Lige en månedlig opdatering herfra!
Laurits er nu godt og vel fire måneder og stortrives. Han pludrer, råber og hviner af fryd, lige som han ofte griner højt ud i det blå. Han sender smil til højre og venstre og vender kun sjældent mundvigene nedad fordi han er ked af det. Til gengæld bliver han tit sur og hidsig, når den lille krop ikke er helt klar til at udføre de kunster, som hovedet gerne vil. Han er begyndt at gribe fat i alting og proppe det i munden - behøver jeg at sige, at jeg er glad for at jeg fik klippet håret af?
Vi har i dag haft besøg af sundhedsplejersken. Hun målte ham til at være 66 cm og vejede ham - 7,7 kg. Han ligger midt på gennemsnitskurven mht længde og omkreds af hovedet og lige en enkelt kurve over gennemsnittet i forhold til vægt. Det har han gjort siden han var en mdr, så han følger sin egen kurve helt fint. SPen var helt igennem tilfreds med ham - han startede selvfølgelig også ud med at charme hende med et stort tandløst grin. Jeg har været noget nervøs for at han ikke var god nok til at ligge på maven - han har jo ikke trillet fra mave til ryg endnu osv. Hun beroligede mig heldigvis, men bekræftede dog at vi skal træne det noget mere. Helt ok med mig, bare dejligt at han ikke er bagud.
Hun anbefalede at vi venter lidt med at starte op med grød. Han er godt nok blevet lidt mere sulten, men ikke så meget at madkasserne ikke kan følge med, og han virker ikke specielt interesseret i den mad vi spiser. Det passer mig fint - der er nemlig et stykke vej ned i str. 38 som ellers er den tøjstørrelse vi har aftalt at han skal suge mig ned i.
Ellers går det stille og roligt. Min vægt er nu 1½ kg under førgravidtetsvægt. Det er skønt, men der er stadig 15 kg til mit mål, så der skal arbejdes hårdt. Jeg har lidt svært ved at gennemskue hvor meget man må tabe sig når man ammer, så indtil videre prøver jeg at nøjes med at køre sukkerfrit - bortset fra sukker på mine havregryn, det kan jeg nemlig ikke undvære
Til sidst lige et par billeder af den bette - han er så sød og dejlig
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld