Et utrygt barn - jeg er trist!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2011

Mullemus86

Anonym skriver:

Hvordan fandt I ud af at han skulle til en kraniosakral-terapeut? Det kunne måske være det samme problem med min datter, men jeg ved ikke hvordan jeg skal finde ud af om det er dét som er problemet? Lægen nævnte ikke andet end at det var tegn på utryghed, hvilket undre mig meget, da flere her skriver, at det kan være senerne/musklerne i nakken eller en vane fra maven af..

Min niece var meget låst i kroppen som spæd, brugte slet ikke den ene arm, så hun var hos denne kraniosakral-terapeut med stor succes.. Da min søn både var låst i nakken, men også var lidt skæv i ryggen, gjorde jeg forsøget.. Det har jeg aldrig fortrudt..! Første gang vi var der, gylpede han fostervand op og hun fandt ud af at han havde høj gane, hvilket var grunden til at min amning aldrig fungerede.. Hun rettede ganen og pludselig suttede han helt rigtig på flasken.. Kan kun anbefale sådan en terapeut..
-du må i hvert fald bare aldrig tvinge dit barns hoved til venstre side, hvis det gør ondt på hende, da du kan gøre ondt værre..!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

hilma

Hej piger.

Jeg var til 5 ugers undersøgelse hos lægen med datteren igår. Hun er sund og rask og det er jo dejligt. Men min datter har det med at kigge meget til højre, når hun ligger fladt, og gjorde det også på lægens briks. Lægen fortæller mig, at det er et tegn på at hun er utryg eller kan være det.

Vores datter får masser af opmærksomhed. Vi snakker meget med hende og hun får meget øjenkontakt.. hun er endda begyndt at smile nu. Det er super dejligt og varmer helt i hjertet. *s*

Men jeg er bekymret og meget trist over at høre det fra lægen. Kan kan ikke forstå hvorfor lillepigen skulle føle sig utryg og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det, udover at give hende den opmærksomhed hun allerede får.

Er der nogen som kan genkende det samme? Hvordan er jeres børn når de fx. ligger på puslepuden? Har de øjenkontakt med jer hele tiden eller ligger de også og kigger rundt?

Pfh tak for svar

Hmm ham lægen er måske lidt hurtigt ude? jeg tænker bare at i den korte tid lægen ser et barn, ser han ikke så meget igen. Ville da mene at man kan snakke om et utrygt barn, hvis barnet gør det hver gang og over en længere periode..

Nogle børn favoriserer jo at ligge på en side...Det kan også være at dit barn blev fanget af noget "spændende" lige på det tidspunkt..

Vil da bare mene at hvis du har god kontakt med dit barn og barnet giver velværdslyde/pludren fra sig, så er der måske ikke noget at bekymre sig om. 

Min lille klump kigger da rundt også når jeg bare holder ham deres sanser er jo i spil og de bliver jo opmærksomme på deres omgivelser, alt skal da tjekkes ud

"os" førstegangsforældre kan jo nemt blive "skræmte" og uden grund...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.