Enlige mødre fra Århus...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.551 visninger
23 svar
0 synes godt om
9. maj 2011

Silvermist

Nu er jeg snart alene med mine to dejlige piger på snart 4 år og 1½ år. Jeg frygter lidt den kommende tid, alt det praktiske vi skal have på plads og at få stablet en helt ny hverdag op. Mon der er andre enlige mødre fra Århus herinde? Jeg kunne godt bruge nogle at snakke med der står i en lignende situation 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Silvermist

Håber at det er okay at jeg opper mit indlæg 

Anmeld

9. maj 2011

Sees

Silvermist skriver:

Håber at det er okay at jeg opper mit indlæg 

Hejsa.

Jeg er også enlig, og kommer fra Harlev, ved Århus.
Sig til hvis der er noget jeg kan hjælpe med, eller hvis du har nogle spørgsmål

Knus.

Anmeld

9. maj 2011

Silvermist

Sees. skriver:

Hejsa.

Jeg er også enlig, og kommer fra Harlev, ved Århus.
Sig til hvis der er noget jeg kan hjælpe med, eller hvis du har nogle spørgsmål

Knus.

Mange tak for dit svar  Jeg har rigtig mange tanker oppe i mit hoved på nuværende tidspunkt, men sætter stor pris på at du står til rådighed. Hvad er der man kan søge om når man bliver enlig og hvordan/hvor søger man om det? Er det via kommenen, altså på borgerservice?

Anmeld

9. maj 2011

Sees

Silvermist skriver:

Mange tak for dit svar  Jeg har rigtig mange tanker oppe i mit hoved på nuværende tidspunkt, men sætter stor pris på at du står til rådighed. Hvad er der man kan søge om når man bliver enlig og hvordan/hvor søger man om det? Er det via kommenen, altså på borgerservice?

Ja, det er via kommunen, på borgerservice, kan du få udleveret alle skemaerne.

Du kan søge forhøjet boligsikring, og de ekstra børnepenge.
Jeg får ca. 7000kr. i alt, hver den 20. i kvartalet.
Så kan du jo også søge børnepenge fra faderen - Det kan I enten vælge at gøre som privat ordning, men ellers kan du søge igennem statsamtet

Anmeld

9. maj 2011

Silvermist

Sees. skriver:

Ja, det er via kommunen, på borgerservice, kan du få udleveret alle skemaerne.

Du kan søge forhøjet boligsikring, og de ekstra børnepenge.
Jeg får ca. 7000kr. i alt, hver den 20. i kvartalet.
Så kan du jo også søge børnepenge fra faderen - Det kan I enten vælge at gøre som privat ordning, men ellers kan du søge igennem statsamtet

Endnu engang tak  Afhænger boligsikringens beløb af huslejen? Jeg har en husleje på ca. 7000,-. Og de ekstra børnepenge gælder de for hvert barn? Jeg har to børn. Og vælger vi den private ordning ang børnepenge fra faderen, skal vi så oplyse kommunen om det?

Anmeld

9. maj 2011

Sees

Silvermist skriver:

Endnu engang tak  Afhænger boligsikringens beløb af huslejen? Jeg har en husleje på ca. 7000,-. Og de ekstra børnepenge gælder de for hvert barn? Jeg har to børn. Og vælger vi den private ordning ang børnepenge fra faderen, skal vi så oplyse kommunen om det?

Jeg ved faktisk ikke om det gælder pr. barn, men jeg kan da lige prøve og høre ad, når jeg alligevel skal derind imorgen?
Ang. børnepenge fra faderen, så ved jeg det ikke, da jeg aldrig selv har stået i en situation hvor det har været nødvendigt - Men det kan jeg da også lige høre ad imorgen, hvis det er?

Ja, det afhænger af hvor mange der bor på adressen, og hvor mange m2 der er - Og din indtægt selvfølgelig.
Men jeg bor på 80kvm, alene med Emil og har en husleje på ca. 5500, og jeg får ca. 3000kr. i boligsikring, så det skal du nok også få

Anmeld

9. maj 2011

W&M <3

Hejsa

Jeg er også enlig mor fra Århus. Har ikke været selv så længe men synes ikke det er så hårdt/træls som jeg havde frygtet.

Jeg får børne penge for 2 børn og ud over de 8000kr som alle får for 2 børn får jeg også lidt over 3000kr i ekstra ordinært tilskud. Så får omkring 12000kr hver kvartal.

Hvis du har lyst til en snak, vil mødes eller bare har brug for råd må du endelig sige til

Janie mor til William på 2½ og Mercedes på 1år.

Anmeld

9. maj 2011

Silvermist

Sees. skriver:

Jeg ved faktisk ikke om det gælder pr. barn, men jeg kan da lige prøve og høre ad, når jeg alligevel skal derind imorgen?
Ang. børnepenge fra faderen, så ved jeg det ikke, da jeg aldrig selv har stået i en situation hvor det har været nødvendigt - Men det kan jeg da også lige høre ad imorgen, hvis det er?

Ja, det afhænger af hvor mange der bor på adressen, og hvor mange m2 der er - Og din indtægt selvfølgelig.
Men jeg bor på 80kvm, alene med Emil og har en husleje på ca. 5500, og jeg får ca. 3000kr. i boligsikring, så det skal du nok også få

Hvor er det bare sødt af dig. 1000 tak, det må du meget gerne undersøge  Hvis der er noget jeg kan gøre for dig, så sig til.

Anmeld

9. maj 2011

Silvermist

W&M <3 skriver:

Hejsa

Jeg er også enlig mor fra Århus. Har ikke været selv så længe men synes ikke det er så hårdt/træls som jeg havde frygtet.

Jeg får børne penge for 2 børn og ud over de 8000kr som alle får for 2 børn får jeg også lidt over 3000kr i ekstra ordinært tilskud. Så får omkring 12000kr hver kvartal.

Hvis du har lyst til en snak, vil mødes eller bare har brug for råd må du endelig sige til

Janie mor til William på 2½ og Mercedes på 1år.

Mange tak for dit svar  Det vil jeg da rigtig gerne. Jeg er så uheldig at den største del af mine veninder bor i Island. Selv kommer jeg fra Island, men har boet i Danmark siden 2003. Kunne godt trænge til lidt hygge og det er jo dejligt at have én at dele sine tanker med som står i en lign. situation. Sender dig lige en PB 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.