Jeg elsker, som I andre også beskriver, mine børn lige højt - men meget forskelligt.
Annika er det barn, der gjorde mig til mor for første gang. Hun vil altid have en særlig plads, fordi det var hende, der gjorde alting først - og som lærte mig at være mor. Samtidig er det hende, jeg bekymrer mig mest for. Hun er en stærk pige, men hun er også en sart pige. Hun har det bedst med forudsigelighed og er et meget tryghedskrævende barn. Hun er et menneske, der er klog på andre mennesker og ser dem. Derfor kan hun også have det svært med steder, hvor der er mange mennesker - hun har travlt med at tage dem ind og se dem, og er der for mange, er det for meget at kapere. Det kan godt stresse hende. Hun er også min lille strukturalist og perfektionist; tingene skal stå på rette sted, gerne symmetrisk og ordentligt. Det kan bekymre mig, at hun stiller høje krav til sig selv. Hun har et stort hjerte og er meget meget kærlig overfor de mennesker, der står hende nær. Hun er min store lille pige, som jeg ind imellem har det svært med at blive klog på. Jeg elsker hende for at lære mig nyt hele tiden.
Lina elsker jeg, fordi hun er hende. Hun har humor dybt begravet i sit indre og bringer smil frem på læben bare ved at være til. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at livet vil forekomme hende nemt og bekymringerne for hende er ikke så fremtrædende. På rigtig mange områder ligner hun mig rigtig meget, og jeg forstår hende mere instinktivt, end jeg forstår Annika. Hun er en meget kreativ pige, som undersøger verden med stigende nysgerrighed og gerne forsøger at stille den på hovedet - bare for at se, om den kan. Jeg elsker hende for at bringe en verden af glad med sig.
Og så elsker jeg dem for at elske hinanden!! Deres kærlighed og affektion overfor hinanden er noget af det, der gør mig mest lykkelig!
Anmeld