MFR bivirkninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.616 visninger
14 svar
0 synes godt om
10. november 2008

ivfmarie

Astrid og Jeanette... og var der flere der er rendt ind i birvirkninger efter mfr'en?

Malte blev stukket den 22 okt. Fik lidt øjenbetændelse et par dage efter. Blev pyller-agtig her til aften, og pludselig havde han små røde prikker uberallez!! Er det bare hva man kan forvente?
Mon udslettet gør ond? Kan man mon gøre noget for at lindre det?

Marie og Malte rødspætte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2008

Astrid P

Smilla blev vaccineret den 27. og er færdig med at være sløj af det nu... Men lægen sagde at der kunne komme reaktion op til 3 uger efter! Jeg synes ikke det virkede som om prikkerne gjorde ondt eller kløede på Smilsen, hun syntes egentlig bare de var sjove at kigge på når hun ikke havde tøj på!

Anmeld

11. november 2008

Tikki

Ja, det var som Iza havde det. Hun fik 8 dage efter vaccinen høj feber, snue, øjebetændelsesligende øjne - lægen sagde det var et mildt mæslingeudbrud, som er en mulig bivirkning. 2 dage senere kom udslættet, som varede i 2 dage ca. - hun var meget pylret, men tror ikke udslættet irriterede hende...eller det ved jeg jo faktisk ikke - hun kløede sig lidt en gang imellem på maven godt nok, men hun virkede ikke irriteret af det.....mere bare pylret og meget træt.

Her snart 3 uger efter har hun haft nogle enkelte små prikker/underlige mærker på ryggen og midt mellem øjnene/panden - men de er gået væk igen hurtigt, så regner med det nok ikke har en forbindelse til den vaccine og at vi er ovenpå den igen helt

Anmeld

11. november 2008

Kristina V

Hej med jer60.png

Min datter er så en af de uheldige, som har været syg i næsten 2 uger og indlagt i 5 af dem, på børneafd. pga af MFR.

Da hun fik sin 12 mdr. var hun også syg. Det ska siges hun har været en del syg, og får altid 40 41 når hun får feber!
Nu har sygehuset taget en masse blodprøver af hende, for at se om hun har det som hedder Immundefekt! Det sku være kommet af den første vaccine hun har fået, som har ødelagt det hele 54.png Får først svar den 3 december så vi venter og venter her....

Bare lidt øf over en meget dårlig oplevelse med vacciner,,

Anmeld

11. november 2008

ka li ja

er det en de allesammen skal ha nu??

Anmeld

11. november 2008

Astrid P

ka li ja skriver:

er det en de allesammen skal ha nu??

Ved 15 måneder...

Anmeld

11. november 2008

ivfmarie

Kristina V skriver:

Hej med jer60.png

Min datter er så en af de uheldige, som har været syg i næsten 2 uger og indlagt i 5 af dem, på børneafd. pga af MFR.

Da hun fik sin 12 mdr. var hun også syg. Det ska siges hun har været en del syg, og får altid 40 41 når hun får feber!
Nu har sygehuset taget en masse blodprøver af hende, for at se om hun har det som hedder Immundefekt! Det sku være kommet af den første vaccine hun har fået, som har ødelagt det hele 54.png Får først svar den 3 december så vi venter og venter her....

Bare lidt øf over en meget dårlig oplevelse med vacciner,,

Ej for pokker da også!! Jeg spekulerer nogengange lidt på om Malte er lidt "svag" i sit immunforsvar, men jeg slår det altid hen med at det er mig der er pyller... Men der kan altså åbentbart være noget om det! Ikke at Malte nogensinde har vlret så syg at han måtte indlægges....men alligevel...

Har hun fået det bedre efter vaccinen nu? Hva med almindelige sygdomme - får hun dem oftere, og er de der i slemmere grad?
Jeg håber i får et godt svar her den 3. dec.

Pøj pøj og god bedring

Marie og Malte - nu uden knopper igen

Anmeld

11. november 2008

Helle30

Sofie har overhovedet ikke haft nogen bivirkninger af sine vacciner - heller ikke MFR'en - MED MINDRE man kan få lussingesyge som bivirkning???
10 dage efter vaccinen blev jeg jo ringet hjem af dp'en, fordi Sofie havde feber og "lussingemærker" på begge kinder. Jeg er slet ikke i tvivl om, at det var lussingesyge. Den opførte sig præcis som beskrevet.

Marie! Jeg tror, at du ville kunne mærke på Malte, hvis udslettet gjorde ondt. Han ville ofre knopperne én eller anden form for opmærksomhed.

- Helle

Anmeld

11. november 2008

Rasmine

Har lige opdaget en bums-agtig ting på Rasmus' lår.
Prøvede at trykke i den, men han ømmede sig.
Kan det være en bivirkning?
Altså en mæsling.

Anmeld

11. november 2008

Tikki

Mebach skriver:

Har lige opdaget en bums-agtig ting på Rasmus' lår.
Prøvede at trykke i den, men han ømmede sig.
Kan det være en bivirkning?
Altså en mæsling.

ha ha - så ser man lige mor stå der ogs prøve at trykke i en bums på den lille knægt Fik lige et indre billede.........men måske kan det godt være en lille mæsling. Iza fik godt nok nogle meget meget små nogle, men de var ligesom nogle små deforme bumser...altså de var ikke helt runde og så flød de nærmest lidt sammen.....ej, jeg er ikke god til at forklare sådan noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.