Det er åbenbart rigtig godt at have kvalme??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.609 visninger
34 svar
13 synes godt om
6. maj 2011

LeneKE

Hej hej

Jeg er ca 7 uger henne med vores første lille guldklump, men jeg har sindssygt meget kvalme - 24 timer i døgnet og kaster op om morgenen  - fuld valuta for graviditetspengene.

En kollega fortæller mig at hun havde det lige som mig da hun var gravid og hun havde taget ingefærtabletter. Jeg køber dem så og får så først læst på dem da jeg kommer hjem at det bør være efter aftale med læge at man tager dem hvis man er gravid.

Jeg taler med lægen i dag og piver lidt over at jeg har så voldsom kvalme - og ved i hvad så den søde læge dame fortæller mig? At jo mere kvalme jo bedre  Det er åbenbart fordi at jo mere kvalme man har, jo bedre "sidder" barnet fast. Så vores baby sidder åbenbart rigtig rigtig godt fast

Så kan man godt lige klare kvalmen lidt endnu  

God dag til jer alle

Hilsen Lene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

muzen

okay vildt nok. jeg har så gået en hele gravidetet igennem med kun 3 dages kvalme. og jeg har i dag en søn på 2,5 år.

nogen siger også at jo mere kvalme man har får man en pige :-)

Anmeld

6. maj 2011

Vivian87

Nu blir jeg da helt ked af det, jeg har slet ikke haft kvalme

Anmeld

6. maj 2011

LeneKE

Åh, det var ikke min mening at gøre nogen kede af det - lægen har sikkert også bare sagt det til mig for at jeg ikke skulle hyle over kvalmen....

Lene

Anmeld

6. maj 2011

Nessie

Jeg har haft voldsom kvalme alle tre gange, oså de to hvor jeg aborterede.

Har i dag en dreng

Jeg fik at vide, at det bare er hormonet der er skyhøjt, og det er det der giver kvalme. Men det hjælper lidt på det, at tænke på at det er pga en baby

Anmeld

6. maj 2011

Nalle

Vivian87 skriver:

Du er heller ikke så langt henne endnu.

Min kvalme kom først omkring uge 7-8.

Anmeld

6. maj 2011

Mira0911

Vivian87 skriver:

bare rolig, nogle oplever slet ikke kvalme i løbet af graviditeten...Kan være du er en af de heldige.... 

Kvalme er slet ikke rart...

Anmeld

6. maj 2011

MaybeBaby

muzen skriver:

okay vildt nok. jeg har så gået en hele gravidetet igennem med kun 3 dages kvalme. og jeg har i dag en søn på 2,5 år.

nogen siger også at jo mere kvalme man har får man en pige :-)

Jeg havde også kun kortvarig kvalme og vupti her er der også en lille dreng halvvejs på vej  Men har også hørt at jo mere kvalme jo bedre, men er nu godt tilfreds med lidt kvalme og en prins

Anmeld

6. maj 2011

Muffinmus

hmm, tror nu altså det handler mere om dreng og pige oghormonernes reaktion i kroppenosv end om den sidder fast eller ej:-)

Anmeld

6. maj 2011

Tropez

LeneKE skriver:

Hej hej

Jeg er ca 7 uger henne med vores første lille guldklump, men jeg har sindssygt meget kvalme - 24 timer i døgnet og kaster op om morgenen  - fuld valuta for graviditetspengene.

En kollega fortæller mig at hun havde det lige som mig da hun var gravid og hun havde taget ingefærtabletter. Jeg køber dem så og får så først læst på dem da jeg kommer hjem at det bør være efter aftale med læge at man tager dem hvis man er gravid.

Jeg taler med lægen i dag og piver lidt over at jeg har så voldsom kvalme - og ved i hvad så den søde læge dame fortæller mig? At jo mere kvalme jo bedre  Det er åbenbart fordi at jo mere kvalme man har, jo bedre "sidder" barnet fast. Så vores baby sidder åbenbart rigtig rigtig godt fast

Så kan man godt lige klare kvalmen lidt endnu  

God dag til jer alle

Hilsen Lene

Nu er det ikke for at være på tværs, men kvalme har intet at sige i forhold til om barnet sidder fast, enten sidder den der eller også gør den ikke, jeg har på intet tidspunkt haft kvalme i min graviditet, nogle får det andre gør ikke sådan er det bare og ingen kan helt forklare det da det har noget at gøre med hvordan kroppen reagere på de hormon påvirkninger der kommer i graviditeten, du kan jo google det selv og se det med ejne øjne, har læst mange historier om læger der netop siger sådan til deres patienter for at bagatellisere kvalme.

håber du ikke skal døje for længe med den 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.