Piger - jeg er så bange...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2011

anna-jonas

Kristine.................Jeg ved lige nøjagtig hvordan du har det.............kan nærmest mærke det fysisk på min egen krop, når jeg læser dit indlæg.

Nu lister jeg lige mine tanker op for dig...................håber at du kan bruge dem til noget.

1. Du sygemelder dig, og får en langtidssygemelding fra din læge ( DU SIGER IKKE DIT JOB OP).

2. Du bliver henvist til en psykiater, det er gratis.

3. Depression er en SYGDOM, det er ikke noget man selv bestemmer over, og som man kan styre. ALTSÅ det er IKKE din skyld Kristine, og det gør dig ikke til et dårligere menneske.

4. Du trænger til RO!!!!! og mere medicin. Så skid hul i at i får take out's, og at hjemmet ikke er så ordentligt som det plejer. Det dét handler om nu, er at du skal få det bedre.

5. Du skal vide.............at alle de negative tanker, selvbebrejdelserne og følelsen af intet at være værd, er en del af SYGDOMMEN. Du skal hver gang du får disse grimme tanker, om dig selv, tænke................" Det er sygdommen, det er dens væsen, det er dét den lever af".

Kristine................jeg vil så gerne hjælpe dig. Jeg håber at du vil give mig lov. Og tak fordi du turde skrive det herinde....................det er stærkt gjort.

4.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2011

TbCp

Kirle skriver:

Det er en god ting at skrive sig bag øret hvis nu... For synes IKKE at det skal være pengene der holder en tilbage fra at få hjælp!

Men man kan vist ikke bare bede om henvisning til psykiater...

Mener du f.eks. skal være i medicinsk behandling for depression, eller andet...

F.eks. kunne jag, da jeg havde depression ikke få psykiater kun pga. det, men da jeg så også har tourettes kunne jeg godt få henvisning til en psykiater selvom det egentlig ikke var det der var problemet...

Nå det var et sidespring...

Anmeld

2. maj 2011

Laulund87

Jeg kender alt til det

Det er nok noget jeg ikke vil skrive for meget om her, med alle dem der kigger med.

Men du må ALTID skrive til mig omkring råd eller bare for at læsse af, okay?

Anmeld

2. maj 2011

<3

TbCp skriver:

F.eks. kunne jag, da jeg havde depression ikke få psykiater kun pga. det, men da jeg så også har tourettes kunne jeg godt få henvisning til en psykiater selvom det egentlig ikke var det der var problemet...

Ved selvfølgelig ikke om det har ændret sig men jeg fik en henvisning til en psykiater uden medicinsk behandling godt nok for mange mange år siden efterhånden. Det viste sig at jeg havde kæresteproblemer Da jeg fik ham ud af røret vendte alt sig på en femøre. Det kan vist kun kaldes ondt i livet. Men igen sådan noget finder man kun ud af ved at arbejde med sig selv.

har du tourettes? Lyder sejt på en ret så pinagtig måde. Må jeg spørge hvordan det kommer til udtryk?

Anmeld

2. maj 2011

Ni-ko-li-ne

TbCp skriver:

det kan naturligvis havde ændret sig, men jeg blev henvist med depression fordi min medicinering skulle være mere specifik...

Anmeld

2. maj 2011

TbCp

Ni-ko-li-ne skriver:

det kan naturligvis havde ændret sig, men jeg blev henvist med depression fordi min medicinering skulle være mere specifik...

Ahh ja, hvis der er medicin indover er det også psykiater.

Anmeld

2. maj 2011

TbCp

Kirle skriver:

Ved selvfølgelig ikke om det har ændret sig men jeg fik en henvisning til en psykiater uden medicinsk behandling godt nok for mange mange år siden efterhånden. Det viste sig at jeg havde kæresteproblemer Da jeg fik ham ud af røret vendte alt sig på en femøre. Det kan vist kun kaldes ondt i livet. Men igen sådan noget finder man kun ud af ved at arbejde med sig selv.

har du tourettes? Lyder sejt på en ret så pinagtig måde. Må jeg spørge hvordan det kommer til udtryk?

Det troede jeg slet ikke var muligt... men det er da kun godt

Ja jeg fik diagnosen som 10-11 årig...

For tiden er det ikke slemt, men som barn var det rigtig skidt. Mine tics var lyde og bevægelser. Min mor talte engang det var allerværst, at jeg sagde lydene over 100 gange i minuttet...

Det er blevet langt bedre som voksen, nu kommer det som regel kun frem hvis jeg er stresset eller deprimeret.

Anmeld

2. maj 2011

Ni-ko-li-ne

KWL skriver:

... for at den er helt gal igen!

Jeg tror min deperation er vendt tilbage, hvis den nogensinde har været væk?

Jeg kan begynde at se et mønster som jeg ikke kan lide.

- Jeg sover meget dårligt igen om natten! Kan ikke finde ro og det tager lang tid at falde i søvn.

- Jeg sover meget om dagen igen. Selvfølgelig fordi nattesøvnen er skidt men også bare fordi jeg ikke magter noget. Jeg er begyndt at tænke igen: Hvornår kan jeg sove.

- Vi får mere og mere take out fordi jeg ikke magter at lave mad eller at planlægge hvad vi skal have eller fordi der bare ikke er tid til at handle fordi jeg skal sove. Ved godt at det er et planlægningsspørgsmål men det er ligesom ikke det der er pointen.

- Glemmer mange ting og har svært ved at overskue aftaler og er så småt begyndt at aflyse aftaler igen. Ikke alle men nok til at det er bekymrende.

- Har ingen appetit. Spiser mange usunde ting som en lappeløsning når jeg kl. 22.00 er så sulten at jeg ikke kan lade være.

Jeg ved godt at jeg ikke er DER igen. Men føler måske bare jeg er på vej DER.

Flere ting har ændret sig til det bedre.

Jeg har det så meget bedre med sygdom og tager meget lettere på rigtig mange ting der før kunne drive min hjerne og jeg til vanvid.

Jeg er også mere glad men kan mærke at min livskvalitet daler jo mere jeg skal sove om dagen.

Mit job trækker tænder ud. Helt vildt. Var sidst overbesvist om at min tilstand ikke havde noget at gøre med jobbet men der er jeg ikke længere. Fuck jeg har masive problemer derude. Helt vildt. Men jeg kan ikke sætte ord på det. Føler mig presset.

Men jeg er nødtil at være ærlig når jeg om 3 timer skal ringe til min leder og fortælle at jeg igen ikke kommer. Men jeg kan ikke blive ved med at leve sådan her. Jeg frygter dennne samtale mere end noget andet.

Jeg er flov! Jeg er vred. Jeg føler mig så lorte fucking svag!

Hvad er det der gør at jeg ikke kommer ovenpå. HVAD HVAD HVAD??

Jeg vil til læge idag. Må sige at de skal finde en tid. Jeg kan heller ikke forstå at jeg ikke kan få nogle timer hos en psykolog. Jeg vil sige at vi får meget svært ved selv at betale. Forstår ikke hvorfor der ikke gives timer til folk som mig.

Har lige ligget en halv time i min mands arme og tudet. Nu vil jeg bare sidder her og vente på den satans samtale.

Undskyld piger - igen er det jer der for alt lortet.

jeg ser det nok lidt på en anden måde....

men det er også fordi jeg selv har været der hvor jeg havde det sindssygt skidt og ikke havde "råd" til psykolog....

her hjemme måtte vi prioritere det, for nej, der var ikke råd... Men så stillede vi det op sådan, at psykolog kom før ferie, tøj eller gaver...

kan Thomas ikke hjælpe med at handle og lave mad, for der kan man virkelig spare meget...

Hvis lægen vil sygemelde dig, så tag imod og hvis lægen vil henvise til en psykiater så er det fint... Men hvis nu lægen vil henvise til psykolog, så tag også imod!

Anmeld

2. maj 2011

Barbamama

Kirle skriver:

Det er en god ting at skrive sig bag øret hvis nu... For synes IKKE at det skal være pengene der holder en tilbage fra at få hjælp!

Nej og det er det jo tit!

Anmeld

2. maj 2011

KWL

Er blevet sygemeldt fra imorgen og til sommerferien.

Mette jeg skriver lige til dig PB en af dagene.

Knus tøser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.