Laurits 4 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.646 visninger
27 svar
0 synes godt om
10. maj 2011

Mettemus

Lige en månedlig opdatering herfra!

Laurits er nu godt og vel fire måneder og stortrives. Han pludrer, råber og hviner af fryd, lige som han ofte griner højt ud i det blå. Han sender smil til højre og venstre og vender kun sjældent mundvigene nedad fordi han er ked af det. Til gengæld bliver han tit sur og hidsig, når den lille krop ikke er helt klar til at udføre de kunster, som hovedet gerne vil. Han er begyndt at gribe fat i alting og proppe det i munden - behøver jeg at sige, at jeg er glad for at jeg fik klippet håret af?

Vi har i dag haft besøg af sundhedsplejersken. Hun målte ham til at være 66 cm og vejede ham - 7,7 kg. Han ligger midt på gennemsnitskurven mht længde og omkreds af hovedet og lige en enkelt kurve over gennemsnittet i forhold til vægt. Det har han gjort siden han var en mdr, så han følger sin egen kurve helt fint. SPen var helt igennem tilfreds med ham - han startede selvfølgelig også ud med at charme hende med et stort tandløst grin. Jeg har været noget nervøs for at han ikke var god nok til at ligge på maven - han har jo ikke trillet fra mave til ryg endnu osv. Hun beroligede mig heldigvis, men bekræftede dog at vi skal træne det noget mere. Helt ok med mig, bare dejligt at han ikke er bagud.
  Hun anbefalede at vi venter lidt med at starte op med grød. Han er godt nok blevet lidt mere sulten, men ikke så meget at madkasserne ikke kan følge med, og han virker ikke specielt interesseret i den mad vi spiser. Det passer mig fint - der er nemlig et stykke vej ned i str. 38 som ellers er den tøjstørrelse vi har aftalt at han skal suge mig ned i.

Ellers går det stille og roligt. Min vægt er nu 1½ kg under førgravidtetsvægt. Det er skønt, men der er stadig 15 kg til mit mål, så der skal arbejdes hårdt. Jeg har lidt svært ved at gennemskue hvor meget man må tabe sig når man ammer, så indtil videre prøver jeg at nøjes med at køre sukkerfrit - bortset fra sukker på mine havregryn, det kan jeg nemlig ikke undvære

Til sidst lige et par billeder af den bette - han er så sød og dejlig

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2011

JonTri

Lækre lille mand... og gid jeg var så god som dig til at droppe sukker

Anmeld

10. maj 2011

Lene76

han er altså bare så nuttet  

Anmeld

10. maj 2011

Sofia

Sikke en dejlig update, og som altid nogle super smukke billeder af lille Laurits-lækkermås! Det må være så skønt når han smiler og griner hele tiden!

Jeg synes det er mega flot at du har tabt dig så meget, jeg mangler stadig maaange kilo synes jeg!

Og bare vent, det varer sikkert ikke længe inden Laurits triller og triller og triller!

knus til jer

Anmeld

10. maj 2011

blomst84

Hvor er han bare sød Mette

Anmeld

10. maj 2011

karina pigen

Mettemus skriver:

Lige en månedlig opdatering herfra!

Laurits er nu godt og vel fire måneder og stortrives. Han pludrer, råber og hviner af fryd, lige som han ofte griner højt ud i det blå. Han sender smil til højre og venstre og vender kun sjældent mundvigene nedad fordi han er ked af det. Til gengæld bliver han tit sur og hidsig, når den lille krop ikke er helt klar til at udføre de kunster, som hovedet gerne vil. Han er begyndt at gribe fat i alting og proppe det i munden - behøver jeg at sige, at jeg er glad for at jeg fik klippet håret af?

Vi har i dag haft besøg af sundhedsplejersken. Hun målte ham til at være 66 cm og vejede ham - 7,7 kg. Han ligger midt på gennemsnitskurven mht længde og omkreds af hovedet og lige en enkelt kurve over gennemsnittet i forhold til vægt. Det har han gjort siden han var en mdr, så han følger sin egen kurve helt fint. SPen var helt igennem tilfreds med ham - han startede selvfølgelig også ud med at charme hende med et stort tandløst grin. Jeg har været noget nervøs for at han ikke var god nok til at ligge på maven - han har jo ikke trillet fra mave til ryg endnu osv. Hun beroligede mig heldigvis, men bekræftede dog at vi skal træne det noget mere. Helt ok med mig, bare dejligt at han ikke er bagud.
  Hun anbefalede at vi venter lidt med at starte op med grød. Han er godt nok blevet lidt mere sulten, men ikke så meget at madkasserne ikke kan følge med, og han virker ikke specielt interesseret i den mad vi spiser. Det passer mig fint - der er nemlig et stykke vej ned i str. 38 som ellers er den tøjstørrelse vi har aftalt at han skal suge mig ned i.

Ellers går det stille og roligt. Min vægt er nu 1½ kg under førgravidtetsvægt. Det er skønt, men der er stadig 15 kg til mit mål, så der skal arbejdes hårdt. Jeg har lidt svært ved at gennemskue hvor meget man må tabe sig når man ammer, så indtil videre prøver jeg at nøjes med at køre sukkerfrit - bortset fra sukker på mine havregryn, det kan jeg nemlig ikke undvære

Til sidst lige et par billeder af den bette - han er så sød og dejlig

hvor er han dejlig..

fedt med vægten her er det gået den anden vej. jeg tabte vægten hurtig men lever sgu for godt her på barsel så har fandme taget dethele på igen.. uden baby... så nu er det dømt KUR!!! og lange gå turer..

Anmeld

10. maj 2011

CA

Han er simpelthen så skøn!! Synes godt ham og Johannes ku få nogle legeaftaler! Dejligt det hele bare kører hos jer!

Og VÆGTEN Hvordan gør du? Virkelig flot! Men undrer mig rigtig meget over, hvor du vil finde de 15kg henne? Her er det også 15kg. der er målet. De 8 er fra graviditeten... Øv øv... Jeg er også i tvivl om, hvor meget man må gå til den når man ammer. Har overvejet løb, men har hørt det kan gå ud over mælkeproduktionen. Alletiders undskyldning tænkte jeg først, men det blir jeg jo ikke lækker af... Du er sej, Mette! 

Anmeld

11. maj 2011

Mettemus

rikkekrogh skriver:

Lækre lille mand... og gid jeg var så god som dig til at droppe sukker

Tak.

Det er godt nok heller ikke nemt!!! Men nu har jeg efterhånden fortalt det til så mange, at det vil være pinligt ikke at holde det.

Anmeld

11. maj 2011

Mettemus

Lene76 skriver:

han er altså bare så nuttet  

Tark

Anmeld

11. maj 2011

Mettemus

Sofia skriver:

Sikke en dejlig update, og som altid nogle super smukke billeder af lille Laurits-lækkermås! Det må være så skønt når han smiler og griner hele tiden!

Jeg synes det er mega flot at du har tabt dig så meget, jeg mangler stadig maaange kilo synes jeg!

Og bare vent, det varer sikkert ikke længe inden Laurits triller og triller og triller!

knus til jer

Jeg synes godt nok også der er langt igen. Har egentligt altid haft det ok med ikke at være en str. s, men efter en graviditet hvor alt hænger og ingenting sidder hvor det plejer er de 15 kg ikke til at holde ud mere. Af skal de!

Hvordan går det hos jer?

Knus til jer også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.