Et utrygt barn - jeg er trist!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2011

Bondepigen

Synes det er lidt underligt, at din læge siger det handler om utryghed. Det har jeg godt nok aldrig hørt. Tænker mere at det måske har tendens til at ligge hovedet til højre, da senerne måske er kortere i den side, fordi det er blevet en vane at ligge til den side... Du ved, alt det her med, at man skal passe på med at de ikke bliver skæve i hovedet ved kun at kigge til den ene side.

Jeg fik af vide, at min datter var tryg når hun lå med hænderne opad ved hovedet, når hun sov... Det gør hun i øvrigt endnu...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

Mullemus86

Hej..
Jeg kan altså heller ikke forstå din læges udmelding..
Min søn lå også med hovedet drejet til højre side, og blev faktisk også flad i nakken af det, da han ikke kunne lokkes til at dreje hovedet..
Jeg tog ham til en kraniosakral-terapeut, som løsnede hans muskler i nakken, og vupti! Så begyndte han at dreje hovedet mod venstre.. Han havde sipmpelthen massiv hold i nakken, af at have ligget sådan inde i min mave..

Anmeld

5. maj 2011

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

Har du en uro hængende over puslepladsen?

Jeg tænker at du skal prøve at få hende til at kigge andre veje ved at lede hendes opmærksomhed mon venstre og opad vht. uroer, rangler, en spilledåse el. lign

Jeg tror ikke nødvendigvis at hun er utryg, men selvfølgelig KAN det være et tegn..

Jeg tænker faktisk mere at hun måske har ligget sådan inde i mavsen og det derfor er trygt og velkendt for hende?

Laura havde tendens til at ligge på samme måde som hun havde ligget i maven og gør det til tiden stadig (hun sad fastspændt med hovedet under mine ribben) så hun i tremmesenge ligger med hovedet op mod tremmerne (ser ikke rart ud ) eller putter hovedet helt op i hjørnet

Men prøv at lave en masse aktivitet op mod dig og mod venstre når hun ligger og se om det virker

Det kan også være hun er lidt stiv i nakken og det simpelthen er den mest bekvemme måde at ligge!?

Knus

Jeg har ingen uro hængende over puslebordet, da den bliver dasket ned af katten. Den må ikke hænge der i fred, så det har vi ligesom opgivet. Tilgengæld er der andre ting på puslebordet som hun kan kigge på. Det har jeg stilt til venstre, men hun foretrækker alligevel at ligge på sin højre kind.

Jeg ved ikke hvordan hun har ligget med hovedet i maven. Jeg ved bare at hun lå med numsen nede ved fødslen. Men det kan selvfølgelig være et godt bud, at det er en stilling hun er vant til og tryg ved.

Som du også skriver, så har min datter det også med at ligge helt op til vugge kanten og sommetider i en stilling som ikke ser så behagelig ud. Men igen, det kan være at hun kan li` at ligge sådan...?

Du skal ihvertfald have tak for dit svar

Anmeld

5. maj 2011

Anonym trådstarter

isimaven skriver:

jeg kan ikke forstå at lægen mener det er tegn på at hun er utryg ???

Min datter har også den samme tendens og det er da ingen der har kommenteret som tegn på utryghed men snarere at hun måske er stiv i nakken eller det er en vane fra maven af!!

Jeg tror det er rigtig som Caroline siger at lave aktiviteter som lokker hende til at kigge mod venstre for at løsne op og også for at forebygge at hendes hoved bliver skævt.

Men lad være med at blive ked af det det er meget almindeligt at babyer har en foretrukken side

Jeg kan heller ikke forstå hvor den utryghed skulle komme fra. Jeg startede netop med at fortælle mig læge at jeg fik KS fordi hun lå med numsen nede. Og som nogle har skrevet, så kan det være fordi hun er vant til at ligge sådan.. men dette nævnte lægen intet om.. så jeg blev da lidt ked..

Jeg er ellers meget obs på at hun ligger skiftesvis på højre og venstre side, netop for at undgå at hendes hoved bliver skævt. Men hun foretrækker helst at ligge på sin højre side. Jeg tænker lidt at hvis det var fordi hun var utryg, kunne hun lige så godt kigge lige så meget til venstre som til højre?

Men tak for dit svar - det gav da en lettelse i mig at høre at det ikke er ualmindeligt

Anmeld

5. maj 2011

Anonym trådstarter

Mor til Frederic skriver:

Ej hvor sjovt...

Frederic lå på samme måde som din pige i maven og han ligger på samme måde i både barnevogn og hans ½ junior seng..

Til TS..

Tænker det samme som Caroline. Vi havde og har stadig et bredt pusle bord hvor vi i starten havde ham i den ene side - altid. Det opdaged min sp og sagde det ville være en god hjælp at flytte hans puslepude til den anden side og derved flytte tingene, så han skulle kigge til den anden side..

Så vi skifted side hver uge og han er idag en herlig knægt på 2,8 år og er langt fra utryg. 

Se på din datter, du har hende til hverdag - det har lægen ikke. 

Mang tak for dit svar - det er selvfølgelig noget jeg kan prøve.

Anmeld

5. maj 2011

Anonym trådstarter

Nalle skriver:

Vores søn gjorder det, fordi han havde nerver til at sidde i klemme, så vi skulle " tvinge" ham til at kigge den anden vej

Hvordan fandt I ud af at det var nerverne ?

Vi forsøger nu også at tvinge hende til at ligge mere på venstre side..

Anmeld

5. maj 2011

Anonym trådstarter

Mullemus86 skriver:

Hej..
Jeg kan altså heller ikke forstå din læges udmelding..
Min søn lå også med hovedet drejet til højre side, og blev faktisk også flad i nakken af det, da han ikke kunne lokkes til at dreje hovedet..
Jeg tog ham til en kraniosakral-terapeut, som løsnede hans muskler i nakken, og vupti! Så begyndte han at dreje hovedet mod venstre.. Han havde sipmpelthen massiv hold i nakken, af at have ligget sådan inde i min mave..

Hvordan fandt I ud af at han skulle til en kraniosakral-terapeut? Det kunne måske være det samme problem med min datter, men jeg ved ikke hvordan jeg skal finde ud af om det er dét som er problemet? Lægen nævnte ikke andet end at det var tegn på utryghed, hvilket undre mig meget, da flere her skriver, at det kan være senerne/musklerne i nakken eller en vane fra maven af..

Anmeld

5. maj 2011

Nalle

Anonym skriver:

Hvordan fandt I ud af at det var nerverne ?

Vi forsøger nu også at tvinge hende til at ligge mere på venstre side..

Det var sundhedsplejesken der sagde det, man skal holde hovedet den modsatte vej 10 sek, 3-4 gange om dagen

Anmeld

5. maj 2011

Angelspot

Jeg må tilslutte mig at det er en underlig meldig fra din læge. Min søn kigger stort set også kun til den ene side og vi kom til en dygtig kiropraktor som fortalte at han havde noget i klemme. Hun løsnede det og efterfølgende kan han nu dreje hovedet i begge retninger, men han vælger stadig favoritsiden fordi det er en vane. Så hans hoved har tendens til at blive lidt trykket og er allerede blevet lidt skævt, så vi er ved at kæmpe os til at gøre den anden side til en vane i stedet for. Så det er vigtigt at i tager det med siden alvorligt.

Men prøv lige at tage en tur til kiropraktor, det hjalp os meget, for tror da ikke jeres barn er utrygt fordi det kigger til den ene side.

Anmeld

5. maj 2011

VIPpigen

Lilje trak også hovedet meget til højre, og sjældent til venstre. Vi kunne ikke rigtig få hende til at kigge til venstre i længere perioder. Og da det resulterede i et skævt kranie tog jeg hende konsekvent og vendte på hendes venstre side en aften hun skulle sove. Det gav så 1 time med skrig og skrål fra hende, og til sidst faldt hun i søvn på venstre side, men med hovedet vredet halvt af led, mod højre. Snakkede med sp om det næste dag, da jeg nu var sikker på der var noget med nakken. Kom til kiroprakter, og wupti 1 behandling og hun opdagede en venstre side. Vi fik 4-5 behandlinger... MAX (husker ikke helt antallet... Ammehjerne) Nu har hun ingen problemer overhovedet.

Hun havde også problemer med at holde hovedet når hun lå på maven, og det hjalp kiropraktorbesøget også på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.