Har du et favoritbarn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2011

hekran

Det er et svært spørgsmål at svare på, synes jeg. Jeg har to drenge, som jeg elsker over alt på jorden, men jeg kan da mærke, at den lille er 'nemmere' at holde af, da den store er i konfliktalder fra han slår øjnene op til han går i seng. Han vågner tit med gråd, fordi der er et eller andet der ikke lige går efter hans hoved og det sker så også flere gange daglig. 

Hver eneste gang vi skal ud i bilen eller ind fra bilen stikker han i skrig udenfor over, at han vil åbne/låse bilen. Gad vide, hvornår naboerne får nok!? Han bliver 4 år til septermber, mens lillebror bliver 2 til juli. 

Jeg kan mærke, at jeg er mere udfordret i forhold til ham. Dog synes jeg ikke det er i forhold til kærlighed, men i tålmodighed. Mener ikke han skal have sin vilje, bare fordi han forstår at bruge sit lungeapparat! 

Men gud, hvor er det hårdt at indrømme overfor sig selv, at den ene til tider er foretrukkent selskab  For jeg elsker dem jo. Min store er mit første ønskebarn, men jeg føler tit, at jeg 'tager ham i forsvar' overfor omverdenen, der ikke kan se, hvor fantastisk han kan være. De ser kun en skrigende, umulig unge 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.