Laurits 4 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2011

Mettemus

blomst84 skriver:

Hvor er han bare sød Mette

Tak tak Og i lige måde med lille Cecilie-musen. Følger jo lidt med på face. Hun er godt nok også en lækkermås! Og så stor hun blir!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Mettemus

karina pigen skriver:

hvor er han dejlig..

fedt med vægten her er det gået den anden vej. jeg tabte vægten hurtig men lever sgu for godt her på barsel så har fandme taget dethele på igen.. uden baby... så nu er det dømt KUR!!! og lange gå turer..

Go go go!

Her er det også kun lange gåture jeg når, men eftersom Laurits har bestemt at han ikke vil sove længere end 30 minutter i barnevognen ad gangen er det lidt af en udfordring i sig selv.

Anmeld

11. maj 2011

Mettemus

Carina87 skriver:

Han er simpelthen så skøn!! Synes godt ham og Johannes ku få nogle legeaftaler! Dejligt det hele bare kører hos jer!

Og VÆGTEN Hvordan gør du? Virkelig flot! Men undrer mig rigtig meget over, hvor du vil finde de 15kg henne? Her er det også 15kg. der er målet. De 8 er fra graviditeten... Øv øv... Jeg er også i tvivl om, hvor meget man må gå til den når man ammer. Har overvejet løb, men har hørt det kan gå ud over mælkeproduktionen. Alletiders undskyldning tænkte jeg først, men det blir jeg jo ikke lækker af... Du er sej, Mette! 

De skal helt klart have en play date - det er vi klar på!

Jamen, har jo lige præcis 15 kg blæver som slasker rundt på min krop. Efter graviditet sidder det simpelthen SÅ træls (for nu at sige det på godt jysk), så det skal bare væk nu. Men med det motionsniveau jeg lægger for dagen kommer det nok til at tage laaaang tid. Hader at løbe (som i virkelig HADER), så intil videre blir det kun til traveture med vognen. Laurits har så fået den fixe idé at han ikke vil sove i den længere end 30 minutter og når han vågner skal han op MED DET SAMME ellers ender det i skrig og skrål. Derfor har de lange ture en naturlig begrænsning, øv

Synes nu heller ikke jeg kan finde 15 kg på dig, søde Carina?

Anmeld

11. maj 2011

Kit

Dejligt med en opdatering. Hvor er han bare dejlig Mette.

Godt gået med vægten. Sukkerfrit - ja, den vogn burde jeg hoppe på. Har taget mig selv i at småspise usunde sager, hvilket jeg IKKE gjorde før. Så nu gemmer jeg tingene væk, når jeg ser det fremme. Fyha!

Kit

Anmeld

11. maj 2011

blomst84

Mettemus skriver:

Tak tak Og i lige måde med lille Cecilie-musen. Følger jo lidt med på face. Hun er godt nok også en lækkermås! Og så stor hun blir!

Ja det er helt vildt så meget de vokser men hvor er det dejligt med alt det som sker med de små pus hele tiden

Anmeld

11. maj 2011

CA

Mettemus skriver:

De skal helt klart have en play date - det er vi klar på!

Jamen, har jo lige præcis 15 kg blæver som slasker rundt på min krop. Efter graviditet sidder det simpelthen SÅ træls (for nu at sige det på godt jysk), så det skal bare væk nu. Men med det motionsniveau jeg lægger for dagen kommer det nok til at tage laaaang tid. Hader at løbe (som i virkelig HADER), så intil videre blir det kun til traveture med vognen. Laurits har så fået den fixe idé at han ikke vil sove i den længere end 30 minutter og når han vågner skal han op MED DET SAMME ellers ender det i skrig og skrål. Derfor har de lange ture en naturlig begrænsning, øv

Synes nu heller ikke jeg kan finde 15 kg på dig, søde Carina?

Ja, det er en udfordring at få det til at passe med de små barylere! Johannes elsker sin barnevogn, så deri kan jeg ikke finde min undskyldning... Men når han sover er der bare så meget andet jeg gerne vil... Og løb - FØJ! Jeg hader det virkelig meget, men samtidig an jeg heller ikek lige planlægge mig frem til at finde tid til motionscenter...

De 15kg. sidder også bare meget anderledes nu og det er altså frygtelig grimt her!  

Anmeld

12. maj 2011

mettenoah

Ej hvor er han dog dejli´

Anmeld

12. maj 2011

IAH

Mettemus skriver:

Lige en månedlig opdatering herfra!

Laurits er nu godt og vel fire måneder og stortrives. Han pludrer, råber og hviner af fryd, lige som han ofte griner højt ud i det blå. Han sender smil til højre og venstre og vender kun sjældent mundvigene nedad fordi han er ked af det. Til gengæld bliver han tit sur og hidsig, når den lille krop ikke er helt klar til at udføre de kunster, som hovedet gerne vil. Han er begyndt at gribe fat i alting og proppe det i munden - behøver jeg at sige, at jeg er glad for at jeg fik klippet håret af?

Vi har i dag haft besøg af sundhedsplejersken. Hun målte ham til at være 66 cm og vejede ham - 7,7 kg. Han ligger midt på gennemsnitskurven mht længde og omkreds af hovedet og lige en enkelt kurve over gennemsnittet i forhold til vægt. Det har han gjort siden han var en mdr, så han følger sin egen kurve helt fint. SPen var helt igennem tilfreds med ham - han startede selvfølgelig også ud med at charme hende med et stort tandløst grin. Jeg har været noget nervøs for at han ikke var god nok til at ligge på maven - han har jo ikke trillet fra mave til ryg endnu osv. Hun beroligede mig heldigvis, men bekræftede dog at vi skal træne det noget mere. Helt ok med mig, bare dejligt at han ikke er bagud.
  Hun anbefalede at vi venter lidt med at starte op med grød. Han er godt nok blevet lidt mere sulten, men ikke så meget at madkasserne ikke kan følge med, og han virker ikke specielt interesseret i den mad vi spiser. Det passer mig fint - der er nemlig et stykke vej ned i str. 38 som ellers er den tøjstørrelse vi har aftalt at han skal suge mig ned i.

Ellers går det stille og roligt. Min vægt er nu 1½ kg under førgravidtetsvægt. Det er skønt, men der er stadig 15 kg til mit mål, så der skal arbejdes hårdt. Jeg har lidt svært ved at gennemskue hvor meget man må tabe sig når man ammer, så indtil videre prøver jeg at nøjes med at køre sukkerfrit - bortset fra sukker på mine havregryn, det kan jeg nemlig ikke undvære

Til sidst lige et par billeder af den bette - han er så sød og dejlig

Jeg tror sørme laurits har overhalet Frederiks megavækst! Kurven er fladet noget ud for hans vedkommende.. Men han fylder 4 mdr den 15. Så kommer sp'en jo med hans tal... Jeg kan ikke lade være med at heppe lidt på ham. Godt at høre med vægten. Jeg tror nu ikke slankekur og amning er godt sammen. Jeg tror hellere alm.kost og gode lange ture med barnevognen er en idé, der er holdbar. Dejligt at laurits har så mildt et sindelag.. Nuttet er han jo sandeligKnus

Anmeld

12. maj 2011

PeruBaby

Hvor er han en smuksak. Jeg elsker de sugekinder, de er bare SÅ fine.

Jeg mangler stadig 3 kg for at komme ned på førgraviditetsvægten... og vægten har stået stille i de sidste 2 måneder, men jeg er også vildt dårlig til at holde igen med det søde... især om eftermiddagen når mit energibehov er på vej ned Måske skulle vi lave os en lille "tabe-klub", hvor vi holder hinanden lidt op på at spise sundere og lave let motion, som passer sammen med baby og amning. Tror egentlig godt at jeg ville kunne komme af med de overflødelige kilo ved at gøre som du... måske jeg bare skulle tage mig sammen og droppe undskyldningerne

Anmeld

15. maj 2011

piadas

SNYYYD med de kilo! Jeg skal også bare SÅ meget i gang med at tabe mig igen, men hold op hvor jeg synes, det er svært at tage mig sammen. Der er hele tiden mødregruppe med kage, venindebesøg med rundstykker, fredagsslik med ungerne osv. osv. Der er usunde ting alle vegne, og jeg kan BARE ikke finde ud af at sige nej! 

Jeg havde inden vi tog til Disneyland besluttet mig for at starte imorgen, men lige nu kan jeg slet ikke overskue det pga. jeg kun har sovet fem timer i nat, da vi kørte direkte hjem fra Paris. Jeg håber en god nats søvn hjælper på det og motivationen er vendt tilbage imorgen!

Men hvor er han dejlig, ham Laurits! Det andet billede er helt vildt godt - jeg elsker hans outfit!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.