Jer der har prøvet over 18 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2011

Fenja09

Vi prøvede i næsten 3 år, men vil så tilføje at vi aldrig har brugt ÆL tests og andet. Vi droppede bare prævention og så har vi taget det derfra. Jeg er nu i 6 måned

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

lotte32

Hej, vi startede projekt baby for over 2½ år siden..

Efter 1 år blev vi henvist til Skive fertilitetsklinik, men nåede ikke at komme igang da jeg blev naturlig gravid (nov.09) desværre havde jeg en MA i jan.10

I April. 10 startede vi så i behandling og vi var igennem 3 IUI samt 1 IVF-behandlinger, desværre uden held 

Så i nov. 10 blev vi enige om at droppe det og nyde de 2 dejlige børn jeg fra tidligere forhold syntes det blev for hårdt med alle de hormoner...

Men men, så blev jeg pludselig gravid igen og er nu i 7. uge

Vi er vildt lykkelige, men også meget meget angst for at det skal gå galt igen.. men vi  krydser fingre for at den beslutter sig for at blive boende i sin lille hule indtil den er stor og fin og klar til at komme ud til os

Anmeld

13. maj 2011

modesty

Vi startede med at prøve i marts 2009. Da der var gået lidt over et halvt år var jeg sikker på at der var noget galt. Det var en mavefornemmelse jeg havde (selvom jeg ellers er et ekstremt pragmatisk menneske). Jeg kontaktede min læge og spurgte om vi kunne blive tjekket. Hun nægtede at gøre noget før vi havde prøvet i 2 år.

Jeg gik på nettet og undersøgte statistikkerne. De siger at: 80% bliver gravide det første år. Kun 5% bliver gravide det andet år. Oddsene falder altså voldsomt når man har prøvet et år. Og det var ikke nogle procenter jeg var villig til at spilde et år af mit liv på.

Så jeg skiftede læge til en mere hjælpsom én af slagsen. Og vi kom faktisk i udredning allerede efter cirka 8 måneder. Og ganske rigtigt, mine æggeledere var kaput. Så efter en kikkertoperation hvor jeg fik fjernet den ene æggleder, og tre måneder på venteliste, startede vi i IVF behandling på Riget i april 2010. Og her et års tid efter (2 hormonbehandlinger og to fryseforsøg) er jeg 18+3.

Jeg ville ikke vente længere end et år med at blive udredt.

Anmeld

13. maj 2011

FamilenStorm

Vi startede juni 2008 og blev gravi januar 2010

Vi var til udredning hos lægen hvor vi blev tjekket, og det der "hjalp" var da jeg fik lavet en gennemskyldning af min livmoder..

Anmeld

13. maj 2011

***S***

Vi startede PB i september 09 og fik en positiv test i januar 11!  Og venter en overraskelse til september.

Jeg fik taget nogle blodprøver for at se om mine "tal" var som det sku være og det var de.

Vi begyndte på nogle vitaminer: Zink, c-vitaminer, e-vitaminer, fiskeolie. Zink hjælper vidst på mandens sædkvalitet...  Fik os et andet råd, hvis man har meget tør hud, skal man søgere for at holde den fugtig med lotion! Og så bare kæmpe på de 3-4 dage man har ÆL!

Held og lykke!

Anmeld

13. maj 2011

Sunflower

tinasmor skriver:

Der står under dit profil billede, (sådan som jeg tolker det) at du skal have taget bp i morgen.

for at der er gevinst

Hvor er du sød Mange tak

Ja, jeg har lige været inde og få taget blodprøve og får svar i eftermiddag, men jeg tror nu ikke på noget positivt, jeg fik nemlig mens i går aftes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.