Slik og sodavand...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2008

mor til en del

Cilas har eftehånden smagt alt det som vi andre spiser, hans søskende ynder jo fredagen hvor der guffes, og det har myggen altså også luret, så det er alt lige fra kage til chips, men til gengæld er det kun fredag og ved særligebegivenheder at det sker, at vi lige pt. har fødslesdag næsten hver uge, ja det er jo ikke knægtens skyld

Lisbeth.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2008

linemus

Vi gik meget op i det med den første - han fik absolut ingen slik, kage, saft/sodavand osv. Var faktisk ret strenge 76.gif Men han elskede boller, og hvis vi spiste kage, var han tilfreds med at få boller og ville faktisk hellere have det, så det var jo fint. I dag elsker han stadig boller, men er dog også blevet glad for kage, men kun lidt af gangen.

Det er sværere med nr. 2+3, for de vil have det vi andre får. De får stadig ikke slik, saft og sodavand. De har for første gang i lørdags smagt lagkage, og har da vist heller ikke fået kage før, så det er da lykkedes nogenlunde. Men de får pandekager med syltetøj, når vi andre gør, og isen var også svær at gemme for dem i sommer, når storebror smædskede sig, så der fik de også.

Jeg vil helst, at de ikke får ret meget, men det skal ikke være sådan, at de ikke må, når vi andre sidder og spiser noget for næsen af dem. Så må de få noget, eller også må vi lade være.

Line

Anmeld

4. november 2008

Muffinmus

Nej da...hvorfor i alverden skal sådan et lille barn fyldes med slik og sodavand???
Kan jeg slet ikke forstå folk vil give deres børn endnu.
Nå, men her har William smagt slik..han samlede et stykke op under sofaen60.png
Ellers får han ikke hverken slik eller sodavand eller kage i den stil. Han har fået en chokoladekiks hos sine bedsteforældre og et par pomfrritter men ellers ikke rigtigt noget.

Anmeld

4. november 2008

..

Helt enig med MariaE, Smilla har slet ikke fået hverken slik eller sodavand, kan slet ikke se nogen grund til at proppe det i hende.. Hun lever i lykkelig uvidenhed

Anmeld

5. november 2008

ka li ja

kan sagtens forstå jer der kun hare 1 barn ikke vil give ungerne slik. det gjorde vi heller ikke. men som line skriver, så er det sgu sværre nu, hvor man ikke altid kan vente til den bette er i seng.. for den store vil jo gerne ha fredagsslik....
det er nemmere sagt end gjort det der med at holde dem fra det

Anmeld

5. november 2008

Loggidut

ka li ja skriver:

kan sagtens forstå jer der kun hare 1 barn ikke vil give ungerne slik. det gjorde vi heller ikke. men som line skriver, så er det sgu sværre nu, hvor man ikke altid kan vente til den bette er i seng.. for den store vil jo gerne ha fredagsslik....
det er nemmere sagt end gjort det der med at holde dem fra det

det er nemlig rigtigt kalaha...jeg har ikke læst tråden, men den med at have store unger, den spiller en rolle!

Anmeld

5. november 2008

Tynen

Jeg er totalt dobbeltmoralsk.

Sodavand og slik vil jeg overhovedet ikke have at hun smager - Småkager, kiks og saftevand er ok
Tja, det er ikke nemt at greje hvad hun må få hvis hun bliver passet af andre

Anmeld

7. november 2008

Marco2

Emily får ikke slik og sodavand.

Vil gerne at det kan vente så længe som muligt.

Og det selvom familien synes det er synd for hende. Men det er jeg ligeglad med de siger.

Men får vi kage, så får hun også lidt. Og hun har da også fået mariekiks.

Men ikke i hverdagen.

Og at drikke får hun mælk og vand. Men på vores ferie i sommers smagte hun æblejuice, men det har hun ikke fået siden.

AG

Anmeld

7. november 2008

Ny mor

Tja...hverken Marius eller Julius på 2 1/2 aner hvad sodavand og slik er, så det kan lade sig gøre. Han har få gange fået lidt hjemmebagt kage, men ellers er det tørret frugt og nødder som han elsker. Lidt juice med vand i får han også nogle gange. Slik og sodavand kommer først på bordet, når de sover - cola er "kaffe", hvis Julius ser det - vores dårlige vaner skal de nok lære, så vi trækker den så længe vi kan. Familien og vennerne har accepteret, selvom det er svært for flere.

Kh Birgitte

Anmeld

8. november 2008

Helle30

Her er der ikke nogen af os, der er særligt glade for slik, sodavand, kage mv. så vi køber det faktisk aldrig. Vi drikker en masse danskvand, og det kan Sofie også godt lide. Hun er rigtig glad for al slags frugt, og så længe hun kaster sig over en skål vindruer som andre ville kaste sig over en pose matadormiks, så kan hun ligeså godt "nøjes" med vindruerne.
I sommers, mens det var allermest varmt, fik hun et par gange lidt juice i vandet, men det var nok mere et trick jeg brugte for at forsikre mig selv om, at hun så fik nok at drikke.
Vi har været til et par fødselsdage, hvor hun har fået lidt varm kakao. Vi har ikke givet hende noget af det slik, som altid står i skåle på bordet, og hun har heller ikke forsøgt at række ud efter det.
Hun er nu også fint tilfreds med en bolle med smør.

- Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.