Har du et favoritbarn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.510 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. maj 2011

louisegs

De fleste mødre vil benægte, at de har stærkere følelser for det ene barn frem for den andet. Men undersøgelser viser, at en stor del af mødrene har en yndling blandt sine børn. Det vil ALT for damerne gerne sætte fokus i håb om at aftabuisere emnet.  Så kan du nikke genkendende til dét af have en yndling eller føle dig mere knyttet til et af dine børn , så vil jeg gerne interviewe dig til en tema-artikel i ALT for damerne. Du kan være anonym, hvis du har lyst. 

Jeg hører også meget gerne fra dig, hvis du har været forældrenes yndling (eller det modsatte) i din søskendeflok. Jeg vil naturligvis behandle din historie med respekt.

Kontakt mig via mail eller telefon - i første omgang til en uforpligtende snak.

Bedste hilsner Louise Gade, journalist på ALT for damerne

louise.gade@altfordamerne.dk 
39457448

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

Fru Nielsen

Hejsa

Nej mine følelser for mine 2 drenge er fuldstændig ens. Dog har jeg et lidt andet forhold til den ældste, da ham og jeg var alene det første år af hans liv, og det har givet os noget helt specielt sammen. Men der er ikke noget med jeg elsker den ene højere end den anden....

Nu venter jeg nr 3, som er en pige og an godt mærke at spændingen ved at skulle have en pige er noget større end den fx var da jeg ventede min anden søn, men det tror jeg nu også er helt alm, så det er ikke noget jeg tænker på som jeg elsker lillepigen i maven mere end drengene....

Anmeld

12. maj 2011

mortilflere

Nej , min kærlighed er lige stor til alle 4 , kan huske at jeg var nervøs da jeg ventede nr 2 , fordi jeg ik troede man kunne elske en til så højt , men det er meget nemt 

Anmeld

12. maj 2011

celkt

Måske var det ikke oplæg til debat, men jeg syntes alligevel lige den skal kommenteres...

jeg vil ikke sige at jeg elsker et af mine børn mere end de andre. - Men det er forskellige former for kærlighed, det kommer man ikke uden om.

Jeg elsker min ældste, dejlige dreng højt, fordi han var den første, MIRAKLET, fordi han er en blid bulderbasse, fordi han har lidt problemer han tumler med, fordi han er ham. Og jeg savner ham helt vildt, nu hvor han bor hos sin far.

Jeg elsker min første datter højt, fordi hun ligner mig så meget. Hver dag ser jeg ting i hende, som jeg genkender fra mig selv. Jeg elsker hende højt, fordi jeg i modsætning til den første, fik lov at føde hende selv, og det var en fed oplevelse. Jeg er tit på grådens rand, fordi hun er sådan en strid, lille, stædig gimpe, men sørme, - det elsker jeg hende også for....

Jeg elsker min sidste lille pige, fordi hun er nummer tre og det betyder en helt ny ro og overskud til hende, som jeg ikke havde så meget med de to store. Jeg elsker hende, fordi hun ligner sin storebror en del, så jeg hverdag får hilsener fra ham igennem hende. Jeg elsker hende, fordi hun er lavet med min dejlige, dejlige mand, som jeg nyder at have dette lille vidunder sammen med.

SÅ nej, kærligheden er slet ikke den samme, men jeg elsker dem alle tre lige højt. Mon ikke der er andre der har det på samme måde...

Anmeld

12. maj 2011

Oliver,Troia&Wictor

Hej

Kan huske min store frygt i 2. graviditet var om jeg kunne elske den næste ligeså højt som jeg elskede min søn....SVAR: Ja det kunne jeg elsker både søn og datter lige højt...

Skal nu have nr. 3 og er ikk i tvivl om den bliver ligeså elsket som de andre guldklumper

Anmeld

12. maj 2011

nannanadja

Jeg elsker mine børn lige højt og gør ikke forskel på dem.  med der er da sikkert nogle som elsker deres ene barn højere et det andet... forstår det ikke med vi er jo alle sammen forskellige..

Anmeld

12. maj 2011

Mi

Jeg elsker mine piger lige meget, men jeg elsker dem forskelligt, for forskellige ting og jeg behandler dem heller ikke ens, for de har brug for noget forskelligt.

Anmeld

13. maj 2011

Tvillingemor80

jeg elsker mine piger lige højt.. men frygtede inden fødslen at jeg ville føle mig mere knyttet til thilde fordi jeg kun kunne mærke hendes spark (lea lå bagved) - men nej elsker dem ubeskriveligt højt begge to, også selvom lea til tidre foretrækker sin far..

Anmeld

13. maj 2011

SussieThyssen

Jeg elsker mine 3 på 3 helt forskellige måder og alligevel på helt samme måde.
Det er meget svært at forklare.
De er også vidt forskellige alle 3 og det gør det så let at elske dem uafhængigt af hinanden.
At se dem vokse op, at opleve deres vej ud i livet, at se hvad de bliver til, hvad de får ud af deres liv er alt sammen med til at understrege hvor meget man elsker dem, men på hver sin måde.
Men INGEN af dem elsker jeg mere eller mindre.
De er alle 3 halvdelen af mig og min genpulje og alle 3 vidt forskellige sjæle..alle 3 mirakler og alle 3 det vidunderligste der kunne ske.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. maj 2011

Carina1977

louisegs skriver:

De fleste mødre vil benægte, at de har stærkere følelser for det ene barn frem for den andet. Men undersøgelser viser, at en stor del af mødrene har en yndling blandt sine børn. Det vil ALT for damerne gerne sætte fokus i håb om at aftabuisere emnet.  Så kan du nikke genkendende til dét af have en yndling eller føle dig mere knyttet til et af dine børn , så vil jeg gerne interviewe dig til en tema-artikel i ALT for damerne. Du kan være anonym, hvis du har lyst. 

Jeg hører også meget gerne fra dig, hvis du har været forældrenes yndling (eller det modsatte) i din søskendeflok. Jeg vil naturligvis behandle din historie med respekt.

Kontakt mig via mail eller telefon - i første omgang til en uforpligtende snak.

Bedste hilsner Louise Gade, journalist på ALT for damerne

louise.gade@altfordamerne.dk 
39457448

Ja mit favoritbarn er min søn Mark, men jeg har jo heller ikke flere børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.