ÆL fatter min hjerne ikke helt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.017 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. maj 2011

grøn · ært

Jeg læser og læser om ægløsning, men jeg har simpelthen så svært ved at sammenholde det jeg læser inde i min hjerne.. Er der nogen der kan hjælpe mig og på en ret nem og pædagogisk måde forklare mig, hvordan det hænger sammen??

Jeg tænker, er det ikke nemmest om man dyrkede sex hver dag?? Eller, er der også klokkeslæt for hvornår man har ÆL? ...

Håber nogen kan forklare det lidt nemt. Ellers sexer vi bare helt vildt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Nessie

Jeg er ikke sikker på at der findes nogen gode opskrifter

Jeg har selv lige opdaget, at selv om jeg har en meget stabil cyklus, så rykker ÆL-dagen altså lidt rundt.

Jeg har normalt haft ÆL omkring dag 13, men sidste måned var det lige pludselig på dag 20, og måneden før opgav jeg helt at teste.

Hvis du prøver at regne dig frem til det, kan du ikke stole helt på at ramme rigtigt, men som regel får man også noget lidt tykt udflåd i dagene omkring, og det er jo et tegn der er til at se

Og mht. til at sexe hver dag, det lyder hyggeligt men af hensyn til sædcellerne, er det bedst hvis det bliver hver 2. - 3. dag, så sædcellerne lige kan lade op, og få pusten 

Håber det hjalp lidt

Anmeld

9. maj 2011

AlexandraR

Du kan bruge den her hjemmeside for at se hvornår det bedst at hygge. Håber det hjalp lidt   http://www.elefantino.dk/index.php?option=com_womancalendar&action=render&josDate=2011-04-11&josMP=28&josML=6

Anmeld

9. maj 2011

Carina1977

Hver 2. dag er nok....så er der jo også hele tiden levende sædceller klar til at befrugte, når ægget er der

Anmeld

9. maj 2011

aarhusmor

Jeg har ret stor erfaring på området og vil sige følgende om 2 gode måder:

Den første: Dyrk sex hver 2. dag. Så når sæden at re-etablere sig, kan man sige og du vil ramme tidspunktet omkring ÆL.

Den anden: Test for æl. Ved gennemsnitskvinden kommer æl ml. 11 og 18. dagen. Men vi er også nogle der har det på 20-22. dagen. Find dit mønster.

_________

Når du æl tester vil du se to lige tydelige streger på din ÆL test og så har du ÆL. Det er meget meget vigtigt at du har sex lige inden! og i op til 4 dage før. (Nogen siger 5 dage, men det er et tilfælde) ÆL varer i op til et døgn, men min erfaring er at når du ser de to streger, skal du have sex inden eller med det samme. Du skal ikke vente en halv dag, så er det typisk for sent.___________

Sidst men ikke mindst. Der kan gå op til 1,5 år før du bliver gravid, selvom du følger ovennævnte. Og det er normalt. Men hvis du følger det og efter 1,5 år ikke er gravid, så tager du til læge og får en udredning.

Held og lykke

Anmeld

9. maj 2011

grøn · ært

Du kan bruge den her hjemmeside for at se hvornår det bedst at hygge. Håber det hjalp lidt   http://www.elefantino.dk/index.php?option=com_womancalendar&action=render&josDate=2011-04-11&josMP=28&josML=6

Jaaj, dét hjalp bare rigtig meget! Forstår bare tingene meget bedre, hvis de bliver tegnet. Jeg er helt med nu! Tusinde tak for linket AlexandraR 

Og tak for jeres andres svar! Det er dejligt med så hurtig respons!

aarhusmor: Okay, tak.. Jeg håber bare ikke der går 1,5 år Vores vennepar blev gravide i første hug - snyyd ;P Håber vi er bare lidt ligeså heldige!

Og nu skriver I, at det er rigeligt og bedst at "sexe" hver 2. dag (øv bøv).. Men producerer manden ikke millioner af sædceller i minuttet??

Anmeld

9. maj 2011

Vivian87

Vi gjorde det hele tiden i peroden på til ægløsning, og flere gange på dagen for ægløsning, og for os lykkedes det i første hug Jeg tror det er forskelligt hvordan kroppen reagere på det, men man skal have lysten til sex og ikke bare ha det hver anden dag for at blive gravid - ellers tror jeg kroppen arbejder imod een

Anmeld

9. maj 2011

smlmea

Skal vi ikke få aflivet den myte,at sæden er bedst hvis man gør det hver 2.dag,for der er så absolut ingen hold i den påstand.

Faktisk bliver kvaliteten hos de fleste mænd bedre,hvis han har udløsning tit.

Der ud over er en sædcelle mere end 50 dage om at modnes,så den er klar til at kunne befrugte et æg,så afholdenhed i 2 dage,giver ingenting.

ÆL test er en rigtig god ting,da langt de fleste kvinder faktisk ikke ved hvornår de har ÆL,selv om de tror det.

Faktisk er det op mod 80% af de kvinder der er i behandling,hvor der har vist sig,at de ikke har ÆL,der hvor de tror de har,så mon ikke det billede godt kan overføres til alle andre kvinder.

Anmeld

10. maj 2011

AlexandraR

Dejligt du ku bruge det  Held og lykke for dig at det går hurtigt.

Anmeld

10. maj 2011

modesty

smlmea skriver:

Skal vi ikke få aflivet den myte,at sæden er bedst hvis man gør det hver 2.dag,for der er så absolut ingen hold i den påstand.

Faktisk bliver kvaliteten hos de fleste mænd bedre,hvis han har udløsning tit.

Der ud over er en sædcelle mere end 50 dage om at modnes,så den er klar til at kunne befrugte et æg,så afholdenhed i 2 dage,giver ingenting.

ÆL test er en rigtig god ting,da langt de fleste kvinder faktisk ikke ved hvornår de har ÆL,selv om de tror det.

Faktisk er det op mod 80% af de kvinder der er i behandling,hvor der har vist sig,at de ikke har ÆL,der hvor de tror de har,så mon ikke det billede godt kan overføres til alle andre kvinder.

Hvor har du det med sædcellerne fra? Jeg har været gennem IVF behandling, og der fik vi specifikt at vide at manden skulle holde pause med udløsning 3-4 dage inden han skulle aflevere klatten, for så var sæden mest effektiv (det var vigtigt at der ikke gik hverken kortere eller længere tid). Det samme fik vi at vide da han skulle levere sædprøve til udredningen. Og mon ikke fertilitetslægerne på Riget ved hvad de snakker om?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.