Et utrygt barn - jeg er trist!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.174 visninger
21 svar
0 synes godt om
5. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej piger.

Jeg var til 5 ugers undersøgelse hos lægen med datteren igår. Hun er sund og rask og det er jo dejligt. Men min datter har det med at kigge meget til højre, når hun ligger fladt, og gjorde det også på lægens briks. Lægen fortæller mig, at det er et tegn på at hun er utryg eller kan være det.

Vores datter får masser af opmærksomhed. Vi snakker meget med hende og hun får meget øjenkontakt.. hun er endda begyndt at smile nu. Det er super dejligt og varmer helt i hjertet. *s*

Men jeg er bekymret og meget trist over at høre det fra lægen. Kan kan ikke forstå hvorfor lillepigen skulle føle sig utryg og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det, udover at give hende den opmærksomhed hun allerede får.

Er der nogen som kan genkende det samme? Hvordan er jeres børn når de fx. ligger på puslepuden? Har de øjenkontakt med jer hele tiden eller ligger de også og kigger rundt?

Pfh tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

Caroline86

Har du en uro hængende over puslepladsen?

Jeg tænker at du skal prøve at få hende til at kigge andre veje ved at lede hendes opmærksomhed mon venstre og opad vht. uroer, rangler, en spilledåse el. lign

Jeg tror ikke nødvendigvis at hun er utryg, men selvfølgelig KAN det være et tegn..

Jeg tænker faktisk mere at hun måske har ligget sådan inde i mavsen og det derfor er trygt og velkendt for hende?

Laura havde tendens til at ligge på samme måde som hun havde ligget i maven og gør det til tiden stadig (hun sad fastspændt med hovedet under mine ribben) så hun i tremmesenge ligger med hovedet op mod tremmerne (ser ikke rart ud ) eller putter hovedet helt op i hjørnet

Men prøv at lave en masse aktivitet op mod dig og mod venstre når hun ligger og se om det virker

Det kan også være hun er lidt stiv i nakken og det simpelthen er den mest bekvemme måde at ligge!?

Knus

Anmeld

5. maj 2011

isimaven

jeg kan ikke forstå at lægen mener det er tegn på at hun er utryg ???

Min datter har også den samme tendens og det er da ingen der har kommenteret som tegn på utryghed men snarere at hun måske er stiv i nakken eller det er en vane fra maven af!!

Jeg tror det er rigtig som Caroline siger at lave aktiviteter som lokker hende til at kigge mod venstre for at løsne op og også for at forebygge at hendes hoved bliver skævt.

Men lad være med at blive ked af det det er meget almindeligt at babyer har en foretrukken side

Anmeld

5. maj 2011

Mor til Frederic og Freya

Caroline86 skriver:

Har du en uro hængende over puslepladsen?

Jeg tænker at du skal prøve at få hende til at kigge andre veje ved at lede hendes opmærksomhed mon venstre og opad vht. uroer, rangler, en spilledåse el. lign

Jeg tror ikke nødvendigvis at hun er utryg, men selvfølgelig KAN det være et tegn..

Jeg tænker faktisk mere at hun måske har ligget sådan inde i mavsen og det derfor er trygt og velkendt for hende?

Laura havde tendens til at ligge på samme måde som hun havde ligget i maven og gør det til tiden stadig (hun sad fastspændt med hovedet under mine ribben) så hun i tremmesenge ligger med hovedet op mod tremmerne (ser ikke rart ud ) eller putter hovedet helt op i hjørnet

Men prøv at lave en masse aktivitet op mod dig og mod venstre når hun ligger og se om det virker

Det kan også være hun er lidt stiv i nakken og det simpelthen er den mest bekvemme måde at ligge!?

Knus

Ej hvor sjovt...

Frederic lå på samme måde som din pige i maven og han ligger på samme måde i både barnevogn og hans ½ junior seng..

Til TS..

Tænker det samme som Caroline. Vi havde og har stadig et bredt pusle bord hvor vi i starten havde ham i den ene side - altid. Det opdaged min sp og sagde det ville være en god hjælp at flytte hans puslepude til den anden side og derved flytte tingene, så han skulle kigge til den anden side..

Så vi skifted side hver uge og han er idag en herlig knægt på 2,8 år og er langt fra utryg. 

Se på din datter, du har hende til hverdag - det har lægen ikke. 

Anmeld

5. maj 2011

Caroline86

Mor til Frederic skriver:

Ej hvor sjovt...

Frederic lå på samme måde som din pige i maven og han ligger på samme måde i både barnevogn og hans ½ junior seng..

Til TS..

Tænker det samme som Caroline. Vi havde og har stadig et bredt pusle bord hvor vi i starten havde ham i den ene side - altid. Det opdaged min sp og sagde det ville være en god hjælp at flytte hans puslepude til den anden side og derved flytte tingene, så han skulle kigge til den anden side..

Så vi skifted side hver uge og han er idag en herlig knægt på 2,8 år og er langt fra utryg. 

Se på din datter, du har hende til hverdag - det har lægen ikke. 

det er jo det de betragter som trygt og godt, så det er jo egentlig ikke så underligt at de forsøger at genskabe det men må indrømme jeg underede mig MEGET første gang Laura møffede sig sådan ind i tremmerne hæhæ

Anmeld

5. maj 2011

Caroline86 skriver:

det er jo det de betragter som trygt og godt, så det er jo egentlig ikke så underligt at de forsøger at genskabe det men må indrømme jeg underede mig MEGET første gang Laura møffede sig sådan ind i tremmerne hæhæ

her opdager vi det først når vi er inde at vække ham hver morgen... 

Hjørnet og så hans elsked nusseklude og tigerdyr.

Lå hun med strakte ben også? Frederic lå nemlig med strakte ben og derfor han aldrig kom til at ligge som andre nyfødte med ben i frø stilling. Hvor de andre lå med benene trykket op, lå han med dem strakte. 

Anmeld

5. maj 2011

Caroline86

her opdager vi det først når vi er inde at vække ham hver morgen... 

Hjørnet og så hans elsked nusseklude og tigerdyr.

Lå hun med strakte ben også? Frederic lå nemlig med strakte ben og derfor han aldrig kom til at ligge som andre nyfødte med ben i frø stilling. Hvor de andre lå med benene trykket op, lå han med dem strakte. 

hun havde strakte ben som OGSÅ lå oppe ved mine ribben.. AV AV AV... altså, hun havde benene parallelt med kroppen og fødderne oppe ved hovedet ... Går ud fra det er samme måde Frederic har ligget? Hendes hofteskåle var en anelse underudviklede pga. af det, men det rettede sig hurtigt.. Vi gav hende 2 bleer på i en periode for at "tvinge" hendes ben ud i frøstilling

Anmeld

5. maj 2011

Nalle

Vores søn gjorder det, fordi han havde nerver til at sidde i klemme, så vi skulle " tvinge" ham til at kigge den anden vej

Anmeld

5. maj 2011

Caroline86 skriver:

hun havde strakte ben som OGSÅ lå oppe ved mine ribben.. AV AV AV... altså, hun havde benene parallelt med kroppen og fødderne oppe ved hovedet ... Går ud fra det er samme måde Frederic har ligget? Hendes hofteskåle var en anelse underudviklede pga. af det, men det rettede sig hurtigt.. Vi gav hende 2 bleer på i en periode for at "tvinge" hendes ben ud i frøstilling

nøjagtig lå frederic også... Vi havde så godt nok ikke 2 ble'er på, men det er da rettet sig alligevel. Han har altid haft lige ben og gik med lige ben, og ikke den der hjulben'ed måde. Og han skisme løbe stærkt idag... He he..

Anmeld

5. maj 2011

Caroline86

nøjagtig lå frederic også... Vi havde så godt nok ikke 2 ble'er på, men det er da rettet sig alligevel. Han har altid haft lige ben og gik med lige ben, og ikke den der hjulben'ed måde. Og han skisme løbe stærkt idag... He he..

vi kom med i et ny forsøg med hoftescreening hos ALLE uk-babyer så derfor opdagede de underudviklingen (som ofte findes hos både uk'ere og hovedstillings bebser, men man opdager det sjældent når det er så lidt)... hun havde ingen men, ingen klik, hofteskred el. lign og der har heller intet været da hun blev ældre heldigvis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.