ble skift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2008

tasha33

her var det også far som skiftede 1 gang og han har gjort det siden, tager også over om natten hvis en af dem vågner.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2008

Miamaja

jeg vil sige at jeg gor det 80% af gangene og manden 20 %. Det er fordi jeg gaar hjemme med barnet men naar han bliver passet af farmand eller leger med ham gor farmand det automatisk, uden jeg behover sige noget og det er det vigtigeste for mig. har ikke noget imod bleskift. elsker faktisk at give guldklumpen ren paa og saa har han den SODESTE lille chokolade nummer

Anmeld

5. november 2008

MorCamilla

Kasper skrifede først Mikkel efter lang tid, tror der gik 2½ måned ca, men kan ikke huske det 100%..
Mikkel blev født for tidligt og fik en svær start på livet med blandt andet kuvøse og lang indlæggelse på sygehuset, hvor Kasper ikke måtte overnatte og med 1½ times kørsel frem og tilbage gik der ged i det for Kasper, det endte med at han gik ned med en form for fødselsdeprission...
Han elskede Mikkel fra første dag - det er jeg slet ikke i tvivl om, men han ville/kunne ikke binde sig til ham, og gøre ting med ham før vi var 100% sikre på at vi faktisk ville få ham med hjem fra sygehuset.. (hvilket jeg ikke bebrejder ham, overhovedet, da det er en naturlig reaktion - sagde psykologen vi snakkede med)
Vi kom hjem fra sygehuset da Mikkel var 1 måned og 14 dage, hvor Kasper lige så stille begyndte at "snakke" med ham, men kun mens han lå i vuggen eller liften. Han gav ham også sutteflaske da vi havde været hjemme en uges tid ca, men jeg skulle vist ham hvordan han skulle holde ham og hvordan han skulle holde flasken, hvad han skulle gøre hvornår og forklare hvorfor..
Kasper var meget usikker - og det kan jeg godt forstå. Bebrejder ham det ikke... Er bare glad for at han nu er verdens bedste far for vores søn.. Så for mig har det ingen betydning hvem der skifter ble og giver rent tøj på..
Jeg tænkte slet ikke over at det var træls at Kasper ikke havde lyst til at gøre det, for jeg ville jo gerne.. Og Kasper stod altid lige ved siden af når det skulle gøres.. (da vi kom hjem fra sygehuset)

Anmeld

6. november 2008

Miamaja

MorCamilla skriver:

Kasper skrifede først Mikkel efter lang tid, tror der gik 2½ måned ca, men kan ikke huske det 100%..
Mikkel blev født for tidligt og fik en svær start på livet med blandt andet kuvøse og lang indlæggelse på sygehuset, hvor Kasper ikke måtte overnatte og med 1½ times kørsel frem og tilbage gik der ged i det for Kasper, det endte med at han gik ned med en form for fødselsdeprission...
Han elskede Mikkel fra første dag - det er jeg slet ikke i tvivl om, men han ville/kunne ikke binde sig til ham, og gøre ting med ham før vi var 100% sikre på at vi faktisk ville få ham med hjem fra sygehuset.. (hvilket jeg ikke bebrejder ham, overhovedet, da det er en naturlig reaktion - sagde psykologen vi snakkede med)
Vi kom hjem fra sygehuset da Mikkel var 1 måned og 14 dage, hvor Kasper lige så stille begyndte at "snakke" med ham, men kun mens han lå i vuggen eller liften. Han gav ham også sutteflaske da vi havde været hjemme en uges tid ca, men jeg skulle vist ham hvordan han skulle holde ham og hvordan han skulle holde flasken, hvad han skulle gøre hvornår og forklare hvorfor..
Kasper var meget usikker - og det kan jeg godt forstå. Bebrejder ham det ikke... Er bare glad for at han nu er verdens bedste far for vores søn.. Så for mig har det ingen betydning hvem der skifter ble og giver rent tøj på..
Jeg tænkte slet ikke over at det var træls at Kasper ikke havde lyst til at gøre det, for jeg ville jo gerne.. Og Kasper stod altid lige ved siden af når det skulle gøres.. (da vi kom hjem fra sygehuset)

som helt nyfodt blev guldklumpen ogsaa kun skiftet af mig, men det var nu mere MIG der SELV ville have det saadan

Anmeld

6. november 2008

Heidi.

Familien Madsen skriver:

hej

jeg vil lige høre hvornår jeres mænd begynde at skifte ble på børnen?

altså her hjemme gjor manden det fra starten, men jeg var lige over ved min veninde som fik en dejlig lille dreng for ca. 5 uger siden og hendes mand har ikke prøvet og skifte eller give ham tøj på endnu.. også blev jeg da lidt nysgerri efter og høre om der er andre som har en mand der var lige sådan..?

Sandra/Familien Madsen

JA selvfølgelig...

Anmeld

6. november 2008

netdaddy

Vores søn er født ved kejsersnit og dermed var min hustru ikke lige på dupperne de første par dage og måtte jo ikke rigtig løfte noget, så jeg blev nærmest "tvunget" til at gøre det fra han var helt nyfødt.

Derudover var det nu heller ikke noget ukendt fænomen for mig, da jeg har skiftet ble på mine nevøer og niece før, men med så lille en skabning mellem hænderne er man da naturligvis noget nervøs for at tage for hårdt fat i starten, når nu man står der med sine store mande-labber og et lille spædbarn.

Men jeg fortryder skam ikke, at jeg måtte springe ud i det med det samme. Han var ikke mere end ca. ½ time gammel, da jeg skiftede ham første gang. Indtil da havde han ligget på mit bryst uden tøj på og med tæppe over sig, hvilket var helt fantastisk.

Jeg ved ikke om der er noget rigtigt i det, men jeg tror også at det faktum, at jeg havde ham på brystet med det samme og at jeg har skiftet ham fra ganske spæd, har givet mig et bedre forhold til ham, end hvis jeg fx. havde ventet 5 uger med det. Jeg forstår ikke at din venindes mand ikke vil skifte deres barn.
Man kan jo nemt gøre bleskiftet til noget hyggeligt og afslappet og virkelig lære sit barn at kende. Jeg nyder det - også selv om det lugter og jeg kan se og mærke på vores søn at han også nyder måden det foregår på.

Anmeld

6. november 2008

3rollinger

Miamaja skriver:

jeg vil sige at jeg gor det 80% af gangene og manden 20 %. Det er fordi jeg gaar hjemme med barnet men naar han bliver passet af farmand eller leger med ham gor farmand det automatisk, uden jeg behover sige noget og det er det vigtigeste for mig. har ikke noget imod bleskift. elsker faktisk at give guldklumpen ren paa og saa har han den SODESTE lille chokolade nummer

Hi hi, hos os har de marcipan numser

Anmeld

6. november 2008

3rollinger

Min mand har altid vaeret med helt fra starten. Og han har udviklet sig fra en mand der aldrig har haft nogen speciel interesse i boern, til en superfar der altid skal dikke og snakke med alle boern.

Og han er med i alt lige undetagen negleklipning. Det kan han ikke have, da han er bange for at klippe en finger af . Ja, vi klipper altsaa ikke negle med haekkesaksen saa chancen er ikke saa stor.

Faedrene i denne video er vist heller ikke paa bleskifteholdet saa tit: http://www.youtube.com/watch?v=Y0VQXt0w06g

Knus
Trine

Anmeld

6. november 2008

fam.4xc

fra 1 gang det sku her, jeg havde fået kejsersnit op af aftenen og hele den første nat var det Claes der trillede ned på puslestuen

I weekenderne skifter jeg aldrig ble

Anmeld

6. november 2008

MorCamilla

Faedrene i denne video er vist heller ikke paa bleskifteholdet saa tit: http://www.youtube.com/watch?v=Y0VQXt0w06g

Knus
Trine

He He He....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.