projekt ting i mapper...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.122 visninger
31 svar
0 synes godt om
5. maj 2011

msax

hvordan har I det med ting der skal i mapper ?

Herhjemme ligger det tit alt for længe i en bunke, som bare vokser og vokser. Og desværre kan jeg heller ikke sige mig fri for at der er blevet fundet regninger der for længst skulle være betalt i sådanne bunker.

Har I en god "huske-regel" til hvordan man for sat tingene på plads med det samme og regninger altid bliver plottet ind i netbank?

Også kan jeg da også lige blære mig med at jeg lige er kommet igennem en bunke...

SMIL fra Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

TbCp

JA! Jeg kender det alt alt for godt!

Heldigvis får vi sjældent regninger, da det meste betales over pbs, men alt muligt andet kan der også ligge i sådan en bunke...

De værste bunker er dog dem fra Carstens firma... engang hver 3. måned skal jeg have styr på alle regninger, kvitteringer osv i en KÆMPE bunke, som så skal sendes videre til revisoren...suuuuuk mand!

Og nej.. desværre ingen gode ideer til systemer eller andet...

Anmeld

5. maj 2011

Ida.

(overspringshandler)

Vi har i erkendelse af, at vi aldrig bliver fungerende mappemennesker, købt sådan et her:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00107874

skufferne er lidt større end A4-størrelse. Hver skuffe har en etiket - f.eks. har Pelle og jeg en hver, så er der en til bolig o.lign.. På den måde kommer der system i bunkerne, og de ligger ikke og flyder...

Så skal der bare ryddes op og puttes i mapper, når skufferne er fyldte...og det tager lang tid. Vi har haft det i snart tre år, og skufferne trænger snart til oprydning for første gang...

Anmeld

5. maj 2011

Milka

mantra: alt det der kan gøres på under 5 minutter skal gøres med det samme 

Anmeld

5. maj 2011

msax

Ida. skriver:

(overspringshandler)

Vi har i erkendelse af, at vi aldrig bliver fungerende mappemennesker, købt sådan et her:

skufferne er lidt større end A4-størrelse. Hver skuffe har en etiket - f.eks. har Pelle og jeg en hver, så er der en til bolig o.lign.. På den måde kommer der system i bunkerne, og de ligger ikke og flyder...

Så skal der bare ryddes op og puttes i mapper, når skufferne er fyldte...og det tager lang tid. Vi har haft det i snart tre år, og skufferne trænger snart til oprydning for første gang...

jeg tør ikke købe sådanne nogle skuffer... for så kom det aldrig i mapper eller blev ryddet op i. Så er det jo "for nemt" bare at lade det ligge...

og jeg gad bare vildt godt være et tjekket "mappe-dyr"

Anmeld

5. maj 2011

msax

Milka skriver:

mantra: alt det der kan gøres på under 5 minutter skal gøres med det samme 

det lyder næsten for godt til at være sandt...

måske skulle man prøve

Anmeld

5. maj 2011

otlitrom

Ida. skriver:

(overspringshandler)

Vi har også en Helmer! (Ja, den bliver omtalt ved navn herhjemme )

Min ide med Helmer var netop det samme.. Men jeg har fundet en mand der er ret autisisk, når det kommer til at sætte ting i mapper, så det klarer han. Jeg laver bunker i en brevordner, og så vupti er det på plads, ordnet af Hr. Bjørn.

Han har nu fyldt Helmer med ledninger, dippedutter og dingenoter til tekninske ting. Pånær nederste skuffe. Den er min, og den er fuld af organisret rod!

Anmeld

5. maj 2011

Milka

msax skriver:

det lyder næsten for godt til at være sandt...

måske skulle man prøve

prøv!

Anmeld

5. maj 2011

msax

TbCp skriver:

JA! Jeg kender det alt alt for godt!

Heldigvis får vi sjældent regninger, da det meste betales over pbs, men alt muligt andet kan der også ligge i sådan en bunke...

De værste bunker er dog dem fra Carstens firma... engang hver 3. måned skal jeg have styr på alle regninger, kvitteringer osv i en KÆMPE bunke, som så skal sendes videre til revisoren...suuuuuk mand!

Og nej.. desværre ingen gode ideer til systemer eller andet...

det er også sjældent der kommer regninger herhjemme - tror også det er derfor de så nemt bliver glemt. Vi melder også alt hvad vi kan til PBS.

Det lyder ikke særlig sjovt med "indsamling" hver tredje måned...

Anmeld

5. maj 2011

msax

prøv!

men helt særiøst - virker det hjemme hos dig ? For så er du endnu sejere end jeg troede muligt...

du er nemlig i forvejen ret sej...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.