU skal handle på er din mavefornemmelse!!!!!!!

Prøv at skriv alt det ned som du ser (som du lige har gjort her), prøv også at lave en form for observation eller fortællinger af forskellige situationer I oplever der hjemme. Måske du også kan tage nogle små film klip af ham. Det er altid hammer godt, at være vel forberedt, for det er det du skal bruge når du fremlægger din "sag". Du kan risikere at støde hovedet mod mange mure før end du bliver hørt. Men lad det aldrig stoppe dig for du skal handle på din mavefornemmelse og være dit barns talerør!

Jeg har selv ADHD og de 2 små har også ADHD, de 2 store (som er voksne) har med det stor sandsynlighed også. Hvis du har lyst til at spørge om noget sender du bare en pb. Udover at være mor er jeg også pædagog i en vuggestue

Grynt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Carina1977

Min søn går i klasse med en der har adhd....han fik det først konstateret som 8-9 årig. jeg har så ondt af ham for han har bare været igennem så meget......han mistede sin mor sidste forår, og derefter fik han så sin diagnose.

Han er meget hyperaktiv og hvis noget går imod ham, bliver han helt vildt agressiv...så voldsomt at han ikke kan styre det. Min søn har fået mange ture af den dreng, og selvom Mark er større end ham, så kan han bare slet ikke klare ham, når han først har hidset sig op. hvis han ikke får sin vilje bliver hans ordforråd desuden også meget grimt...det er ikke småting hvad han kalder folk.

Men jeg synes i nævner høj intelligens blandt dem der har adhd. Det har ham her ikke, men har derimod det meget svært med skolearbejdet, har svært ved matematik og svært ved at læse og skrive. Men det er måske meget forskelligt, hvordan det udvikler sig?

Nå men jeg ville egentlig bare ønske dig alt held og lykke. jeg håber du får den rette hjælp til ham, specielt hvis det skulle vise sig, at det er adhd han har

Anmeld

14. maj 2011

twinboys

hc=k skriver:

Det er lægger mærke til er :

Han kan ikke slappe af, hans krop er altid i bevægelse.
Han er meget omsorgsfuld/behagesyg ( Svært at forklare, men det er spæcis som jeg var da jeg var lille )
Han er til tider meget lyd følsom
Han bliver meget usikker og "bange" hvis han tror at man skælder ham ud.
Hysteriske anfald hvor han bliver aggrasiv.
Hvis rutinerne herhjemme ikke holdes hænger hans verden ikke sammen.
Han vil ikke spise mad som rører ved hinanden.
Han er rigtig dygtig til at lære fx. tale, lave pudslespil, lære sange.
Han tænker meget over ting og han har tid ligt kunne fåstå en hel masse.
Jeg har altid set at han ikke var som alle de andre børn.
Han er en tro kopi af mig da jeg var lille.

Jeg har ADHD og det er rigtig slemt, men det er aldrig blevet mistænkt fordi jeg har været så sød, artig og omsorgsfuld.
Det har alt sammen gjort at jeg har haft et hårdt liv, et godt barndomsliv, men senere var alt are for svært.
Jeg er megeet opmærksom på at han kan have ADHD.

Synes det er super flot at du er opmærksom på de signaler han giver...

Håber dog at du har fået den hjælp du skal have..

Majbritt

Anmeld

14. maj 2011

hc=k

twinboys skriver:

Synes det er super flot at du er opmærksom på de signaler han giver...

Håber dog at du har fået den hjælp du skal have..

Majbritt

Tak skal du have.

Jeg er i behandling og har det meget bedre end nogensinde. Når det er sagt har jeg det også rigtig svært tit.
Min søn er en super vidunderlig dreng, han er meget høflig, men hvis der kommer ændringer som også ville påvirke mig selv, bliver han helt forfærdelig. Heldigvis sker det meget sjældent fordi jeg heller ikke selv er ret god til sådan nogle uforudsete ting.
Jeg behandler ham som hvis han har ADHD, men alt med måde. Jeg bruger rutiner, ritualer når noget skal klares og jeg snakker meget med ham så jeg er sikker på at han har hørt og forstået det jeg siger til ham. Når bare det overholdes er han virkelig et englebarn

Anmeld

14. maj 2011

twinboys

hc=k skriver:

Tak skal du have.

Jeg er i behandling og har det meget bedre end nogensinde. Når det er sagt har jeg det også rigtig svært tit.
Min søn er en super vidunderlig dreng, han er meget høflig, men hvis der kommer ændringer som også ville påvirke mig selv, bliver han helt forfærdelig. Heldigvis sker det meget sjældent fordi jeg heller ikke selv er ret god til sådan nogle uforudsete ting.
Jeg behandler ham som hvis han har ADHD, men alt med måde. Jeg bruger rutiner, ritualer når noget skal klares og jeg snakker meget med ham så jeg er sikker på at han har hørt og forstået det jeg siger til ham. Når bare det overholdes er han virkelig et englebarn

Anmeld

14. maj 2011

Rikke, Liam & Linus

Grynt/Tina skriver:

ahhh det passer så ikke helt det du siger.

A) Min datter er 3½ og har næsten lige fået diagnosen

B) NOGLE børn har tale besvær andre har måske motoriske besværligheder osv. ingen regler uden undtagelser.

C) Bare fordi man kan ligge et puslespil er absolut ikke grundet for om man kan koncentrere sig eller ej. Ved selvvalgte opgaver kan børn som regle koncentrere sig meget længre.

Grynt

Det er nu bare sådan de uskrevne regler er. Bl.a. pga. at der har været tilfælde hvor børn har fået stillet diagnosen, og man senere har fundet ud af at det ikke var ADHD alligevel.

Men der er selvfølgelige forskellige procedurer landet over. Er godt klar over der er nogle der stiller diagnosen tidligere.

Jeg har heller ikke sagt at ALLE børn med ADHD har talebesvær og svært ved puslespil. Men nu er koncentrationsbesvær jo et ret ofte forekommende symptom hos ADHD børn.

Anmeld

14. maj 2011

Rikke, Liam & Linus

hc=k skriver:

Jeg har selv ADHD og jeg har altid kunnet lægge pudslespil og var rigtig dygtig til at tale som lille.

Det kommer an på hvordan Hyperaktiviteten er. Mit er inde i hovedet og har altid været det. Andre har det i kroppen og nogle har noget helt andet.

Ja, det er derfor det er så svær en diagnose.

Nogle børn med ADHD er heller ikke hyperaktive overhovedet. Det er ligesom bare blevet sådan et stempel der er blevet sat ADHD.

Anmeld

14. maj 2011

Rikke, Liam & Linus

Talbutikken skriver:

Vil lige tilføje at min søn elskede puslespil da han var minder og kunne side med det i timevis, så det udelukker altså ikke ADHD

Nej. der er altid undtagelser.

Derfor det er så svær en diagnose at stille

Anmeld

14. maj 2011

Grynt

Rikke&Liam skriver:

Ja, det er derfor det er så svær en diagnose.

Nogle børn med ADHD er heller ikke hyperaktive overhovedet. Det er ligesom bare blevet sådan et stempel der er blevet sat ADHD.

hvis de ikke er overvejende hyperaktive så kaldes diagnosen ADD

Anmeld

14. maj 2011

BellaCiinea

De fleste får først stillet diagnosen omkring 7 års alderen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.