Til jer der søgte læge...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.255 visninger
21 svar
0 synes godt om
8. maj 2011

Anonym trådstarter

Til jer der prøvede at blive gravide 2. gang.. hvornår tænkte i.. 'så nu har vi prøve længe og der sker ikk noget.. vi burde gå til læge og blive tjekket... '?

Min mand og jeg har prøvet i ca. 7-8 måneder nu... og der sker ingenting.. Vi har en dejlig dreng på 20mdr. og vi vil meget gerne have flere børn.

Jeg blev gravid Meget kort tid efter vi fik vores første, og fik det da fjernet medicinsk. - mange årsager...
Men nu er vi klar til flere.

Min mand sagde til mig i går.. måske vi burde blive tjekket ved lægen..

tjekket hvordan ? jeg fik en gyn. undersøgelse inden vi begyndte  og hun sage fint fint.. hvad siger man til lægen..

hvordan klarede i det forløb ?

mvh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2011

tinasmor

Nogle læger vil ikke sende en videre før man har forsøgt et år.

Du skal henvises til gynækolog og han skal afl. sæd til undersøgelse.

Anmeld

8. maj 2011

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

Nogle læger vil ikke sende en videre før man har forsøgt et år.

Du skal henvises til gynækolog og han skal afl. sæd til undersøgelse.

Ok.. Så må vi vente lidt endnu med det.. håbe på der sker noget i mellemtiden

er det "normalt" at der kan gå 1 år da ?

Anmeld

8. maj 2011

tinasmor

Anonym skriver:

Ok.. Så må vi vente lidt endnu med det.. håbe på der sker noget i mellemtiden

er det "normalt" at der kan gå 1 år da ?

Det er ikke alle læger der siger de ikke vil gøre noget før, så det er bare med at kontakte lægen igen og høre ham/hende ad. Jeg tror den usynlige grænse med 1 år er fordi de siger, at kan tage op til 1 år

Anmeld

8. maj 2011

Muffinmus

i kan jo godt få børn så for jer handler det om tålmodighed og den må i nok væbne jer med noget tid endnu, mindt til i har prøvet 1-2 år når i har i forvejen.

Hos os så det sådan her ud

1 gang- 14 mdr, endte i MA

2 gang- 2 år, endte med min søn

3 gang 4 mdr- endte i SA

4 gang- 1 mdr, fik min datter.

Og nej, vi søgte ikke hjælp på noget tidspunkt. Efter de 14 mdr hvor jeg blev gravid første gang, vidste vi det jo sagtens kunne ade sig gøre selv om det tog laaaang tid.

Og det er det samme med jer, i har "kun" prøvet lige et halvt års tid, det er altså ikke længe selv om i føler det sådan, ved jo hver måned er en lang ventetid til man kan teste:-)

Anmeld

8. maj 2011

Nessie

Jeg vil foreslå jer at prøve med ægløsningstest i første omgang, og ellers tage en snak med lægen. Kan jo godt være noget med sædkvaliteten, selvom det er lykkedes før

Anmeld

8. maj 2011

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

i kan jo godt få børn så for jer handler det om tålmodighed og den må i nok væbne jer med noget tid endnu, mindt til i har prøvet 1-2 år når i har i forvejen.

Hos os så det sådan her ud

1 gang- 14 mdr, endte i MA

2 gang- 2 år, endte med min søn

3 gang 4 mdr- endte i SA

4 gang- 1 mdr, fik min datter.

Og nej, vi søgte ikke hjælp på noget tidspunkt. Efter de 14 mdr hvor jeg blev gravid første gang, vidste vi det jo sagtens kunne ade sig gøre selv om det tog laaaang tid.

Og det er det samme med jer, i har "kun" prøvet lige et halvt års tid, det er altså ikke længe selv om i føler det sådan, ved jo hver måned er en lang ventetid til man kan teste:-)

tak for svar.. Ja jeg tror du har ret i at det er utålmodighed..

Vi må vel "bare" nyde den dejlige dreng vi har og så glæde os over når det ER sket...

Anmeld

8. maj 2011

Maise

Nessie skriver:

Jeg vil foreslå jer at prøve med ægløsningstest i første omgang, og ellers tage en snak med lægen. Kan jo godt være noget med sædkvaliteten, selvom det er lykkedes før

en ægløsningstest kan man desværre ikke regne med, da man godt have have ÆL trods man f.eks har pco. her udvikles æggene bare ikke som de skal så de kan befrugtes.

Anmeld

8. maj 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

ok.. det var da en mulighed at se om lægen vil undersøge min mand så....

Anmeld

8. maj 2011

Anonym trådstarter

Maise skriver:

en ægløsningstest kan man desværre ikke regne med, da man godt have have ÆL trods man f.eks har pco. her udvikles æggene bare ikke som de skal så de kan befrugtes.

nu har jeg købt en hel masse ÆL test.. og så må vi se... indtil nu har vi jo bare, undskyld mit sprog. Knaldet hver dag...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.