sidder her og er .. forvirret, kan du hjælpe ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2011

Mor1012

Ranarupta skriver:

Skægt med forskellige opfattelser

Vi har en dp-mor, som er fantastisk! Hun passer virkelig på børnene og det er tydeligt, at hun holder utroligt meget af "sine" børn.
Og jo, der bliver holdt øje med dp'en. Der er en fra pladsanvisningen, der laver tjek og er med til samtale osv.

Vi har været trygge hele vejen igennem. 

okay får de mad bleer mv af dp, eller skal man selv ha alt med ??

har dp mødre legetøj i haven mv , så de ikke Kun kommer ud og gå

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Mor1012

morethanperfect skriver:

Heheh ..

Jeg ville klart vælge dagplejen .. Syns der er mere styr på tingene og børnene blir bedre holdt øje med

Anmeld

9. maj 2011

Nessie

Vi startede med dagpleje, indtil der var plads i vuggestuen, og vi er helt klart bedst tilfreds med vuggestuen.

Men jeg synes da at du skal lytte til dine intuitioner, og gøre hvad du føler dig mest tryg ved

Anmeld

9. maj 2011

Caroline86

du skal gøre det DU føler er mest rigtigt for Jer...

Alle børn er forskellige, og det er alle mødre også!

Jeg har haft det ligesom dig: utryghed omkring dp-mødre og indtrykket af at de ikke gør det ligeså godt som vs! Det indtryk har jeg fordi jeg ingen gode oplevelser har med dp! Det jeg jeg med vs!!!

I Jylland (vi boede lidt udenfor silkeborg da Laura blev født) er det mest normalt med dp fremfor vs og der kiggede man MEGET skævt til mig når jeg sagde jeg ville have hende i vs

Vi flyttede så til Nordsjælland - hvor jeg er vokset op - og skrev hende op til vs! Vi er MEGET tilfredse med vores valg, selvom der også er ting vi er utilfredse med!

Mærk dig frem... hvad føles rigtigt for dig?

Måske du skal besøge de forskellige dp-mødre der er i området og se hvad de er for nogen?

Det er ikke nemt, men du skal lade være med at lytte til hvad alle andre siger for det er DIN mavefornemmelse der skal være rigtig!

Knus

Anmeld

9. maj 2011

Ranarupta

Emilie2010 skriver:

Vores dp har mad og bleer. 
Vi har egentlig kun barn, barnevogn og skiftetøj med.

Hun har et decideret værelse til alle legetingene, som børnene kan boltre sig i.

Hun er ude hver dag, de går på en af de mange legepladser i området og en gang om ugen er de i legestue.
Dagplejen i Ishøj (Består af 21 dp'er) har købt en "gammel" børnehave med stor legeplads, hvor de så samles 3-4 dp'ere en gang om ugen.
Så leger alle børnene sammen.
Derudover går de til rytmik/gymnastik en gang om ugen.

Så min søn oplever at være sammen med mange børn og færre børn. Og forskellige voksne.
Men han er knyttet til en fast, som tager sig tid til at hygge, lege, snakke osv.

Anmeld

9. maj 2011

morethanperfect

Emilie2010 skriver:

Ja de har mad osv. og legetøj i haven .. Andet ved jeg desværre ikke

Anmeld

9. maj 2011

Mor1012

Nessie skriver:

Vi startede med dagpleje, indtil der var plads i vuggestuen, og vi er helt klart bedst tilfreds med vuggestuen.

Men jeg synes da at du skal lytte til dine intuitioner, og gøre hvad du føler dig mest tryg ved

hej med dig

hvad var det som gjorde du bæev mere tryg ved vs ?

Anmeld

9. maj 2011

Mor1012

Ranarupta skriver:

Vores dp har mad og bleer. 
Vi har egentlig kun barn, barnevogn og skiftetøj med.

Hun har et decideret værelse til alle legetingene, som børnene kan boltre sig i.

Hun er ude hver dag, de går på en af de mange legepladser i området og en gang om ugen er de i legestue.
Dagplejen i Ishøj (Består af 21 dp'er) har købt en "gammel" børnehave med stor legeplads, hvor de så samles 3-4 dp'ere en gang om ugen.
Så leger alle børnene sammen.
Derudover går de til rytmik/gymnastik en gang om ugen.

Så min søn oplever at være sammen med mange børn og færre børn. Og forskellige voksne.
Men han er knyttet til en fast, som tager sig tid til at hygge, lege, snakke osv.

Ihh det lyder jo vildt godt!!!!! sådan en dp vil jeg have...

Anmeld

9. maj 2011

Oliver,Troia&Wictor

min søn gik i dp fra han var 9mdr. til han var 16mdr. tryghedsmæssig må jeg sige dp var bedst for ham...

men udviklingsmæssig synes jeg han får mere ud af hans vuggestue, men der er oz de flere børn, så jeg hælder mest til vuggestue...

Anmeld

9. maj 2011

Thalia

Uanset barnets alder ville jeg til enhver tid vælge vuggestue frem for DP.For mig er DP kun en mulighed hvis man ikke kan få en vuggestueplads.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.