Det er åbenbart rigtig godt at have kvalme??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2011

Maja_4000

Jeg havde ikke kvalme én eneste dag :b Og der kom da baby ud af det alligevel (;

Har hørt at de der søsygearmbånd skulle hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

Thereseh

LeneKE skriver:

Hej hej

Jeg er ca 7 uger henne med vores første lille guldklump, men jeg har sindssygt meget kvalme - 24 timer i døgnet og kaster op om morgenen  - fuld valuta for graviditetspengene.

En kollega fortæller mig at hun havde det lige som mig da hun var gravid og hun havde taget ingefærtabletter. Jeg køber dem så og får så først læst på dem da jeg kommer hjem at det bør være efter aftale med læge at man tager dem hvis man er gravid.

Jeg taler med lægen i dag og piver lidt over at jeg har så voldsom kvalme - og ved i hvad så den søde læge dame fortæller mig? At jo mere kvalme jo bedre  Det er åbenbart fordi at jo mere kvalme man har, jo bedre "sidder" barnet fast. Så vores baby sidder åbenbart rigtig rigtig godt fast

Så kan man godt lige klare kvalmen lidt endnu  

God dag til jer alle

Hilsen Lene

Tror det er ligeså meget en skrøne som det med at dem der venter piger har mere kvalme end dem der venter drenge :-)Jeg har slet ikke haft kvalme og lillemanden sidder fint fast :-) Det har sikkert været noget hun har sagt for at berolige dig lidt.

Anmeld

6. maj 2011

LeneKE

jeg er godt klar over at det sikkert bare var noget lægen sagde for at jeg skulle glemme kvalmen lidt, men derfor må man vel godt blive lidt glad for det - det kunne jo også få mine tanker lidt væk fra at miste barnet og andre bekymringer... men de er der så igen...

Håber også snart at kvalmen fortager sig, for det er rigtig træls!

Anmeld

6. maj 2011

Mira0911

LeneKE skriver:

jeg er godt klar over at det sikkert bare var noget lægen sagde for at jeg skulle glemme kvalmen lidt, men derfor må man vel godt blive lidt glad for det - det kunne jo også få mine tanker lidt væk fra at miste barnet og andre bekymringer... men de er der så igen...

Håber også snart at kvalmen fortager sig, for det er rigtig træls!

Du kan prøve Akupunktur, evt. piller eller stikpiller som lægen kan udskrive til dig, hvis det ikke forsvinder... Der er også Seaband... 

Men ellers små måltider over hele dagen hvis du kan få noget ned... 

Anmeld

6. maj 2011

LeneKE

Thereseh skriver:

Tror det er ligeså meget en skrøne som det med at dem der venter piger har mere kvalme end dem der venter drenge :-)Jeg har slet ikke haft kvalme og lillemanden sidder fint fast :-) Det har sikkert været noget hun har sagt for at berolige dig lidt.

Det tror jeg du har ret i - min mor havde det lige sådan da hun ventede min storebror og han er da så vidt jeg ved en dreng

Men man bliver da bare lidt glad og beroliget når lægen siger at det er fordi baby sidder godt fast

Lene

Anmeld

6. maj 2011

AnneBJ

Jeg havde også kvalme døgnet rundt de første 26 uger! Jeg har en sund og rask, sovende dreng på brystkassen, så alt det med risiko for abort, spåning om køn osv., er bare skrøner!

Håber du snart slipper for kvalmen, den kan være ret invaliderende!

Anmeld

6. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Tropez skriver:

Nu er det ikke for at være på tværs, men kvalme har intet at sige i forhold til om barnet sidder fast, enten sidder den der eller også gør den ikke, jeg har på intet tidspunkt haft kvalme i min graviditet, nogle får det andre gør ikke sådan er det bare og ingen kan helt forklare det da det har noget at gøre med hvordan kroppen reagere på de hormon påvirkninger der kommer i graviditeten, du kan jo google det selv og se det med ejne øjne, har læst mange historier om læger der netop siger sådan til deres patienter for at bagatellisere kvalme.

håber du ikke skal døje for længe med den 

Anmeld

6. maj 2011

Vivian87

Jeg er sikker på din baby sidder godt fast og blir ved med at holde fast til den er klar til at komme ud

Anmeld

7. maj 2011

Rebecca55

LeneKE skriver:

Hej hej

Jeg er ca 7 uger henne med vores første lille guldklump, men jeg har sindssygt meget kvalme - 24 timer i døgnet og kaster op om morgenen  - fuld valuta for graviditetspengene.

En kollega fortæller mig at hun havde det lige som mig da hun var gravid og hun havde taget ingefærtabletter. Jeg køber dem så og får så først læst på dem da jeg kommer hjem at det bør være efter aftale med læge at man tager dem hvis man er gravid.

Jeg taler med lægen i dag og piver lidt over at jeg har så voldsom kvalme - og ved i hvad så den søde læge dame fortæller mig? At jo mere kvalme jo bedre  Det er åbenbart fordi at jo mere kvalme man har, jo bedre "sidder" barnet fast. Så vores baby sidder åbenbart rigtig rigtig godt fast

Så kan man godt lige klare kvalmen lidt endnu  

God dag til jer alle

Hilsen Lene

Ja det samme sagde min læge, at det var gode tegn. Så kan man også lidt bedre holde til det... He he

Anmeld

7. maj 2011

Sabina

Tropez skriver:

Nu er det ikke for at være på tværs, men kvalme har intet at sige i forhold til om barnet sidder fast, enten sidder den der eller også gør den ikke, jeg har på intet tidspunkt haft kvalme i min graviditet, nogle får det andre gør ikke sådan er det bare og ingen kan helt forklare det da det har noget at gøre med hvordan kroppen reagere på de hormon påvirkninger der kommer i graviditeten, du kan jo google det selv og se det med ejne øjne, har læst mange historier om læger der netop siger sådan til deres patienter for at bagatellisere kvalme.

håber du ikke skal døje for længe med den 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.