Hej piger.
Jeg var til 5 ugers undersøgelse hos lægen med datteren igår. Hun er sund og rask og det er jo dejligt. Men min datter har det med at kigge meget til højre, når hun ligger fladt, og gjorde det også på lægens briks. Lægen fortæller mig, at det er et tegn på at hun er utryg eller kan være det.
Vores datter får masser af opmærksomhed. Vi snakker meget med hende og hun får meget øjenkontakt.. hun er endda begyndt at smile nu. Det er super dejligt og varmer helt i hjertet. *s*
Men jeg er bekymret og meget trist over at høre det fra lægen. Kan kan ikke forstå hvorfor lillepigen skulle føle sig utryg og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det, udover at give hende den opmærksomhed hun allerede får. 
Er der nogen som kan genkende det samme? Hvordan er jeres børn når de fx. ligger på puslepuden? Har de øjenkontakt med jer hele tiden eller ligger de også og kigger rundt?
Pfh tak for svar 
Hmm ham lægen er måske lidt hurtigt ude? jeg tænker bare at i den korte tid lægen ser et barn, ser han ikke så meget igen. Ville da mene at man kan snakke om et utrygt barn, hvis barnet gør det hver gang og over en længere periode..
Nogle børn favoriserer jo at ligge på en side...Det kan også være at dit barn blev fanget af noget "spændende" lige på det tidspunkt..
Vil da bare mene at hvis du har god kontakt med dit barn og barnet giver velværdslyde/pludren fra sig, så er der måske ikke noget at bekymre sig om.
Min lille klump kigger da rundt også når jeg bare holder ham
deres sanser er jo i spil og de bliver jo opmærksomme på deres omgivelser, alt skal da tjekkes ud
"os" førstegangsforældre kan jo nemt blive "skræmte" og uden grund...
Anmeld